automoto.ee foorumid

Täisversioon: Riga 12 pinge
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tervist!

Sai mõõdetud riga 12 pinget vahepeal testriga. Mõni asi jäi kahtlaseks ning soovin üle küsida..
Vahelduvvoolu mõõtepiirkonnas näitas ~9-21v (sõltuvalt pööretest).
Alalisvoolu mõõtepiirkonnas ei näitanud midagi.
Kas nii peabki olema?
See, et pinge on nii kõikuv võib pirnid läbi põletada ju? Mitu v peaks olema pirn Riga 12-le ? 6v, 12v ?
Oskab keegi öelda voolutugevust mis läheb tuledesse Riga12 puhul?
Või kohe välja öelda kui võimast (W) pirni ta suudab hästi ära toita..?

Küsimus tekkis sellest, et öösel, st. õhtul on jube pime praeguste tuledega..muidugi on see tule sisepind ka kulunud (ei peegelda väga hästi).

Ette tänades..
Kas selle masina tule korpuses pole takistit, mis ei lase mingist pingest rohkem läbi?
ispy Kirjutas:tule sisepind..

ehk reflektor.
rnkx Kirjutas:Kas selle masina tule korpuses pole takistit, mis ei lase mingist pingest rohkem läbi?

Seda asja mis seal tule sees on nimetatakse drosseliks!

Ehk siit teemast saad midagi.
Riga 12 on 6v vahelduvoolu generaator, oli vist mark g-420

Eeldatavasti mõõtsid sa pinget, et sellise tulemuse said, ilma tarbijateta.
Antud süsteem on arvestatud sellega, et kui õige tulede tarbimine taga, siis see hoiab ise pinge/voolu normaalses piires. Mingisugust pingeregulaatorit ega ka drosselit antud elektriskeemi ei käi - on arvestatud pöörete kasvades tekkiva generaatorimähise siseinduktsiooni voolu isepiirava toimega.

Esitule pirn peaks olema a6-15W+15W ja tagatule pirn a6-2

Loodan, et väga ei eksinud, momendil manuaali käepärast pole.
Tänud vastuste eest!
mõõdetud sai jah tarbijata.

tegelikult küsimus sai alguse mõttest lisada võimsam esituli/esitule pirn.
Ehk siis oli/on plaan aku lisada.
Oleks väga hea,kui aku oleks 12v . Akut sooviks ühendada ainult tulede (esitule juurde), kuid kas sellisel juhul liigub see 12v kuhugi süüte süsteemi ka ja põletab midagi läbi? Aitab siinkohal diood?
On võbolla kellegil mõni idee?
Oskab äkki keegi öelda voolutugevust, mis on esitules?

Ette tänades
Las originaal elektrisüsteem jääb nii nagu oli, lisaks pane ette uus latern milles võimsam pirn. Sellele uuel tulele võtad toite aku pealt. Aku on siis ainult selle uue tule jaoks, midagi muud sinna ei ühenda. Akut laed toas aegajalt.
Kogu elektrisüsteemi ringiehitamine 12V peale läheb kalliks ja keeruliseks: vaja uut generaatorit (kui vahelduvvoolu generaator siis alaldit ka vaja), pingeregulaatorit, akut, uusi pirne, uut süütepooli ja teadmisi kuidas neid ühendada.

Originaal süsteemi korral võimsat pirni ei tohi panna, sest siis võib generaator töölepingu lõpetada.
Aga nt. 11Ah aku peaks kestma ~20-25W pirni juures peaaegu 8 tundi.
20-25W on vähe. ja mingi 50W pirn peaks siis kestma arvatavasti 2.5-3 tundi. Sellisel juhul peab akut suht tihti laadima.

Kahjuks ma võisin nüüd arvutustega puuse panna. Kunagi arvutasin midagi sellist, enam ei mäleta. Kui maale lähen siis võin A. Palu raamatu põhjal järeldusi uuesti teha.

Kui nt. panna mingisugune uuem pirn: nt. halogeenlamp? See peaks olema eredam ning sama võimsuse juures efektiivsem olema?

Mida teha selle elektriga mis orig. läheb tuledesse?
Algne idee oli, et liita akust tulev elekter+mootorist tulev elekter - nii kestab aku kauem.


Karta on, et peale tule effektiivsuse suurendamise midagi eriti teha ei anna. 11Ah aku kannatab püsivalt kuni 1,1 A, mistõttu 12V akupatareist saadav võimsus ei ületa 13,2 W ja sedagi alla 10 h jooksul. Need mahutavused mõõdetakse akudel 20h tühjendustsükliga.

Üks variant aku ja generaatori toodangu liitmiseks generaatorit ülekoormuse eest kaitstes siiski on, kuigi jamamist tuleb palju ja tulemus võib suhteliselt kesiseks jääda. Asja kõige üldisem põhimõte seisneb
akult suurema tempoga energia võtmises, kui generaator seda võimaldaks ja seejärel energia akusse tagasi panekus vastavalt generaatori võimetele.
Idee siis selline:
Alaldada generaatori pinge ja panna alaldi väljundisse jadamisi voolupiiraja ja pingestabilisaator. Nende väljundis oleksid siis paralleelselt aku ja tuli. Suhteliselt suure mahutavusega akut laetaks sel juhul püsiva pingega, nagu autodel. Kuna tuli oleks võimsam, kui generaator toita suudaks, oleks akutoitel tulega sõitmise aeg ikkagi piiratud ja tühja aku täislaadimiseks tuleks sõita sõltuvalt aku mahutavusest kuni mitu ööpäeva. Süsteemi ainus eelis ainult toas laetava akuga skeemi ees seisneks võimaluses kasutada tule toitmisel ka generaatorit ning valges sõites ka aku laadimises.
  
Mõtlesin ise taolise süsteemi aretada minichopperile, kuid tuli jääks sama võimas, kui Deltal (mootor B-501м ). Akut kasutaks vaid valgusdioodidel tagatule, mingi väikse seisutule ja mõnede muude väikese voolutarbega asjade toitmiseks mootori seismisel, põhiline esituli
põleks vaid mootori töötamisel. Teine analoogse ideega rakendus on
akude ja generaatoriga ratta esituli (ehitatud valgusdioodidel), kuid sealgi piisab generaatori võimsusest korraga aku laadimiseks ja tule põletamiseks. Praegu seisab viimane aja puudumise tõttu ja esialgu ei
ole veel sellist stabilisaatorit ka jõudnud välja mõelda, millel oleks minimaalne pingelang 1 voldi ringis ja maksimaalne sisendpinge 15V.
Allah kirjutas
Tsitaat:Originaal süsteemi korral võimsat pirni ei tohi panna, sest siis võib generaator töölepingu lõpetada.

Vaatasin ise B-501m generaatorit ja mõtlesin, mis seal võimsuse suurendamist piirama hakkab, mõtlen just generaatorit, ,,hall karp"
on omaette teema. Ruumi seal ju paksema traadiga mähistele jätkub.
Minule endale tulid pähe kolm asja:
1)Mootor ei jõua rohkem.
2)Südamik küllastub.
3)Rootoriga juhtub midagi.
Mida kaasfoorumlased lisaksid?
Keeruline juttToungue
Üldiselt kõige lihtsam oleks uus/korralik reflektor muretseda ning mõni
"uuema tehnoloogiaga" pirn muretseda. Ehk siis pirn mis sama tarbimise juures on efektiivsema valgustusega.
...ja suhteliselt keeruline teostus.

Effektiivsem (halogeen) lamp ja korras reflektor oleksid vist parim lahendus. Mõne aja möödudes võib ka valgusdioodidel valgusti
rakendatavaks osutuda, kuid siiani on valgusdioodide intensiivsus
mõistliku hinna juures mootorsõidukitel kasutamiseks liiga väike.
Ei tea kas 6v, 15W, halogeen kahe niidiga (kaug- ja lähituli) prini on ka saada?
Üldiselt vähe vist ... ja veel samasuguse pesaga polegi neid?
Ma igaks juhuks küsin juba ette ära, muidu nagu on tutvust autokaupade poes.

Kust võiks saada selle tagatule originaal pirni? Mis pood? Tellid kuidagi?
Tartus soovitatavalt.
Hetkel tagatule sees on mingisugune 12v pirn...

Ahjaa...veel sooviksin teada kuidas seda reflektorit "taastada".
Reflektor on mõnest kohast natuke roostetama hakanud ning muidu ka selline tuhm. Olen kuulnud, et on mingid sellised spets. aparaadid, ained jms. mis katavad selle asja uue (nikli ?)  kihiga...

Minu masinal on peal jalgratta lamp, millel on hõõgniidiga pirn ja kaks dioodi. Dioodid näitavad piisavalt palju valgust (sama palju kui hõõgniidiga pirn), et ka pimedas saab sõita. Lambi sees käib neli AA tüüpi patareid ja hõõgniidiga pirn põleb täistulega 6h, pooltulega 12h ja dioodidega u. 350h. Endale sellisest lambist täitsa piisab. Lamp maksis u. 350 eek ja tootjaks on "basta".
ispy Kirjutas:... sooviksin teada kuidas seda reflektorit "taastada".
Reflektor on mõnest kohast natuke roostetama hakanud ning muidu ka selline tuhm. Olen kuulnud, et on mingid sellised spets. aparaadid, ained jms. mis katavad selle asja uue (nikli ?)  kihiga...

Tuleb üle kroomida. Kroomimisest on siin foorumis palju juttu olnud, otsing abiks.
Ma sain Tondi motopoest 6v 15W/15W mopi esitule pirni 16 krooniga...
Ei tea kas tagatuld ka saada on?
kindlasti on 6V pirni poodides isegi alles ostsin, kuigi pirni klaas osa kuju väheke orginaalist erines.
kalev60 Kirjutas:kuigi pirni klaas osa kuju väheke orginaalist erines.
Sellest vist ei olene pirni omadused.