a muidu soovitad pikema võlliga teha?(mitte ka nii pika, et võlli väga murdma hakkaks
)
ei tea kas sellist materjali veel kuskilt saada on?
muidu sinna saaks ka ju mingi pisikese hammika laagrite peal panna!?
VDO Kirjutas:a muidu soovitad pikema võlliga teha?(mitte ka nii pika, et võlli väga murdma hakkaks)
ei tea kas sellist materjali veel kuskilt saada on?
muidu sinna saaks ka ju mingi pisikese hammika laagrite peal panna!?
Sai ka millalgi ammu ehitatud analoogne trike nagu Motamehel (tõsi küll, kõigest Minski mootoriga). Tagatelg samuti ilma vedrustuseta (kasutasin kombain Niva mingit võlli koos laagripukkidega), keti pingutus oli lahendatud siis laagripukkide edasi-tagasi liigutamisega ehk põhimõtteliselt sarnaselt soolotsikli ketipingutile. Mõlemad rattad olid muidugi jäigalt võllile ühendatud.
See kõhualune on päris pasa sees ja hammakas seal ei oleks vist kõge parem lahendus. Laager vajab hoolt/vahetamist. See kaproni laadne materjal on hooldevaba. Algul kuluvad kiiresti sooned sisse. Siis, kui keti rullikud hakkavad juba vastu puksi käima, jääb kulumine seisma.
Võlli materjali saamisega oli omal ajal probleem. Arvasin siis, et parem lahendus asjale on paraleelvarda toru. Võtsin siis kaks varrast (vist GAZ ja ZIL) ja surusin pressi all nad üksteise sisse. Välimisele torule olid augus sisse puuritud. Läbi nende aukude keevitasin torud kokku. žiguli pooltelg sai kohe peale laagrit treitud toru augu mõõtu ja lühemaks võetud. Telg otsapidi toru sisse ja jällegi läbi aukude punktidega tervikuks ühendatud. Asi oli peale koostamist mitteremonitav. Lada pooltelje laagrid peavad sellise ratta all igavesti.
Keti pingutamine võlliga (nagu soolorattal) nõuab keerukamat konstruktsiooni. Pingutiga oli asi lihtsam.
Võlli pikkus pole üldse oluline murdmise seisukohast (minu konstruktsiooniga). Laagripukk jääb ju alati ratta kõrvale. Murdepunkt on seal. Võll on ainult ratta veo edasikandja.
Meenus ka teine põhjus, miks veljed tagurpidi all olid. Nii ma sain laagripukist raamini mineva toru sirge panna.
Tänapäeval ehitades paneks ketaspiduri. Tol ajal pold neid võtta. Ketiratta saaks ära kasutada kohe pidurikettana.
tänud inforikka postituse eest teile mõlemale
võlliga pingutamist pean ka mina keerukamaks. laagriks saaks ka ju kinnise laagri panna
(aga kas need katted ikka hoiavad vee ja sopa eemale?)
*kas sellist tugevat materjali oleks veel kuskilt saada?-kui seda ei saa, siis tuleb ikkagi ju hammasrattaga see asi ära lahendada.
probleem mul veel selline, et ei tule ette, mis asi on žIGULI POOLTELG?
üks 2105 on mul olemas lammutamiseks
ja mida soovitate võlliks võtta?
keevituse ostis isa sünnipäevaks(19.) ära, aga õnneks saan natuke varem kätte(see nv vist
) ja siis saab asja juba täpsemalt aretama hakata. ja siis teen selle kohta uue teema, ma arvan.
žIGULI POOLTELG? - Võll, mille ühes otsas on tagaratas ja teine otsapidi reduktori sees. Kohe rattakinnituse kõrval on laager, millele toetub auto tagaosa.
Tegin eraldi teema, kuna arvasin, et siin läheb see asi kuidagi OT.
See jutt siin läheb Geenius'e teemast juba mööda.
Vabandust, kui see muutus kedagi häirima peaks.
Teema siin:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14476
Jätkaks siish seal oma küsimustega ja tekkivate probleemidega.