automoto.ee foorumid

Täisversioon: mootori värvimin
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

sumbutaja4321

Kas Jawa mootorit tasub varvida ära nikkelvärviga (aerosool "croom") ja palju kraade see värv umbes peaks kuumust kannatama.KUi keegi teab, siia võib kirjutada ka kust selliat kuumakindlat aerosoolvärvi osta saaks.
Ei tasu. Need nikkel- ja kroomaerosoolid ei jää päris.
Enamasti on nad ka bensiini vastu võimetud!
sumbutaja4321 Kirjutas:Kas Jawa mootorit tasub varvida ära nikkelvärviga (aerosool "croom")...

Selle värviga ei maksa sõidukite juures mitte midagi värvida! Kui just ei ole soovi siseruumides hoitavat ja näpuga mittekatsutavat seisvat maketti teha...
valdo Kirjutas:
sumbutaja4321 Kirjutas:Kas Jawa mootorit tasub varvida ära nikkelvärviga (aerosool "croom")...

Selle värviga ei maksa sõidukite juures mitte midagi värvida! Kui just ei ole soovi siseruumides hoitavat ja näpuga mittekatsutavat seisvat maketti teha...

vaidleks ikka vastu
Ei ole need midagi nii hullud, korralikult peab ennem pinna ära puhastama ja ei ole see midagi nii kehva
Ikka parem varjant kui roostes või inetu, ja ilmselt tahetakse selle pärast, et ei ole raha kalliks kroomimiseks
Natuke küll OT, aga kui ma hiljuti autoga summutiremondis käisin ja meistri tegemisi jälgisin, imestasin ma, et kui töö valmis, lasti keevitatud kohad üle - õigesti arvate - aerosoolvärviga. Kõige odavama musta aerosoolvärviga, mis saada on. Minu arupärimisele selle töövõtte kohta vastati, et hoiab korrosiooni tagasi.
Tee või tina, aga mina ei usu. Eriti kõrge temperatuuriga kohtades, mida summuti ju on.
Aga, tõsi, vahetult peale värmimist oli kaubanduslik välimus asjal juures küll.
tsiklivend Kirjutas:vaidleks ikka vastu
Ei ole need midagi nii hullud, korralikult peab ennem pinna ära puhastama ja ei ole see midagi nii kehva
Ikka parem varjant kui roostes või inetu, ja ilmselt tahetakse selle  pärast, et ei ole raha kalliks kroomimiseks

Ära vaidle, enne kui pole teinud/näinud/katsetanud Smile. Mine parem vaata minu jalgratast Wanderer, mis on Kurtna mootorrattamuuseumis hetkel ja siis räägime edasi. Sellel sai kunagi asendatud kroompinnad aerosool-kroomiasendajaga. Ratas on muide ainult 3-4 korda sõitnud, aga pinnad ei kannata enam mingit kriitikat. Puudutamata pind on ilus, aga veidi katsudes/nühkides muutub kiiresti tuhmhalliks (vt eelkõige selle leistangi). Tegelikult on see näide sellest, kuidas EI TOHI asju restaureerida, aga kuna kunagi sai rumala peaga tehtud nii, siis jätsin... Elavaks näiteks teistele restaureerijatele.

Kui on soov kroomi mingi odava ersatsiga asendada, sobib pigemini alumiiniumvärv. Kroom-aerosoolidest käige suure kaarega ringi.
Seoses selle kroomvärviga,siis kunagi katsetasin niisugust asja auto velgedega.Kuna teadsin et ainult see värv yksinda seal kaua ei seisa siis otsustasin need veel pärast värvimist yle lakkida öige autovärvide jaoks sobiva lakiga.Effekt oli ylimalt naljakas sest pärast lakkimist tömbas kroom tumehalliks ja tekkis nn Hammeritele omane struktuur.Kokku need asjad igaljuhul ei sobinud sest kövendiga lakk ei kuivanud enam mitte kunagi ära ja veljed tömbasid köik ymbruskaudse s..a enda kylge,nähes varsti välja rövedamad kui inimene endale ette suudab kujutada.Niiet,loo moraal:kroomvärv-s..t mis s..t
Mootorit on ka võimalus värvida hõbevärviga.See kannatab lahustit, bensiini,kuumust.Soovitan!
Moskvamees Kirjutas:Mootorit on ka võimalus värvida hõbevärviga.See kannatab lahustit, bensiini,kuumust.Soovitan!

Kui mootor (korpused, kaaned vms) on algselt olnud selline alumiiumisulamist ilma värvkatteta on minu arvates suur patuasi teda värviga katta! Sellised detailid soovitan ma taastada algse välimusega... foorumis on aastat paar tagasi nendest tehnikatest juttu olnud (otsing abiks).

riga1

soovitan mitte värvida. tulid ju nõu kuulama/küsima siis teegi nii.. võta nõu kuulda
Spies Hecker toodab spetsiaalseid värve ja lakke, mis on ette nähtud just alumiiniummootorite värvimiseks. Värvispektrum vist hõbedasest kuni läbipaistvani. Ise olen kasutanud läbipaistvat lakki ja siiani väga rahul
Osta kõige lihtsamat hõbedat firmalt Monimix sega kiire kinnitiga ja värvi ära aga pind peab olema väga puhas.NB! püstoliga katta kaks kihti!!
Ka tehases värviti vanasti enamjaolt kõik mootorid üle!! Kannatab kuuma ,lahustit.bensiini ja õli!Küsi autovärvijatelt ,kes myyb monimixi!!!
Tsiklimeister Kirjutas:Ka tehases värviti vanasti enamjaolt kõik mootorid üle!!

Nii ja naa. Oleneb tootjast. N.Liidu päritolu Teise Ilmasõja järgseid mootorrattamootoreid küll reeglina ei värvitud. Ehk siis minu kätte üsna heas korras sattunud 1940ndate M-1-A "Moskva" kui ka K-1-B mootorite karterid/kaaned/silindripead ei olnud ükski värvitud. Ka 1950-60ndate Jawa ja Š-50/51 mopeedimootorid ning D4-D5 abimootorid ei olnud ükski värvikihi all.

Isendi restaureerimisel soovitaksin teha esmalt värvkatte osas veidi uurimistööd. Kui selgub, et ikka ei olnud värvitud, siis minu arvates maksimaalne, mida selle pinnaga võib teha, on katta see mati ning võimalikult väljapaistmatu kaitselakiga...