automoto.ee foorumid

Täisversioon: Miks ei lähe moskvitsil(412) tagumine käik sisse
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

mcmix

Tere!! Mul on probleem selles ,et kui sõitsin kivi otsa siis hakkas käigu kang raskelt liikuma.Ja tagumine käik ei lähe ka sisse.Mille võiks probleem olla.
Hoovastik läks kõveraks või paigast ära.
Pigem kõveraks, arvestades selle asukohta üsna avatuna auto all nimetatud automargi juures.

Soovitan hoovastik auto all kriitilise pilgiga üle vaadata, et teha kindlaks võimalikud vigastused. Arvatavasti tuleb kasti ja kangi vaheline  hoovastik demonteerida, deformeerinud osa taas algsesse kujusse viia ning siis uuesti korralikult reguleerides tagasi panna.

Kui tõesti läks hoovastik "paigast ära", siis see viitab ülilohakale koostetööle (mutrid kinni keeramata, kontreerimata vms).
valdo Kirjutas:(mutrid kinni keeramata, kontreerimata vms).
Minu meelest olid seal ainult splindid ja seibid???Sad
KILLER666 Kirjutas:
valdo Kirjutas:(mutrid kinni keeramata, kontreerimata vms).
Minu meelest olid seal ainult splindid ja seibid???Sad

Siis ongi ainus variant deformeerumine (maakeeles: kõveraks minemine).

Tõesti enam ei pisikruvini ei mäleta, kuna Mosse kasti/hoovastikku sai kokkumonteeritud viimati ca 20 aastat tagasi...
Ühel pool on reguleerimis koht ka, ajutiselt saab probleemi lahendada külgedepeale liigutamis varrast kas peale või maha keerates (täpselt ei mäleta).

mcmix

Seda küll ,aga miks ikkagi tagumine käik sisse ei lähe.Ma arvan et äkki on selle tagumise käigu poolkuu ära kulunud.
enamus mosusid kannatab eelmainit probleemi käes.
Pinu põhjuseid, miks...
Kulunud kapronpuksid hoovastikus. "kooperatiivide" aegne rem komplekt maksis kopikaid. Tartus Ülo äris letikaup.
f...ing pindamis kivikesed mahuvad kasti peale valitsa hoovastiku vahele, kui nüüd kangi kallal natuke jõudu rakendada, siis... Ikka salongis kummilutt kangi ümbert maha ja uuri asja.
Ja muidugi või olla see esimene märk, kulunud siduri grafiit puksist, või sidurist, mis täielikult ei lahuta. Kuna Sa mainid raskelt liikuvat kangi, siis selle välistaks. sel puhul kadusid tavaliselt 1.-2. käik.
paar aastat tagasi sai kiirkorras M2138 puhul (see on 2140 kere + 408 moto) sarnane probleem ravitud ühe hoova keerme pikendamisega. Hoovad olid sirged, aga puksid olid kulunud. Uusi polnud sel hetkel kusagilt võtta, aga käiku oli siiski tarvis Smile
Moskvitši käigud lülituvad ideaalselt, kui igasugused lõtkud kõrvaldada ja neid kohti on palju. Eelpool mainitud "poolkuu" loksu kaotamine üks olulisemaid.
Sellisel äkilisel tagurduskäigu kadumisel võib olla ka teine põhjus. Kuna sõitsid kivi otsa, võib olla purunenud mootoripadi (plaadid vulgist lahti). Piisab, kui nüüd mootor koos käimakastiga hoovastiku suhtes on nihkesse läinud, lisada veel eelnevad lõtkud  ja käik ei saagi lülituda.  
Jah, kõik õige, aga selle varda peale või maha keeramisega saabki selle probleemi lahendada, vähemalt ajutiselt. Asi selles et ta ei lükka piisavalt käigukangi külgedelepeale liikumis jubinat ja jääb käikude vahekohta. Probleem võib veel nt selles vedrus olla mis seda liikumist "kangemaks" sinna külge teeb, sinna võis midagi keerdude vahele minna või muul põhjusel blokeeruda... ühesõnaga oma silmaga peab nägema.

Mine vaata talle kõhualt otsa ja võta pealt käigukangil kummid ka maha ning vaata mis seal toimub ja mis pidurdab.