automoto.ee foorumid

Täisversioon: Head nõu kuidas 2-taktilist mootorit "tuunida"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mul on endal Tuula 200 mootor k-175 raamil aga Isa ütles et tema 175-e tõmme oli hulga parem. Ma tean Kahetaktilistest mootoritest üpris palju ja oskan neid arenda võimsamaks. Aga minu tegevus ei anna eriti tulemust (T-200) aga teistel küll. Mopeedil on võimalik kätte saada 80-kuubikulise jõudu- pikendades sisselaset ja suurendada surveastet jne. 200 kuubikuliselt peaks saama retsilt jõudu.
Kui oskate soovitage midagi. Ette tänades.
Ja siis kui 350 kuubikulisele mootorile panna peale 750 kuubikulise summuti ja sisselaske pikkus, saab 550 kuubikulise, kui veel panna 750 kuubikulise tagahammakas ka siis tuleb umbes 600 kuubikut ja retsilt jõudu ka.
Soovitan!
Niisama kodus põlve otsa viiliga kanaleid suurendades mootorit "tuunida" pole erilist mõtet. Kahetaktilise forsseerimine on terve teadus omaette. Rusikareeglid on, et kanaleid tõstes tõusevad pöörded ja laiemaks tehes tuleb jõudu juurde, kuid seda kõike suvaliselt tehes rikud ainult mootori ära. Isegi kogenud forsseerijatelt küsitakse peale mõne töö valmimist: "Kas sai sama hea kui originaal või läks hullemaks?"
Üks variant on veel sisselaskele klapp vahele panna, annab ka üksjagu juurde.
T200 Kirjutas:Mul on endal Tuula 200 mootor k-175 raamil aga Isa ütles et tema 175-e tõmme oli hulga parem. Ma tean Kahetaktilistest mootoritest üpris palju ja oskan neid arenda võimsamaks. Aga minu tegevus ei anna eriti tulemust (T-200) aga teistel küll. Mopeedil on võimalik kätte saada 80-kuubikulise jõudu- pikendades sisselaset ja suurendada surveastet jne. 200 kuubikuliselt peaks saama retsilt jõudu.
Kui oskate soovitage midagi. Ette tänades.

Koonusfilter peaks ka andma juurde 10 - 15 moraalset hobujõuduBig Grin
Oi kuidas ma vihkan selliseid inimesi, kes annavad mõtetut ja omaarust nii naljakat nõu!

Kui sa tead juba forsseerimisest üsna palju, siis hakka aga tegutsema..
Juttu forsseerimisest on A.Palu 59a. raamatus...
Ma ise ka mõtlesin kuidas T-200 "tuunida" ja tulin välja sellise "geniaalse" lahendusega,et sellel mootoril on ju sundjahutus ja sealt siis suunata liikuvat õhku otse karpa õhupuhasi poolsesse otsa ja õhufilter üldse ää võtta.See siis peaks olema natuke turbo moodi asjandus.
Kuidas sa seda õhku sinna suunaksid? Kõik õhk liigib silindri peale..?
Ma kardan, et sellest asjast ei tule midagi välja...
Liiga palju õhku ja kindlasti igasugu muid probleeme, mida mina seletada ei oska.
Selle pärast see mõte oligi.Arvatavasti tuleks panna mingi suurem karpa.Õhku saaks võtta enne silindri katet,sealt kus on veel mootori alumiinium osa.

Nitro

Mõttetu on teha seda, see ei anna juurde midagi. Survet see ventikas nagunii eriti ei tekita ju. Ja imeb veel omale sooja õhku sisse, mis on tükkmaad hõredam kui külm. Seega sellise teoga sa hoopis kaotaksid jõudu selle juurdesaamise asemel Wink
Kahetaktilise forsserimisest on kirjutatud mõned head raamatud.
Ise soovitaks Gordon Jennings "2-stroke tuner's handbook", otsi ja googelda, see on netis olemas.

marps009

palju umbes mootorratastele koonusfiltrid maksavad?

xander

Koonus filtrdid hakkavad kuskil 200.-, aga selle elemendiga sa küll tuntavat jõudu juurde ei saa ja seda enam, kui masinas ülejäänu nagu stockilgi(mul endal see küljes ja seda rohkem ilu pärast ja lihtsalt polnud tavalistõhupuhastit kuskilt võtta).
Mul on T-200 mootoriga atv ja on mõned asjad mida seal muuta võiks ja mida ma ka teha plaanin. Esiteks kuna tal on suhteliselt madal surveaste ja enam sellele mootorile vastavat bensiini pole, siis võib surveastet tõsta. Veel tahan panna sinna mõne lääne masina karbussi, millel on korralik ülevoolu süsteem.
Üldiselt arvan, et see pole eriti hea mootor millest mingit "pöördepilli" tuunima hakata. Seda juba tema väntvõlli otsas oleva väga raske startergeneraatori tõttu, mis toimib kui raske hooratas.
Naudi seda, et läheb starterist käimaBig Grin!!!
mul on A. Palu raamat küll olemas aga ma ei tea mis aasta oma see on. Seal on mootori töö põhimõtted mis teada juba. kui kellegil on A. Palu raamatud siis kas neid kopeerida paljundada annab?