automoto.ee foorumid

Täisversioon: v6rri idee
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lugu siis järgmine,vedelemas kuuri all yks täiesti korralik v6rri mootor,olemas veel ka tilgakujuline paak ja tuletoru.M6tlesin et hobi korras ehitaks siis midagist valmis.Kuid raami konsrtuktsiooni välja m6tlemine ja selle loomine mul kuidagi ei 6nnest.M6tlesin ise muidu et raam v6iks ise olla väiksem ja selline madal,ratasteks paneks alla mini mopeedi omad ja taha teeks siis kiige koos amortidega et asi jäigaks ei jääks.Kuid selle kogu asja kujundamiseks ja muuks mul m6te ei jookse.Nii siis pöördun teie kui asjatundjate poole et järsku teil on ideid ja m6tteid.V6ite ka teha jooniseid,oleks väga tänulik.

Ette tänades heade ideede eest Vello.
Kui Sul tilgakujuline paak on, siis oleks mõistlik see asi ehitada üles kas Gauja raamile 26" ratastega või siis tavalisele jalgrattaraamile.

Kui Sul on muidugi viitsi mängida, võid tavalisest jalgrattaraamist keevitada/painutada sellise Gauja-laadse allapoole langeva kõvera raami.
Sellega vast nisuke lugu, et raami kokkuväänamine on võrdlemisi vastutusrikas ülesanne. Et konstruktsiooni omapäi luua nõnda, et see ka toimiks ja ratas enam-vähem otse jooksma hakkaks, on tarvis üksjagu teadmisi. Et see tehniliselt teostada nii nagu hää projekt ette näeb ja et ta kuskilt järgi ei annaks, vajab jällegi kõvasti üle keskmisi rauatööoskusi.
Niisiis soovitaks alustuseks ikkagi miski valmis ratta raam sebida ja üritada too mootor sinna installeerida. Võib-olla siis jupiti toda valmis raami natuke modida enese maitse järele. Seegi juba üsna suur väljakutse. Nõnda on ikkagi palju suurem võimalus toda kujuteldavat ratast ka kunagi sõitmas näha.

Tervisid. Ivar
Vähemalt Gauja raame vedeles aastat 10 tagasi veel siinseal kasvõi metste all lademetes. Üks jäi minust 1999.a. kevadel maha nt Paadrema mõisa peahoone varemete (rusuhunniku) sisse, esikahvel, porilauad ja kõik säärane küljes.
IIIFFFAR Kirjutas:
valdo Kirjutas:Kui Sul on muidugi viitsi mängida, võid tavalisest jalgrattaraamist keevitada/painutada sellise Gauja-laadse allapoole langeva kõvera raami.
Sellega vast nisuke lugu, et raami kokkuväänamine on võrdlemisi vastutusrikas ülesanne. Et konstruktsiooni omapäi luua nõnda, et see ka toimiks ja ratas enam-vähem otse jooksma hakkaks, on tarvis üksjagu teadmisi. Et see tehniliselt teostada nii nagu hää projekt ette näeb ja et ta kuskilt järgi ei annaks, vajab jällegi kõvasti üle keskmisi rauatööoskusi.

Ma mõtlesin lihtsama variandi peale - tavalisel meesterattaraamil ülemine toru maha võtta, toru liiva täis olekus kaksikkumeraks painutada, püsttoru veidi lühemaks võtta ja siis see allapoole lastud sadulakohaga toru tagasi keevitada. Ning pärast tagakahvli ülemised harud lühemaks teha.

Ratas ei saa viltu jooksma hakata, sest raami alumine osa (sh kahvli alumised harud) jääb nii talitades kõik terveks. Olen kunagi poisikesena niisuguse ümberpainutamise/-keevitamise jalgrattaraamiga ette võtnud.

Muide - (punn)võrride hiilgeajal 1960ndatel oli selliselt ise ringitehtud raamiga punnvõrre ikka massiliselt liikvel. Minugi kätte kaks niiviisi ise ümbertehtud raami jõudnud.
Ise pakuks välja, et võta kohe minimopi või Delta raam ja keevita sinna külge mootori tugi, selline kõvera otsaga torujupp. Selle saab ilusasti originaal mootorikinnituste vahele keevitada. Muidugi tekib probleem sellest, et minil ja deltal on kett paremal, aga võrril vasakul. Sellest saab aga väga lihtsalt mööda - tuleb tagaratas võllil ringi keerata. Paremalt poolt, kus mopil on tagaratta võllil jämedam auk, hakkab võlli hoidma pidurimehhanismi kinnituse vahetükk. Hammaka peab siis poltidega ratta külge panema, see pole raske, sest rummus on augud juba olemas.
soodsa vahetuskursi korral võin loobuda gauja või verhovina raamist, kuna oman neid juba piisavalt. http://www.jogevamc.ee/pictures/jupid/05290001.jpg http://www.jogevamc.ee/pictures/jupid/05290005.jpg

ei ole ju mõtet hakata jalgratast uuesti leiutama.
täpsem info vt. allkirja.