automoto.ee foorumid

Täisversioon: 6v > 12v
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist.

Tuli selline idee, et paneks Minski tuledesüsteemile trafo vahele, mis tõstaks pinget 12voldiseks. Niisiis on selline küsimus, et kas kellelgi on midagi sarnast tehtud ja kas toimib ning kuidas täpsemalt teha ja mida vahetada tuleb?
Volte võidad watte kaotad.
uuel Minskil ongi 12V, vanale tuleks üritada siis kogu süsteem ümber ehitada.Kardan ,et sellel trafol tulede jaoks ei ole erilist efekti, kuna nagu "Ishijupp" ütles, kaotad watte ja saad pirnikesed kuidagi hõõguma.Laias laastus peaks olema nii, et voldid ju kahekordistuvad, watte peaks siis poole vähemaks jääma.Ega ma füüsikas eriti tugev ei ole..., eks vaata magneeto pealt järele, kas jätkub watte või mitte
aga kas 12V genekat ja elektroonikat ei saa siis külge monteerida? Neid peaks ju päris laialdaselt liikuma ja minuteada sobivad 1:1.-le
Mismoodi küll watte vähemaks jääb? :| Tuleks ikka korralikult läbi mõelda ennem kui kirjutad. Tegelikkuses pinge kahekordistub, ent voolutugevus (amprid) jääb poole nõrgemaks. Kuna võimsust (watte) arvutatakse neid kahte kokku korrutades, siis teoorias ei tohiks watid üldse muutuda.
Et põhimõtteliselt nagu saaks selle trafo külge aretamisega tööle, nii et vastu ka peab?
Jah , ollil on vist õigus N= UI ,kus N on võimsus wattides, I voolutugevus amprites ja U siis pinge voltides.Seega , kui minski magneeto on 6V ja umbes 100W ja sellest tekitada trafo abiga 12V siis watte jääb ikkagi 100, aga vooltutugevus langeb 16,6A pealt 8,3A-ni.Vist nii peaks see teoreetiliselt olema.
milleks trafoga jamada,kui on saadaval tutikas 14V,65W ? genekas koos rootoriga,viljandis oli küll üsna kirves ( 500.-)
Siis tuleb ka kommutaator ära muuta kui juba pinget muutma hakatakse.
Sellega pole probleemi. Arvatavasti saangi selle geneka, aga kas keegi teab lähemalt, et kas 6v minski ja 12v Minski rootor on ühesugused?
Ka mul on üks küsimus. Kas 12w süsteemiga põlevad tuled ühtlaselt või sõltub nende heledus pööretest?
mõhh, mõtlesin ampreid, kirjutasin watte... muidugi on kritiseerijatel õigus.
Heledus sõltub jah teatud maani pööretest ja edasi hakkab see hõbekarp pinget piirama.
Eelpoololnud jutt trafo ülekandesuhtest ja pinge-voolu-võimsuse suhetest on üldjoontes õige, kuid unudtate ära tõsiasja, et trafo no VAHELDUVVOOLUMASIN. See tähendab, et üks tema talitluse oluline parameeter on sagedus. Kuna sisepõl.mootoril pöörded suurtes piirides muutuvad, siis varieerub ka sagedus. Sõnaga, sagedusest sõltub trafo primaarmähise induktiivtakistus, seega mähise keerdude arv ning raudsüdamiku ristlõige on omakorda sõltuvuses trafo võimsusest. Seega kui tahta transleerida 6V suurusjärgus pinget (kõigub ka sõltuvalt magneeto pöörete arvust) 12V suurusjärku, peab trafo olema arvutatud ja valmistatud konkreetse generaatori sageduslikele parameetritele. Järeldus - arvestades maksumust, mõttetu ettevõtmine.
trafoga aretamine täiesti mõtetu ettevõtmine.
süütemängu kinnitused on küll kõigil minskitel samasugused, kuid vana minski väntvõlli otsa koonus võib peenem olla, kuid ei pruugi.
veel sobib minskile ka uue voshodi 95W süütemäng peale.

clm

mul sarnane probleem M'iga. Asi toimib muidu 6 V süsteemiga, aga pole hetkel 6 voldist releed. millega ma seda asendada saaks ? Minski pealt oleks midagi võtta ? mopeed stella on ka kus asju küljes. muidu on olemas 12 volti relee, aga see ei teeks midagi 6V süsteemi peal ilmselt.
M- le peaks sobima iz ja jawa laadimisreleed.Võibolla tuleb generaatoril mõni ots ümber tõsta.

Minskil enamasti kasutusel 12V vahelduvoolu gene+el.süüde, minskil käib pinge reguleerimine hoopis teistmoodi, seega sealt ei saa releed.
Stella pingeregulaator tööpõhimõttelt sama nagu minskil.