automoto.ee foorumid

Täisversioon: Planeta 2 sädet pole
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere! oleks vaja planeta 2 el.skeemi või nõuannet et mis viga võib olla. Tegu on 20 aastat kuuri all seisnud planetaga. Kui masin seisma jäeti siis töötas. Nüüd tee mis tahad sädet pole. Sai suvel masin kuuri alt välja aetud ja uus aku peale ostetud. Lükkad süüte sisse märgutuli ilusti põleb. Annad matsu mitte mõhkugi. Endal pole eriti kogemusi selliste asjadega aga tahaks masina tööle saada.
Kui ennist töötas, pole veel kisavat vajadust elektriskeemi järele.
Vaata üle, kas kontaktid ikka kenasti kokku-lahti käivad. Endal oli siin just tegemist ühe Jawaga, millel omanik ei saanud ühele silindrile sädet kätte. Avastasin, et pika seismise peale oli kontakt lihtsalt pulga ümber kinni jäänud. Vea parandas konktaktide lahti tegemine ning kerge puhastamine ning säde oli jälle kenasti olemas. Proovi- äkki sul sama jama. Samuti tee kontaktide omavahelised pinnad kenasti roostest puhtaks.
Kui aga selle poole pealt kõik OK, võiksid üle kontrollida süütepooli (mis tegelikult seismisega just katki ei tohiks minna)- kas sinna tuleb akult vool ning kontaktide "järelkaja". Muidugi mõista proovi järgi ka see, kas ja mis säde sellest poolist tuleb. Soovitan kusagilt moto või talutehnika poest osta vene A11 küünal, mis peaks sobima su tsiklile kui rusikas silmaauku.
Ehk siis põhimõtteliselt ei tohiks seal muud rohkem erilist viga olla.
JyrkaEE Kirjutas:Kui ennist töötas, pole veel kisavat vajadust elektriskeemi järele.
Vaata üle, kas kontaktid ikka kenasti kokku-lahti käivad. Endal oli siin just tegemist ühe Jawaga, millel omanik ei saanud ühele silindrile sädet kätte. Avastasin, et pika seismise peale oli kontakt lihtsalt pulga ümber kinni jäänud. Vea parandas konktaktide lahti tegemine ning kerge puhastamine ning säde oli jälle kenasti olemas. Proovi- äkki sul sama jama. Samuti tee kontaktide omavahelised pinnad kenasti roostest puhtaks.
Kui aga selle poole pealt kõik OK, võiksid üle kontrollida süütepooli (mis tegelikult seismisega just katki ei tohiks minna)- kas sinna tuleb akult vool ning kontaktide "järelkaja". Muidugi mõista proovi järgi ka see, kas ja mis säde sellest poolist tuleb. Soovitan kusagilt moto või talutehnika poest osta vene A11 küünal, mis peaks sobima su tsiklile kui rusikas silmaauku.
Ehk siis põhimõtteliselt ei tohiks seal muud rohkem erilist viga olla.

Kontaktivahe vaatasin kõik üle. Küünlaga proovides ei tee mingit sädet(pannes küünal piipu ja küünla serv vastu mootoriplokki.). Teist süütepooli pole aga kuskilt võtta. Aga kas auto süütepooli on võimalik kasutada et kui see on 12 voldine iz aga 6-ne.
kontaktivahe "ülevaatamisest" ainult ei piisa! Kontaktid tuleb VÄGA HOOLIKALT puhastada oksiidist ja mustusest muidu seda sädet ei saagi olema! Tee nii, et puhasta korralikult kontaktid ära(võta haamer maha siis on lihtsam ja mugavam-ära tuleb ta väga lihtsalt ja ilma jõudu kasutamata!!!) siis keera ekstsentrik nii, et kontaktid on suletud, lülita süüde sisse ja liiguta kontakte lahti-kinni(ntx peenikese kruvikaga ettevaatlikult) ja kui kontaktivahel tekib säde siis asi korras, kui mitte siis tuleb protsessi korrata! Selline nähtus esineb kõigil pikalt seisnud ratastel!
Teine asi on veel see, et mingi asi tõmbas mul aku tühjaks. Võibolla panin ma seal midagi lühisesse või ma ei tea. Kas vene autoakulaadijaga saab tsikliakut laadida kui laadijal pole 6v võimalust. Või mitu amprit tsikliaku tahab, et kas näiteks mingi tavalise 220v~6v trafoga oleks võimalik laadida.

VDO

venelased on mitmeid laadijaid valmis meisterdanud, üks mida tean on selline punane autoakust suurem kast(12V), mida on võimalik ka käivitina kasutada(funktsioon "старт"),isal on selline "mitukümend" aastat vastu pidanud ja väga hea riistWink, autoturus nägin sellist- papike tahtis temast kuskil poolteist tuhat(aga ära ei ostnud kuna vajadust pole); ja mul oli/on kaa üks vene laadija(liiga tugeva kaitsme pärast lahkus siit ilmast), selline mootarattaakust nats suurem ja sellega oli võimalik laadida nii 12V kui kaa 6V(juhtmete ümbertõstmisel.

nüüd ostsin uue laadija(maksin selle kullatüki eest 475eeku), päris asjalik teine- tal on 6/12V ja auto/moto laadimine(mõlemad on ilusasti lülitite alla pandud)

mina laen laadijaga mingi 0.55-0.85 amprit/tunnis. soovitatav laadimisvool on 10% aku mahtuvusest(mul 8Ah aku, laadimine peaks toimuma 0.8A juures)Wink
12 voldisega kindlasti ei tohi!(minu teadmiste kohaselt, teadjamad mehed täpsustageSmile)
Vot just seesama punane mul ongi

VDO

see suur kast w?
12Vga ikkagi ei tohiks minuarust laadida, mina näiteks ei saagi oma laadiaga-kui panen 12V 6V asemel, siish lööb kaitsme läbiWink
Oma '64 aasta Planeta peal sai igasuguseid asju ära proovitud.
Kunagi läks orig. 6V süütepool tuksi ning asendasin selle kolahunnikust leitud 12V auto süütepooliga. Tulemus oli selline, et üks teadja vana ei tahtnud mitte kuidagi uskuda 12V kirja pooli all. Lihtsalt sellepärast, et säde oli kuidagi liiga hea. 6V aku pealt tulev vool ei anna lihtsalt tavaliselt nii head sädet, kui sinna mõeldud 12V pool. Samas keelatud see tegu pole ning võid vabalt isa autolt pooli maha keerata ning tsikli peal proovida. Äkki veab...

12V laadijaga 6V aku laadimine on samuti järgi proovitud. Seda moodust võib kasutada ainult mingi rimaka aku peal, kuna pidev 12 voldiga laadimine keerab 6 voldise aku üsna kiiresti untsu. Kusjuures niimoodi laadides saad Izhile käivitamiseks vajaliku voolu akusse umbes 2 minutiga. Ühesõnaga, kui kuuled, et juba pool minutit elektrolüüt julmalt keeb, siis võid ta tsiklile tõsta ning käivitada. Aga jah- selleks otsi omale mingi vana aku. Korraliku aku jaoks osta ikkagi õige 6V laadija.

TÄHELEPANU! Mitte mingil juhul ära ühenda 12 voldist laadijat otse oma tsikli elektriahelasse. Enne laadimist ühenda akult lahti kõik juhtmed.

PS! Kui oled huvitatud, siis mul seisab ka üks 6V Izhi süütepool. Kui oled sellest huvitatud, anna teada PT kaudu.