automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mis oli panna amortidesse?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas keegi teab missugust oli peab panema amortidesse(MoskvaM1A)?Kui keegi teab, andke nõu.
Kas tänapäevane amordiõli ei sobiks? Rolleyes
http://www.valvoline.ee/products/lubrica...rkoil.html
SAE õlid sobivad, viskoossus vastavalt oma soovidele ,kas sõidad linnas vedelam õli, maastikul paksem õli.
Moskvamees Kirjutas:Kas keegi teab missugust oli peab panema amortidesse(MoskvaM1A)?

Äkki Sa ajad midagi segamini? Kui Sa räägid Moskva tehase rattast M-1-A, siis sellel puudub taga vedrustus (sh amordid) sootuks ning esivedrustus on nn rööpkülik-tüüpi, kus amortisaatorid on nn mehaanilist tüüpi, kus üksteise vahel olevate ketaste pingust saab liblikmutriga peale keerata. Vt nt http://www.unic-moto.ee/gfx/bikes/moskva_m_1a_1950.jpg

Kui Sul on õliamordid ees ja tagant jäik, siis on tegu arvatavasti Minski tehase M-1-A uuema mudeliga (alates ca 1952). Kui ka taga on vedrud, siis on tegemist kas K-55, K-58 või miski muu hoopis uuema "moskvalasega" (M-103 vms).

Loomulikult on olemas ka variant, et keegi on kunagi jäiga tagaosaga ning rööpkülikuga esiosaga Moskva M-1-A-d "tuuninud" pannud ette teleskoop-tüüpi esiotsa ja teinud raami tagaosa ümber vedrustuse/õliamortisaatorite peale. 1950-70tel liikus meie teedel niiviisi ümber ehitatud "moskvalasi" palju.
Ära seda Valvoline sünt õli küll pane, see on liiga vedel ja ei seisa seal sees. See tahab kaasaegset amorti. Vanas vene amordist kipub ta tihendite vahelt välja immitsema. Oma kogemus Tuulaga.
Kui mu mälu mind ei peta, siis amorti läks vist trafoõli koos tad-iga, ehk keegi täpsustab?
Vene ajal oli saadaval MGP-10 õli, võib olla on kusagil praegugi.
(Tähed muidugi vene omad)
Mina ehitan endale moskva m1a-d mis on teleskoopamortidega ehk k-125m.Selliseid tehti ka 60-datel.Vaata: http://overclock.eclub.lv/Projekti/K175/K125m.JPG
kuuekümnendatel enam ei tehtud,siis toodeti juba "moodsamaid" tsikleid.
vaata A. Palu raamatust "Mootorattad ja motorollerid" mul pole seda kohe käepärast aga võin välja uurida, seal on kindlasti ma ise vaatasin 175 amortidesse aga panin tänapäeva Valvoline õli aga see ei seisa tõesti sees peksab välja- amordid on kogu aega tolmused
Tõstataks vana teema jälle üles.
Mis õli soovitate panna MT-9 esiharki? Saan aru, et kaasaegset amordiõli panna ei soovitata, jookseb välja. A.Palu raamatust lugesin välja, et suvel läheb 130 ml AK-10-t, mis sellele märgistus sellele tänapäeval vastab? Tegu peaks olema mingi trubiini-,trafo- või värntaõli seguga, aga ma kujutan ette juba müüjate nägusid, kui ma sellise jutuga poodi lähen :p

Kui juba õliseks jutuks läks, siis kas käigukasti sobib ka mingi vene mootoriõli, a la autool vms?
romulus Kirjutas:... kas käigukasti sobib ka mingi vene mootoriõli, a la autool vms?

Transmissioonõli. Hüpoid- pole mõtet, kõlbab ka tavaline.
Kuna tsikleid tänapäeval kasutatakse siiski soojal ajal, sobib amortidesse mootorõli, kulunumate tihenditega veel parem diiselmootori õli ja toimetavad väga hästi.
Mina kasutan oma emmil täissünt käigukasti õli,see küllalt vedel.
Tänud vastuste eest. Kuna mootoriõli ongi parajasti üle ja sõitma hakkan justnimelt suvel, siis seda amorti valangi. Käigukasti jaoks muretsesingi juba transmissioonõli TAD.