automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iz Jupiter 3-k  1973
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Tere.

Ostsin Detsembri lõpul sellise masina. Eelnevalt juba olemas iz-49 1956
zaz 969 luaz 1987, Gauja,  iz jupiter 2-3 segu(poolik) 1969.

Masina ajalugu. Seltsimees Ants K. ostis omalajal sõiduvahendiks külgkorviga iz-i sõitis sellega kuni jõudis ning hiljem(2000.~ algus) pani masina müüki.
Härra K. oli aga teistmoodi mees, ta tahtis juttu rääkida, igatahes minul seda masinat temalt osta ei õnnestunud. Aasta hiljem õnnestus see minu noorematel suguvendadel. Sõitsid aastaksese ja siis ostsin selle neilt mina.

Läbisõit hetkeks on 44K km.
Värv originaal, rooste, enamus asju originaalid, vajab iluravi, töötab.

Jääb originaaliks, minu igapäevasesse kasutusse.

Pilti hiljem ja tegudest ka hiljem.
[attachment=22451][attachment=22450][attachment=22447][attachment=22449][attachment=22448]


Selline ta mul siis on, plaan on teha miski sõidumasin nii et piirdun renoveerimisega restaureesimise asemel.
Seoses masina korrastamisega on tekkinud paar küsimust.

1) mis õli kasutada amortisaatorites?
2) kuhu ühendada korvairatta piduri tross? (trossi polnud küljes)
3) milline võib olla rooste ja värvi suhe mootorrattal et sellega ülevaatluselt läbi pääseda?
4) kust saab norm hinnaga 18'' *3,50/3,75 kumme?
Teist külgkorvi klaasi pole kahjuks, isegi mitte katkist.
Kolbe on...põhimõtteliselt kaks uut kolbi koos uute silindritega ja siis veel kaks kasutatud, teise pooliku mootori sees.
4) kust saab norm hinnaga 18'' *3,50/3,75 kumme?

Kas tal tõesti on 3,75*18" rehvid. Ise arvasin senikaua, et izi velgedel, mis on 18" on ikka 3,5" rehvid vaid.
unimüts Kirjutas:4) kust saab norm hinnaga 18'' *3,50/3,75 kumme?

Kas tal tõesti on 3,75*18" rehvid. Ise arvasin senikaua, et izi velgedel, mis on 18" on ikka 3,5" rehvid vaid.
Õigesti arvasid, ongi 3,50-18 kummid, samas ei usu ma, et keegi keelab mul kasutada ka 3,75-18 kumme. Selle pärast sai pandud siia mõlemad variandid.
Loodan, et kellelegi nüüd varbale ei astunudRolleyes.
mhhh, Laagris on sedavõrd asjalik mees ülevaataja, et märkas kohe vahet passis märgitu ja IRL oleva ratta läbimõõdu vahel... Õnneks asjalik inime ja suurt probleemi sellest ei teinud.
Tartus Sepa turu kõrval on rehvipood, sealt sai enda jawale ostedud
esirehv. IZ-i rehve oli seal ka Ukraina omade hinnad jäid 300 krooni kantti,
lohvide hid oli vist 60 krooni.

VDO

OT: tahaks kah rehviWink

aga teemasse, vaata see külka piduritross, see tuleb ühendada tagapiduri pedaali külge spets. lullade abil. kinnitub üks lulla sinna, kuhu kinnitub ka see "traat" mis läheb piduritulede lülitisse ja teine lulla, mis trossi kaitset paigal hoiab kinnitub tagakahvli ja mootori tagumise kinnituspoltide külge(vabandust kui väga mittearusaadavalt seda värki kirjeldasin), kui vaja annan msni või tel nriWink
kui digikat saan, võin pilti teha, aga kõigepealt vaata kas sul seal midagi olemas ka onSmile
Tänud, järgmine nv vaatan, nüüdseks juba linnas.
Smile
Tekksin siin küsimus, et kas korviga Jupiteril( olenemata mudelist) ka varuratas kusagil käib? Siiamaani polnud nagu sellist masinat näinud. Ka enda Jup3k selline koht puudub! Samas ükspäev Ülemiste keskuse sportlandis käies ja sealset punast korviga Jupiter nelja vaadates oli tolle korvil selline koht olemas! Vasakul pool korvi, külje peal oli koht kuhu paistis võimalik ja ka loogiline tagavara ratas kinnitada!
Nii et siis Jupiteri korvi küljes siis käib ikka ka varuratas?

Ermo
Oli olemas selline korviga Jupiteride seeria, mis kandis liignime Turist. Paari lisavidina kõrval (kõrge esiporilaud, klaas jne) oli sellel ka tagavararatas olemas. Minu teada tehti selliseid vaid Jupiter-5K baasil. Eestimaal nad väga levinud pole. Samas pole mingit raskust seda kronsteini sinna ka ise meisterdada.
Hmm..see ratas mis ma seal ülemistes nägin oli kindlasti Jupiter4...aga kui originaalis ta selle varurattta koha pealt oli seda ma ei tea. Aga siis teistel variantidel polnud varuratast?
Tere.

Kolm viimast nv-d no möödunud aktiivselt oma Jupikesele uut eluvaimu sisse puhudes.
Alustasin amortidest kuna need tundusid tühjad olema(olidki) panin uue õli sisse, nii esimestesse kui ka tagumistesse, korvi oma ei saanud lihtsalt alt ära,  kuid see amort on kõigekullem. Selline tunne on, et ainult vedru töötab. No aga vähemalt soolosõit peaks nüüd parem olema.
Järgmine nv sai toodud kurtnast uued kummid, 225.- tk Smile, alla installeerisin alles nüüd, siis tegelesin natuknene rohkem õppimisega. Eile ja täna sai siis uued kummid nii korvi kui ka tagumisele rattale, esimene on niigi nagu uus. Ilusti sai veel ühendatud korvi suunatuli, ning vahetatud tagumise ratta laagrid.
Teha oleks veel vaja korvi pidur ja pidurituled. Siis oleks täitsa hea mõte minna ja asi arvele võtta, värvima ei hakka, vähemalt mitte sellel suvel. Kui siis ainult korvi(soolona on võimalik ka sõita), sest see on suht kehvas seisus.

Vot nii

Panen kiirelt siia kirja ka tehtud kulutused
1) Iz jupiter 3                                        3500.-
2) uued kummid ja üks siselohv 3,50*18´    510.-
3) kaks küünalt a17 ja mootoripesuvedelik   74.-  ema tegi välja
4) 6*203 kinnist laagrit                            umbes 10kr tk ema tegi välja
5) regiina aitamise eest saadud kahetaktilise
õli ja käigukasti õli(pole päris õige)            umbes 70.-
6) äärepealt jäi mainimata autokool            läinud 4400.- läheb 1140.-
7) uus kiiver ja sukk                                1146.-
8) ratta arvelevõtt 925.-
9) relakaketas 115.-
10) Kruntvärv 75.~
11)6v pirnid (parktule oma) 5kr tk - 3tk



Vaja siis veel arvele võtta (omanikule pudel viia)
kindlustus ja ülevaatus.

EDIT: Lisandus kulutusi
Terv Ermo
Hakkasin ülejäänud kolme katkise lohvi tarbeks toorkummi otsima Sad ei midagi. Vaid kasutaja sass pakkus oma 40kg-sest rullist tükki, kui ise järele lähen.
Baueris väideti, et on ka spets paranduskomplektid. Uurin ikka asja.
Kui palju sa tahad seda toorkummi?
Nii, seoses osalise korvi renoveerimisega tekkis küsimus, kuidas käib lahti korvi amort? Tundub, et minu oma on õlist tühjaks jooksnud. alumise otsa sain lahti, ülemine ikka kinni. Kas selle ristipidi pulga sees (ülemises otsas) on ka keere?
Ei saa kuidagi lahti, tunne on, et teen õigesti.
ma pole kuulnudki et iz-idel on külgkorvi jaoks pidur(vähemasti mu Planeta 3-el pole seda) ja kui sõiduaja pealt vajutad kogemata külka pidurit siis teeb asi ju 360´(kraaadise pöörde)nii ,et ma soovitan jätta piduri süsteemi külkal küll ära
Nmm...no vaata asi on nii moodi, et tagumine pidur on ühendatud korvipiduriga, Vajutades tagupidurit rakendub tööle tagumine pidur ja natuke hiljem siis korvipidur ka. Kindlasti on plaanis see külge panna. Aga ikkagi, oskab keegi öelda kuidas korvi amorti lahti monteerima peaks?
mul samuti jupiteri korv olemas ja selle amordi ylemine kinnitus oli keermega kinnitatud toru külge (see mis seal kummipuksi sees on)
Pole just osav seletaja..Toungue
Seal vist peenkeere? Vägistama hakata ei tasu, osta purk MoS2 roostelahtistit (heh, hea sõnavärd- roostelahtisti nagu kõhulahtisti), lase seda korda paar päevas keermele. Kui veab, siis nädala või paariga saad poldi ilma teda pooleks keeramata kätte.
Kiirema tulemuse võib saada polti ümbritseva detaili kuumutamisega- aga kuumaga liialdada ei tohi, metalli omadused muutuvad!
Lehti: 1 2 3 4