automoto.ee foorumid

Täisversioon: Paagi taastamine seest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sattus kätte vana K-750 paak, väliselt heas korras aga seisnud korgita-sisemuses koorub värv ja roostet on näha. Kuulsin et on olemas mingi kemikaal paakida puhastamiseks ja mingi kemikaal mis tekitab paaki sisse lakikihi. Kas ja kuidas neid kasutada ja kas on vajadust? Kas on võimalik paaki ka muul moel seest puhastada peale lahtilõikamise? Kõik ideed on teretulnud.
Paagi sisemuses ei saa Sul küll mingit värvi kooruda, bensiin lahustaks igasuguse värvi ja laki mõne hetkega. Nii et paagi siseküljel saabki olla ainult haljas metall. Väike rooste ei tohiks tegelikult segada, kui filter korralik on. Kui kütus sees on, siis ta ei tohiks vähemalt edasi roostetada.
Kuskilt on meelde jäänud ,et sidrunhape tuleb sisse panna ja lasta seista, seejärel pesta hoolikalt seebiveega ja puhat veega.

Raamatutes soovitatakse paagis hoida koguaeg võimalikult kõrget bensiini taset ,et roostetamist vältida. Talveks, kui ei kasuta paak ääreni bensiini täis.
Arni Kirjutas:Kas on võimalik paaki ka muul moel seest puhastada peale lahtilõikamise? Kõik ideed on teretulnud.

Täida paak liiva ja veega ning sule avad ja pane vana teki või jope sees ta segumasinasse ringi loksutama. Kui mõnda aega on käinud, nühib liiv sees oleva rooste kenasti lahti.

Pärast muidugi on suur töö ta liivast puhtaks pesta, aga miski 10 pesuvett teevad selle töö ära.
valdo Kirjutas:Täida paak liiva ja veega ning sule avad ja pane vana teki või jope sees ta segumasinasse ringi loksutama. Kui mõnda aega on käinud, nühib liiv sees oleva rooste kenasti lahti.

Pärast muidugi on suur töö ta liivast puhtaks pesta, aga miski 10 pesuvett teevad selle töö ära.
Seega oleks eltöö tehtud aga edasi ?

Bling Bling

Tere

Tuli selline mõte. Räägitakse, et kui panna coca-cola sisse roostes nael siis rooste kaob, ehk on see müüt, mina seda ei tea. Kui aga tõesti on vaja proovida rooste eemaldamist, siis võid ju katsetada. Smile

Mayby tegin just omal maine languse, aga pole hullu elan üle.
Kas teema mitte foorumist läbi käinud pole? Kokakola sisse pandud raudnaelast ja hammastest oli Postimehes äsja juttu. Bensiin ei lahusta mitte igasugust värvi. Kas mitte paakide sisemuse värvimiseks ei kasutatud bituumenlakki, justkui Palu raamatus on mainitud. Läänes pakutakse 2-komponentseid (epo-laadseid?) möginaid paagisisemuse töötlemiseks, maksab raha ja pole proovinud.
Pihutäis peenemat sorti mutreid-polte-kruvisid teeb sama töö mis liiv, aga pärast on kergem puhtaks saada. Vee asemel võib kasutada ka diislikütet. Ja loksutada käsitsi. Vaeva nõuab, aga asja saab.
Oma tööjuures kasutasime diiselpuhuri paagi puhastamiseks Cillit Bang-i vesilahust. Paagi tegi korralikult puhtaks kuid kuidas see edasisele korrosioonile mõjub ei oska ennustada. Hetkel käivad antud seadmed rendil ja pole probleeme olnud.
Tean, et nõuka-aeg pesti paake seebikivilahuse ja veega. See eemaldas peale saasta ka bensiiniaurud. Sai kiirelt jootma-keevitama hakata. Pärast värviti seest-väljast. Kuidas ja millise värviga sisemine värvimine võis toimuda, ...?!

Sattusin ühte vana autode remondi raamatut lugema: pesu kuuma vee ja suruõhuga, seejärel peitsitakse paaki seebikivilahuse vannis (temp 50-60 kraadi), lõpuks pestakse veega. Paagi sisepind tinutatud.

Vaevalt sellest erilist abi on, aga huvitav teadagi.
VOLVO CLUB Kirjutas:...kasutasime diiselpuhuri paagi puhastamiseks Cillit Bang-i vesilahust...
Küll OT, aga 10 aastat tagasi kasutasin oma tuuba (suur vaskpuhkpill) seespidiseks puhastamiseks nõudepesuvahendit Saara (Eesti toode). Puhtaks läks (koos loputusveega väljus nii mõndagi huvitavat), vaskplekile halvasti ei mõjunud (testisin enne, ka tänaseks pole korrosiooni märgata). Saara nüüdsest saadavusest ei oska kahjuks midagi öelda (kuna praegune pill on kordi kallim, siis sellistesse eksperimentidesse enam pole laskunud)
Tere.
Kunagi tuttav ostis bensiinikanistri. Tõi kodu, tegi lahti ja nuusutas- igavene kõva nitrovärvi hais. Kanistrile oli peale värvimist kohe kork peale löödud. Pani siis kanistri pliidi serva peale sooja/kuivama. Törtsu aja pärast otsustas kuivamise protsessi kontrollida. Tõmbas tikku... Õnneks ei jõudnud nina juurde pista. Kanister sai poole õhemaks.
Sellest järeldus: 1. Ära topi põlevat tikku bensukanistri (isegi tühja) juurde.
2. Bensiini paagi võib värvida nitrolaki või värviga.
Mida ütlevad targemad?
Lugupidamisega
Toomas.