automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mazdal suur bensiini kulu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

nono

Mazda 323 86a 1.6i sööb liiga palju kütust, 15L saab sõita 80 ja natuke peale kilomeetrit linnas. Pusitud ja näpitud siit ja sealt, samuti käidud diagnostikas aga kasu pole olnud, diagnostikud on nõutud. Viimasel ajal on lisandunud veel veel mõned vead, millele põhjendust ei leia, jätab vahepeal vahele ja ei taha sooja mootoriga mõnikord käivituda ning sooja mootoriga kipuvad pöörded kõikuma ja tahab väja surra siis jälle tõusevad õigesse vahemikku.
Masinale tehtud tööd ja vahetatud jupid:
*temperatuuri andur ajule
l*lambda andur (2x vahetatud, praegu peab gaasi peal hoidma et korralikult töötaks)
*küünlad
*küünlajuhtmed
*õhufilter
*vaakumi lekkeid ei ole (kontrollitud)
*klapid reguleeritud
*surved õiges vahemikus (st. mootor ise korras)
*süüde paigas
*hammasrihm on õiges hambas
*õhukulu mõõtja oli ka testeri andmetel korras
*segusiibri asendi andur korras
*pihustid saavad ilusti voolu (pole sädelust)

Kas on ettepanekuid või arvamusi, et milles võib asi olla ?
tundub, et kõik on juba kontrollitud ja rohkem variante polegi...
...või siis on väga halvad variandid.

näiteks mu Mitsubishil oli kunagi selline värk, et ühes teeninduses näitas koodide lugemisel ühte viga ja teises teist - probleem oli selles, et aju oli sassis (Mitsu teatud ECU-de tüüpviga) ja ei teadnud üldse, mis koode ta välja näitab või ei näita.
Reaalses töös väljendus see nii, et ECU arvas üht või teist seadet vigaseks ja juhtis neid valesti või ei suutnud üldse juhtida. Ntks. ei käivitunud külmalt, ei hoidnud tühikäiku, puterdas gaasi andmisel.

teine variant on, et pihustid on kulunud. See on juhuslik oletus, endal ei ole sellist kogemust ette tulnud ja ei tea, kuivõrd ja mida täpselt see mõjutab.

...bensiinipumba võiks ka kahtlusaluste nimekirja võtta.

mgarageu

kas keegi o2 sensori tööd kontrollis? mis heitgaaside analüsaatori näit on?
Kontrolli bensiinirõhuregulaator üle, ka sellest oleneb väga palju.

nono

Huvitav on see, et kui teha pikem sõit (st. üle 100km) siis võtab 8-10 sajale. Ülevaatusel olid heitgaasid paigas (st. sai paika keeratud asjaliku diagnostiku juures, kusjuures tookord oli tänu katkisele pidurivõimendile meeletu vaakumi leke ja vaakumi leket arvestades sai paika keeratud). Ühes diagnostikas vahetati O2 andur ja küttekulu ei muutunud (praegu korralik andur). ECU pidi mazda kõige tugevam külg olema, st. mazda varuosadega kauplejad pole veel ühtegi samasugust ECU`d kellegile müünud. Kütusekulu tõusis järsult pärast seda kui sai sõidetud vene küttega (aga samas on kaks filtrit enne pihusteid ja loomulikult on filtrid vahetatud). Kui vahepeal küünal maha kakkuda (oli vaja maha kakkuda kui masin suurte külmadega keeldus sooja mootoriga käima minemast) siis oli küünal täiesti must/tahmane, ehk siis segu on sõidu ajal liiga rikas ja sealt ka kulu aga mis seda põhjustab ? Paraleelselt kulu suurenemisega hakkasid ka pöörded kõikuma, kuni välja suremiseni ja seda tühikäigul, see et ta ka vahele jätab vahepeal on viimase aja üllitis. Auto vanus on kirjas esimeses postis.
TeeTL Kirjutas:teine variant on, et pihustid on kulunud. See on juhuslik oletus, endal ei ole sellist kogemust ette tulnud ja ei tea, kuivõrd ja mida täpselt see mõjutab.
minu mõte liikus samas suunas.
pritse-opelitel (Bosch pritse) peab näiteks bensusurve säilima mitmeid päevi - kuidas Sul sellega on?
mida heitgaasid näitavad? Millised küünlad paistavad?

muidugi oluline info oleks, kas kulu tekkis järsku või on temast just nüüd probleem tehtud Wink Või on tegu üldse "uue" masinaga?
Proovi kindlasti mõnda teist õhulugejat ja kontrolli kas bensiinirõhuregulaator hoiab õiget survet. Kui bensiini surve liiga suur, siis pihustavad ka pihustid rohkem kütust silindrisse ja sellest ka suurem bensukulu.

nono

Peale uurimist tuligi välja, et rõhuregulaator hoiab ja kõigutab suuremat rõhku kui vaja, nüüd otsin uut regulaatorit, lammarites aga pole ja tutikas (mida muide müüakse ainult A varuosana) maksab 3000.- (ja mis seal sees siis on, membraan, vedru ja kolb ja selle eest tahad sellist raha)