automoto.ee foorumid

Täisversioon: Projekt Stella(Jawa)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
No sai siis "masinapark" vähest uuendust. Müüsin siis delta maha ja ostsin kohe järgmise masina asemeleBig Grin. Ainuke asi mis ma selle masina juures hea leidsin, oli see, et esimese käigu lükkab umbes kiirusel ~5km/h. Muid häid külgi selle masina juures ei leidnudSmile. Muide mootor ka ei tööta Big Grin. Raam või kiik on ka vist kõver, seda uurib pärast poole. Omaniku sõnul on masinal säde olemas, aga käima ei lähe. Täna hakkan siis seda asja lähemalt uurima ja lammutama. Mootori võtan igastahes laiali ja vaatan kõik üle. Raami tuleb ka keevitada mõne koha pealt. Raam saab ka uue värvi. Seekord värvin ikka kompressoriga, sest eelmise masina pealt selgus et pintsliga värvimine ei ole just kõige paremToungue. Plastikud on ka kohati katki(palju). Sellega tekib küsimus, et kas kuskil viljandi lähedal on võimalik osta epovaiku ja klaasriiet. Aravn et neid plastikud ei ole väga kuskilt saada ka. Masina ostsin muide 900 EEK-ga. Pilte hetkel eriti ei ole, ainult üks pilt veits halva nurga alt. Homme saab ka pilte juurde võibolla.
Küsige julgelt!Wink
No nüüd selgus, et on vaja uut silindrit ja kolbiSad. Mõlemast on millegipärast tükk väljas. Homme saab võibolla hinna teada, et kui palju kõik see silindri majandus maksma läheb.
Mõnus mees siis oled: müüd (korras) Delta maha ja ostad puruks sõidetud Stella asemeleBig Grin
Ei no point ongi selles et mulle meeldib korda teha Wink
Ja se stella ei ole puruks sõidetud vaid ühe nö. mehaaniku "tarkusest" puruks tehtud.
Nüüd sain aru ka miks see kolb puruks on...sellel kolvil on sõrmel rulllaager(need rullid on seal vabalt, mittemingi asi ei hoia neid paigal) ja see nö. mehaanik oli selle kolvi maha võtnud ja siis mõned(tegelt paljud) rullid ära kaotanud ja ajsa uuesti kokku pannud. Ja see et seal vähe rulle oli, see lõhkus ka ära sõrme(sõrm oli tükkideks) ja sealt vahelt said rullid välja mis sattusid silindri ja kolvi vahele.
Nii...tänane päev sai enamasti veedetud garaazisToungue. No nüüd väike nohu ka. Sai siis kõveraid asju sirgeks väänatud ja raam ära lihvitud üleni. Homme õhtul saab grundi peale ja siis ülehomme õhtul loodetavasti musta värvi peale. Variaatori osa on ka nii kõvasti kinni, et suutsin isegi tõmmitsal keerme maha saadaBig Grin.
Täna tekkis ka mõte kuidas plastikud korda saada. Teisel stellal on kõik jupid korras nii et saaks nendest vormi teha. Nimelt panen korras palstikutele mingi kile vahele ja lasen makrofleksi sisse, et tekkiks samasugune vorm, lasen makrofleksil ära kuivada ja võtan siis selle sealt välja ja ongi samasugune vorm valmis. Selle peale siis ka kile et klaaskiud riie ja epo vaik sinna külge ei jääks. Vormi peale siis umbes 4-5 kihti epo vaiku ja klaaskiud riiet. Ja ongi samasugused jupid valmis, vaja ainult veel ära viimistleda. Teoorias peaks asi nagu toimima aga praktikas...
A kas keegi teab kust saaks osta klaaskiud riiet ja epo vaiku Viljandi kandist?
silverMR Kirjutas:Vaiku ja klaasriiet:
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=101465#101465
Tänan väga, aga saan asjad õnneks veidi lähemalt(viljandist).


Täna tuli siis väike mõte, et võiks teha ka väikse forsseeringu. Nimelt panna karburaatori ja silindri vahele tagasilöögi klapp ja ka vähe suurem karburaator. Hetkel Ø12mm karburaator aga plaanis panna umbes Ø16mm karburator.
Selle asja üritan mõlemale stellale peale aretada.

A kui kellelgi on pakkuda mingit umbes Ø16(17,5)mm karburaatorit siis võiks mulle teata.
Päris uut karburaatorit ka osta ei tahaks. Need ju mingi 1200kr!
da henk Kirjutas:Variaatori osa on ka nii kõvasti kinni, et suutsin isegi tõmmitsal keerme maha saadaBig Grin.

da henk Kirjutas:Täna tuli siis väike mõte, et võiks teha ka väikse forsseeringu. Nimelt panna karburaatori ja silindri vahele tagasilöögi klapp... !

Vabandust, et olen loll ja täpselt ei tea aga...
Kas tõesti on Jawa mootoriga stella variaatorülekandega?
Kas tõesti annab kolvi seelikuga sisselaset juhtival mootoril lihtsalt silindri ja karburaatori vahele paigaldatud lamellklapp midagi juurde?
Kas karburaatori vahetamist nimetatakse tänapäeval forsseeringuks?

Ise paneksin diagnoosi, et kasutaja on liiga palju rolleriteemalisi foorumeid lugenud.
Ülekanne on ikka ketiga. Aga mootori osas on põhimõte sama mis variaatoril. Tsentrifugaal(õige sõna ikka?) sidur ja automaat käigukast.
Selle tagasilöögi klappi kohta olen targematelt meestelt küsinudWink. Annab madalatel pööretel ikka juurde küll. No kui masin ilma õhufiltrita käima panna, siis ikka on aru saada et lööb natuke ikka tagasi ka.
No seda ei saa jah väga forsseerimiseks küll nimetada aga no ütleme et kergelt "järeleaitamiseks"
Saa palun aru, et stellal oleval automaatkäigukastil ei ole variaatoriga mittemidagi ühist! Ainus ühine tegur on see, et mõlemad tegutsevad "ise".

Klapi vajadust olla ei saa, kuna kolvi poolt on sisselaskeaken nagunii suletud. Ainus, mis klapp seal tegema hakkab, on see, et pidurdab gaaside liikumist ja kaotad pöörete ülemise otsa. Reedvalvede kasutamise korral trehakse kolbi sisselaske kohale väjalõige, et kolb akna sulgejana ei töötaks vaid kogu töö jääkski klapile. Võidad natukene sisselaske tsükli pikkuses... Aga kuna sisselaskekanali läbilaskevõime ja mõõdud ei muutu, siis mingit erilist effekti sealt ära oota, või kui, siis kerget võitu alumise osas ja samas tipppöörete langemist.
Paigaldades samas ka suurema lõõriga karburaatori, kaob ära ka alumise otsa effekt, kuna mootor madalas pöördes ei suuda suurema lõõri vahel piisavalt hõrendust tekitada ja kütuse pihustumine muutub halvemaks ja ebaühtlasemaks.

Alati saab kõike teha, aga kõik asjad on omavahel suuresti seotud ja pahatihti ei ole mootori järgiaitamisnõksude üksikute suvaliste lihtsamana teostatavte väljanopete kasutamine kuidagi asja parendav.

Jään ikkagi oma soovituse juurde - VÄHEM ROLLERIFOORUMEID ja rohkem tehnilist mõtlemist!



Ma saan suu jutust täiesti aru ja olen ka sellest teadlik et suurema karburaatoriga kaob madalatel pööretel natuke jõudu.
Klapiga peaks väike kasutegur ikka jääma. Kui sisselaske ava avatud on ja kolb alla läheb, siis paratamatult surutakse natuke kütuse segu tagasi. Kasu tegur just kõige suurem ei ole kuid siiski annab natuke ikka juurde ka.
Ja võin öelda, et ei loe rolleri foorumeid(endale rollerid eriti ei meeldi-maitse asi)

Aga muidu eile hakkasin klaaskiud riidega ja epo vaiguga plastikuid tegema. Täna siis hakkan vist pahteldama ja lihvima. Epo vaik ja klaaskiud riie oli komplektis(komplekt oli tegelt mingi parandus komplekt). Üks komplekt maksis 50kr. Sellega sain mootori kohal oleva plastiku ära tehtud. Raam on ka muidu värvitud aga pole veel kätte saanud, peaks kuivama veel veits.
Et point siis oli Oldmopedil selles, et kui kolvile väljalõige teha, siis saab klapi peale teha küll. Aga see tähendab, et pead kõvasti metallitööd tegema, et selllele silindrile kuidagigi klapi "selga" istutada. Ja lisaks on see silinder just säärases asendis, et selle ja raami vahele jääb väga vähe ruumi.
Sellel masinale vist siis klappi panema ei hakka. Kuna ei taha selle kolviga jännata.
Nüüd on "naelkummid" ka valmis. Kuna kummid olid päris kulunud ja talv ka ees, et miks siis mitteToungue. Raami saab loodetavasti teisipäeval kätte siis saab ka võibolla raamist pilte.

Muidu pildid tulevad sellele aadressilelink
Mõned on ka juba üleval
Need kruvipiigid tasuks lühemaks teha, muidu võivad kummi lõhkuma hakata.
rnkx Kirjutas:Need kruvipiigid tasuks lühemaks teha, muidu võivad kummi lõhkuma hakata.

Ei usu, et hakkavad lõhkuma,
üks kasutaja siin foorumis (nimi ei tule meelde) tegi oma Mossele umbes sama pikkadest kruvidest piigid ja sõitis mingi 100km/h.

Jah seda küll, aga mosse väkiskumm on ka paksemast materjalist.
Deltaga sõitsin päris palju sama suguse kummiga ja mitte midagi ei juhtunud. Nad on ikka suht kõvasti kummis kinniWink.

Täna sain siis ka raami lõpuks kätteSmile. Tulemus päris hea isegi. Nüüd vaja ainult veljed veel värvimis poolelt ära teha ja siis saaks juba rattad alla.
Helistasin täna ka Kloostrimetsa motopoodi ja küsisin silindri hinna ära. Uue silindri hind on pea 900 krooni! Pigem lasen seal silindri ära puurida. Puurimine/hoonimine läheb vist 350kr + veel uus kolb.

Pildid saab ka varsti.
Nüüd pikk aeg mööda läinud ja masina ehitus ei ole kahjuks vägab edasi liikunud. No natuke olen ikka nokitsenud küll. Üks põhjus miks eriti ehitada ei saa, on see, et garaažis on tegelikult suht külm. Suht sama temperatuur mis õuesgiBig Grin.
Plastik osadest muidu nii palju, et kõik osad on sanud juba esimese pahtli kihi ja asi hakkab juba paremuse poole liikuma. Põhimõtteliselt pidin kõiki osasid pahteldama/parandama. Klaaskiud riidega pean ka veel ühele külje plastikule jupi külge liitma ja veel uue esiporilaua tegema. Sadulaga on ka veel vähe tegemist, nimelt sadula taha osasse on vaja üks nahajupp ära vahetada. Silindrit pole ka veel kätte saanud puurimisestSad
Nüüd ka üks küsimusSmile. Et kuidas auto spidomeetril on seier valgustatud? Teen spidomeetrit väheke ümber ja endal mis esimene mõte oli kuidas seda valgustada oli see et võtta mingi valgusjuht, sinna LED tuli sisse panna ja valgusjuht ise ära matistada pealt, et muidu ilma matistamatta oleks valgust ainult otsast näha.
Natuke on ka pilte juurde tulnud
Palju neid kruvisid kulus ühe kummi peale?
Lehti: 1 2