automoto.ee foorumid

Täisversioon: kinninelaager väntvõllile
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
olen kuulnud et õeldakse " pane väntvõllile kinnised laagrid" aga minu loogika käib natike selle vastu . kinninelaager on hea asi küll aga kas ta ikka sellise koha peale aitab...Rolleyes või mes TE arvate???
Arvatavasti käib jutt kahetaktiliste mootorrataste (mopeedide) väntvõllilaagritest, mida peab õlitama bensiini sees olev õlilisand.

Kui kasutada seal kinniseid laagreid, siis bensiiniudu enam õlitama ei pääse ja laagrit õlitab vaid see määre, mis talle tehases sisse pandud. Seega - mingil juhul ära pane sinna kinniseid laagreid! Vähemalt kolvialuse ruumi poolt (karter ei saa 2-taktilisel öelda) peaksid nad lahti olema!
valdo Kirjutas:Arvatavasti käib jutt kahetaktiliste mootorrataste (mopeedide) väntvõllilaagritest, mida peab õlitama bensiini sees olev õlilisand.

Kui kasutada seal kinniseid laagreid, siis bensiiniudu enam õlitama ei pääse ja laagrit õlitab vaid see määre, mis talle tehases sisse pandud. Seega - mingil juhul ära pane sinna kinniseid laagreid! Vähemalt kolvialuse ruumi poolt (karter ei saa 2-taktilisel öelda) peaksid nad lahti olema!

Arvad et see määre ei suuda laagrit siis ära õlitada, mis talle tehase poolt sisse pandud?
aga kas see kinnine laager ikka nii kinnine on ,et ta isegi pena selt ei lase läbi,olen näind nii kummiga kui plekiga kinniseid laagreid kas kumm mängima ei akka penaga ja kas plekk ikka nii kindel on et bena ei lähe läbi!!!
ma mõtlesin just et kas siis kinnine laager bensiini enda sisse ei lase ja määret ära ei lahusta-bensiin on päris vedel, see poeb igast praost läbi-ma arvan küll et lahustab -kuigi kogemus puudub vb mopeedi puhul veel kasutada sest võlli ruumis liigub vähe bensusegu. vb siis kindlasti aitab kausutada kui simmerid ümber tõsta..
Ok vennad teeme katsetusi mis juhtub peale 500 km sõitu kinnise laagriganäiteks jawa 350stel väntvõllikeskel, Hull paneks sinna vaid kinnise laagri. See määre kaob sealt hetkega. Ja palveta siis julmalt enda oskustele, et kui see kupatus kinni poob end seal ja väntvõll ja vahepukk nö üheks saavad läbi kuumuse ja sidurikett vastupeab oled sa ninule vastu maad tagaratas õhus ja lõpuks lendab ratas sulle peale.

Tsiklivend omab minu masinaga seda kogemust. Õnneks ei juhtunud midagi, kuna oskas piisavalt kiiresti reageerida ja sidurit suruda. Hullemat õnnetust ära hoides. JA see juhtub just õlituse puudumise tõttu.


Targematele küs siinjuures. KAs laagrite vahetuse ajal tasuks panna sinna tavotti väntvõlli keskmistele laagritele nö sissetöötamiseks. Siis nagu õlitus veel parem või teeb see tavott seal vaid halba hiljem ära kunununa nö.

Enne tuleks kinnise laagri pooldajatel kasutada seda tehnikat näiteks mingi keerleva võlli peal. Võta võll pane keerlema nii 5tundi päevas 20 päeva ja sisi vaata mis juhtub selle laagriga. Ma ammu katsetasin seda ipingis ja 10tuh pöördega ta vastu ei pidanud 4 tundi algul.

Ega enne tuleb alati mõelda kus sa kasutad kinnist laagrit ja kus lahtist. Mis on nendel erinevust.
NB laager ei vaha enda tööks palju õli, kui kuivalt kiilub ta kiirelt kinni see on ka fakt. Ja kuivaks ta jääb kinnise puhul. Nonde eluiga on ka palju lühem muidu.


iz350 Kirjutas:Kinnised laagreid(näiteks SKF-i Explorerid)on kategooriliselt keelatud kasutada kahetaktilistes(tegelikult ka neljataktilistes)mootorites väntvõllide laagritena.PÕHJUS-kinnised laagrid on enamasti täidetud suht paksu määrdega,mis mootorrataste ja mopeedide väntvõllide suht kiirete pööretega(ja sellest tekkiva suure kuumusega)rikneb päris kiiresti.Sõber (52-aastane)sõitis oma Minskil kinnised vända laagrid 300 km rahuliku,ca 60 km/h sõiduga läbi.Lahtine laager aga saab pidevalt bensiinis(mis ise jahutab väga effektiivselt kuuma laagrit) olevast õlist värsket määrdeainet juurde.Kinnised laagrid sobivad ainult mootorrataste ratastele.Isegi käigukasti ei soovitata neid panna.
unimüts Kirjutas:Targematele küs siinjuures. KAs laagrite vahetuse ajal tasuks panna sinna tavotti väntvõlli keskmistele laagritele nö sissetöötamiseks. Siis nagu õlitus veel parem või teeb see tavott seal vaid halba hiljem ära kunununa nö.
Kas tehases uutele Jawa mootoritele pandi laagritesse "tavotti"? Ma millegipärast kaldun arvama, et mitte...
stretch Kirjutas:Kas tehases uutele Jawa mootoritele pandi laagritesse "tavotti"? Ma millegipärast kaldun arvama, et mitte...

TAvoti all mõtlesin ma laagri määret. Kas tehase poolt on seal midagi hmm oletan et on, sest olen võtnud 7 väntvõlli laiali ja seal on määrde jääke nagu näha, mis ei ole õlist tingitud--- vähemalt mulle tundub see nii.
Teiseks mis mulle tehas loeb ma kõsin teiste arvamust. Kas sinna määrde panek oleks kasulik. Sest esmane sissetöötlus on kõige tähtsam masina juures ju ikkagi, ning kulumine kõige suurem võrreldes järgneva eluperjoodiga.

Teiseks kuna jõuab esimene õli laagrini. Oma 1min kuiva käimist siis vast pakuks mina.
unimüts Kirjutas:Kas sinna [Valdo: laagrisse] määrde panek oleks kasulik.
[...]
... kuna jõuab esimene õli laagrini. Oma 1min kuiva käimist siis vast pakuks mina.

Õli jõuab laagri tööpindadeni üsna kohe. St samal ajal kui bensiinisegu silindrissegi. Ehk siis bensiiniudu sees olev õli sadestub mingil määral kohe kolvialuse ruumi seintele (karter ei saa ju öelda), lahtise laagri korral sh laagri kuulidele ja saaledele, mis ju sellesse ruumi valla.

Kui väga tahad (st kui muidu jääb hing haigeks), võid kokkupanekul panna laagri tööpindadele õlikannust sörtrsukese vedelat õli, aga vajadust selle järele pole Smile
võtsin sõbra jupiteri lahti ,seal väntvõlli laagrites oli tavoti taoline möks-ma ei usu et see seal tegelt käib-äkki see mingi õlijäägid ---mootor muidu tossab küll ja tõõtab imelikult-bena ja tavoti segust tekib mootoril imelik terav plahvatus heli küll muidu ( voshodil oli ka kui tutika väntvõlli peale manime-see teadagi votikga koos--aga tasub see sealt ära pesta või jätta nii nagu ta on..