automoto.ee foorumid

Täisversioon: Opel Rekordi 2,0 s mootori tuunimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

delta

Mul oleks küsimus kuidas opel rekordit (2,0 s) mootorilt, tuunida?
Endal plaanis koonusfilter(soovitage mõnda), sirged kollektorid, sportsumpa , nukkvõll?(soovitage mõnda, kuidas peale panna?), kas opel rekordi 2,2 ne mootoriblokk peaks vabalt ära mahtuma(kas on mõtet?), või panna hoopis 2,4 (kas mahuks)?.
Niiet palun soovitage midagi veel kuidas mootorit võimsamaks saada ja hindadest ka (ka nende eelmainitud osade)või kui kellegil on midagi võimsust tõstvat müüa siis kah paluks mind informeerida.Samuti võiks soovitada kohtasid kus mõndasid tuuningosi müüakse.
Keskendu esmalt lihtsatele põhiasjadele, siis tegele lisaseadmetega:
1. Võimalikult suur alusmootori töömaht
2. Plokikaas (pordid üle vaadata, surveaste maksimaalne mõistlik, kusjuures 98 oktaanilist bentsu pule mõtet karta, see on protsentuaalselt väga vähe kallim kui 95)
3. Nukkvõll (kõigepealt maksimaalne mõistlik lift, kui muu ei takista, siis 1/4 klappide läbimõõdust, alles siis näpuotsaga durationit juurde, sest vähemalt tänaval on kõhtu lapikuks suruva madalate pöörete momendiga oluliselt lõbusam kui kuskil pööreteskaala lõpus pinistamine)
4. Toitesüsteem, kas korralik(ud) karburaator(id) või korralik (programmeeritav) sissepritse.
5. Iluvidinad, värvi ära mootoriplokk, puhasta ära kapotialune plekk, seo juhtmed ilusti kinni jne. Vana hotrodderite tarkusetera on, et "If it doesn't run, chrome it!".
6. kui aega ja raha ikka veel üle on, võid eksperimenteerida igasugu filtrite, erinevate summutipüttide ja muu sellise mudruga. Torukollektor on vahva asi, aga mõistliku suurusega tänavamootoril on selle poolt antav efekt kahjuks karjuvas ebakõlas hinnaga. Kui õnnestub mõnele odavalt küüned taha ajada, siis tasub see muidugi külge kruttida, halvemaks ta asja ei tee.

Hinnad:
- uus alusmootor, mootori remontosad, elementaarsed tööd kasutatud mootori korrastamiseks - vähemalt 10k, kui ainult olemasoleva mootori remont, siis vast pool sellest
- plokikaane remont - 2-3k (uus nukkvõll vajab mitmeid uusi osi)
- nukkvõll - alates 3-4k
- Weberi DCOE-d on kuskil alates 2k tükk, progetav MegaSquirt-pritse on ka kuskil 3-4k, kui tinutamistöö ja muu aretamine ise teha
- K&N filter 1,5k, Greeni oma on veidi odavam, muu on performance mõttes kräpp
- torukollektor - alates 7k
- summutid - alates 1k
http://www.moposport.fi/sivut/autot.html

Näiteks sellel lingil olevast poest saab igast vahvaid jubinaid, millest osadest siin ka juttu. Ning ka Sinu poolt pakutud mootorile.
Pood küll Soomes, kuid Soome on ainult paari tunni kaugusel.
Osta ära mult 2,2i mootoriga esiotsalaksuga Rekord.H-3000kr,ilma pritsungisüsteemita 2000kr.
Jesper, sa jätad arvesse võtmata, et tegu on Rekordiga - ilmselt siiski nii tõsist ettevõtmist keegi sellise masinaga ei teosta, kuna see masin on juba oma suuruse-raskuse tõttu kiireks liikumiseks sobimatu alus. Tema kiirelt liikuma õpetamine eeldab kere-mootori-sildade vahetamist Wink
aga jah, võimalikult suure, levinud ja tuunijate seas populaarse mootori kasuks otsustamine on kõige alustala.

selleks võib olenevalt rahakoti paksusest Opeli motodest olla:
C20NE - 2.0 OHC EFI, 85kW@5800rpm(?), 17XNm@2800rpm(!!!). Väga odav (ka varuosad) pritsemootor, hind ca 3keek komplektsena.
C20XE - 2.0 DOHC SFI, 110kW@6000rpm, 196Nm@4800rpm. Hea ja ökonoomne (osad on opeli kohta kallid) mootor igapäevasõiduks; levinud tuuningumaterjal, tõsisemad tuunijad võtavad ca 300hp välja. Hind täiskomplekssena ca 10keek. Kui rahakott kannatab, siis võid mõne calibra doonoriks osta
C20LET - 2.0 DOHC turbo, 150kW@5600rpm (?), ca 280Nm@2800rpm (?). Põhineb C20XE mootoril (plokk, kaas, vänt, kepsud). Kiirendusautodena isegi 1000hp kanti. Tõsiselt hea algmaterjal, aga eeldab juba kindlalt ka siduri-kasti-sildade järeleaitamist. Hind 20keek tuuri, mootoreid eestis ei liigu.

delta

ega ei mõelnudki mingit nii suurt tuuningut, soovitage parem selliseid lihtsamaid ja odavamaid tuunimis võimalusi...
Delta, lihtsamaid ja odavamaid tuunimisvõimalusi kui minu eelmises postis mainitud ei ole olemas. Need on seal absoluutne a ja b, ma jätsin kõik välja, mis kuskiltki otsast keeruliseks kisub. Nagu näiteks ülelaadimise. Kurb tõde on, et automootori tuunimine lihtsalt ei ole kuskilt otsast odav.

Pane mingi asisem mootor vahele ja asi vask. Sellega on piisavalt tegemist, et kevadeni nokitseda.

Edit: lugesin Teedu postituse üle ja lõikasin enda lolli jutu ära.
Samas aru saades, et see on su esimene auto, mille su isa sulle pärandas või mingi muu taoline diil siis soovitan soojalt unustada need tuuningud jne.
Parem harjuta kätt sellega, et tee see auto kõigepealt korda. Teades, et Rekord on üks roostealdis ja suht räbal masin kui teda ei ole korralikult hoitud siis sinu esimene "tuuning" võiks olla selle auto lihtsalt korda tegemine.
Ehk kere eeskujulikult korda tegemine. Ei ole sinna vaja mingeid laiendid ja ulme spoileried. Klassikaline, vähese kroomiga kaetud liistud originaalsetel pampritel, mis läigivad kui uued, kena värv ja korralik interjöör teeks sinu rekordi kordades väljapaistvamaks ja teeniks kaaskodanike "respekti" rohkem kui sa koduste vahenditega hakkad mootorit tuunima ja kõikvõimalike "soperdisi" sinna autole külge lisad.

näide ilusast originaalist:
[Pilt: e2-01.jpg]

Võimsam mootor tähendab ka reeglina paremat pidamist teel. Võimsama mootori lisamine/tegemine tähendab ka kohe pidurisüsteemi upgradet. Vedrustusest jne. kirjutades ei ole siinkohal mõtet foorumi pinda raisata.

Kokkuvõttes tee auto enne korda. Ideaalselt ja siis vaata kuidas saaksid asja paremini teha. Muidugi ideaalselt korda tehes on võimalik tuleviku jäävaid muutusi sisse projekteerida.

Edu igaljuhul ja p.s internetis otsingu kasutamine ei tohiks olla ju eriti raske:


200 hp rekord: http://www.speedsociety.de/bilder-383_op...rd_e2.html

ja kellegi soomlase projekti uuri siit: http://www.rekord.org/sedan/

http://www.opel-rekord.com/rekord_e2/rekord_e2.htm

delta

[quote=svenson]
Samas aru saades, et see on su esimene auto, mille su isa sulle pärandas või mingi muu taoline diil siis soovitan soojalt unustada need tuuningud jne.
Parem harjuta kätt sellega, et tee see auto kõigepealt korda. Teades, et Rekord on üks roostealdis ja suht räbal masin kui teda ei ole korralikult hoitud siis sinu esimene "tuuning" võiks olla selle auto lihtsalt korda tegemine.
Ehk kere eeskujulikult korda tegemine. Ei ole sinna vaja mingeid laiendid ja ulme spoileried. Klassikaline, vähese kroomiga kaetud liistud originaalsetel  pampritel, mis läigivad kui uued, kena värv ja korralik interjöör teeks sinu rekordi kordades väljapaistvamaks ja teeniks kaaskodanike "respekti" rohkem kui sa koduste vahenditega hakkad mootorit tuunima ja kõikvõimalike "soperdisi" sinna autole külge lisad.

Vot olen ise täpselt samal arvamusel, kuid kuna see masin pole ainult minu oma siis jõudsime sõbraga kokkuleppele teha sellest "rallikas" (tean et kõlab lapsikult), linna sellega sõitma ei minda, ainult metsas, auto on arvelt maas ja arvasime, et kuna auto on u 2 tonni siis see 2 liitrit liigutab teda liiga nõrgalt.Nüüd sain natuke targemaks, et midagi kiiret me sellest ei saa aga midagi võib ju seal teha, ja kui rahakott suuremaks paisub, siis võib sinna mingi muu mootori kah vaadata.
Värvi kohalt niipalju, et linna ta sõitma ei lähe, siis pole nii ilusat masinat sest vaja, ja ilus värv läheb ju kalliks maksma kahWink
Aitäh soovituste eest.
Aga rooste võib hiljem palju kallimaks minna.
13piisab Kirjutas:Jesper, sa jätad arvesse võtmata, et tegu on Rekordiga - ilmselt siiski nii tõsist ettevõtmist keegi sellise masinaga ei teosta, kuna see masin on juba oma suuruse-raskuse tõttu kiireks liikumiseks sobimatu alus.

Ei ole liiga raskeid keresid, on liiga nõrgad mootorid antud kere jaoks.

p,
ei saa, peab ikka mölisema
delta Kirjutas:Auto on arvelt maas ja arvasime, et kuna auto on u 2 tonni siis see 2 liitrit liigutab teda liiga nõrgalt.
Kust ostast see auto 2 tonni kaalub? Selline auto kaalub tühjalt umbes 1900kg, ja sa väidad et su Rekord on raskem?
Paberite järgi on Rekordi täismass 1800 kg. ja võimsus 74kw. Täismass on vist auto kaal koos juhi ja täis paagiga(rõhk sõnal vist, kuna pole kindel). Ise sai seitse aastat üht sihukest universaalkerega varianti peetud. mootor samuti 2.0S. Pereautoks täiesti sobilik: suur, küllalt mugav, ainult bensakulu hakkas lõpuks rahakoti pihta valusalt lööma. See 2 liitrit liigutas masinat ikka õige usinalt(mõtlen maanteel ja linnas, ei jäänud kellegile jalgu), aga kiirendusvõistlusele küll sellisega ei kipuks.
Igal juhul jõudu mootori järeleaitamises.
Terv.Jaanus
Jaanus Kirjutas:Paberite järgi on Rekordi täismass 1800 kg. ja võimsus 74kw. Täismass on vist auto kaal koos juhi ja täis paagiga(rõhk sõnal vist, kuna pole kindel).

Täismass=Registrimass=Tühimass+kandevõime

Suht kerge masin siis ju tegelt, Ford Mondeo '98 täismass samuti 1800. Seda enam, et Rekord on nagunii veel kergemaks roostetanud

CIH

to: delta

Mul on pakkuda 2,0CIH korralik plokk (defloniga kaetud kolvid, korralik vänt,kepsud), asi on pulkadeks võetud !
Jaanus Kirjutas:Paberite järgi on Rekordi täismass 1800 kg. ja võimsus 74kw. Täismass on vist auto kaal koos juhi ja täis paagiga(rõhk sõnal vist, kuna pole kindel). Ise sai seitse aastat üht sihukest universaalkerega varianti peetud.

sedaan kerega masin peaks kergem olema !
Metsavahel rallimiseks ta sul lahjaks küll ei jää Wink kui mootor just lõpuni kohviks pole lastud Wink
delta Kirjutas:ilus värv läheb ju kalliks maksma kahWink
värvi ilu sõltub 85% eeltöö kvaliteedist, ja 85% eeltöö kuludest on oma aeg.
Õigem oleks muidugi öelda, et ka parim värv ja värvimine ei tee savist saia, kuigi värvkate võib olla ühtlane ja läikiv (illustratsiooni mõttes, mitte norimisena: ülal pildil oleva punase Rekordi värv on kena, aga eeltööd on kohati tegemata või hooletult tehtud)

Korralikult ettevalmistatud aluse peale võid lasta väga odavate vahenditega väga vähe väga odavat värvi ja tulemus on kenasti sile. Värvi kasvõi põrandavärviga. Pärast on muidugi natuke kahju, kui enne oled eeltöö kallal ämbrite viisi higi valanud. Rekordit tegema hakates võib mõningane kahjutunne muidugi juba eeltöö aegu saabuda. Aga ei maksa lasta ennast häirida pisiasjadest, kõige tähtsam on tegemine ise. Mida rohkem tegemist, seda suurem rõõm töö viljast.

Loomulikult ei kesta odavate vahenditega tehtud keretöö nii kaua nagu profivahenditega tehtu, aga kogemused tulevad täpselt sama hindamatud kui kallimate materjalide ja tööriistadega meisterdades.

Paari tuhande krooniga saad tööd tehtud küll ja tüdimuse maitse suhu nii, et pärast tükk aega ei tõuse käsi liivapaberit ja värvipütti haarama, olgu need siis kallid või odavad.

Keretööde ABC-d on üsna üksikasjaliselt kirjeldatud siin ja teistes autofoorumites korduvalt. Päris nullist ei maksa kõike ise katsetama hakata ja põrandavärvi otse roostele pole kah mõtet peale kanda, ka kogemuse omandamise mõttes mitte.