automoto.ee foorumid

Täisversioon: Võrri spidokatest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

t6nn

Ütlen kohe ära, et ise ei ole väga kursis võrride ehituse ja sellisega seega
võin igast terminitega mööda panna praegu aga huvitavad mehaanilised spidomeetrid mis on esirattasse ühendatud mitte mootorisse. Võrril peaks nii olema minuteada... ja huvitab se süsteem täpsemalt. Äkki on kellegil jooniseid selle kohta. plaanin ka ühe raamatu osida vene mootorrataste kohta, äkki seal kirjas aga õtlesin et tulen küsin ka kohe targematelt järgi. On äkki mõni kindel korralikum koht kust selliseid jubinaid saada on ja kas müiakse üldiselt ainult spidokat ilma mehanismita ja ja selle mehhanismi peab koos esirattaga ostama või on selline spidokas kus mehanism on spidoka sees kohe?
Palju heas korras spidometrid maksavad ka? Ja mis masinatel vee sellise süsteemiga spidomeetrid on? Lugesin et Deltadel pidi juba mootori kaudu mõõtma jne.
Ühesõnaga ootaks igasugust infi kõigilt kes midagi teavad spidomeetritest.
Võrridel - täpsemalt öeldes 125stel DKW RT 125 koopiatel ehk Moskva M-1-A-l ja ta järglastel - on spidomeetri ülekanne võetud jah esirattalt. Selle rummu otsas asub tigu/tiguratas ja ülekanne on trossiga toodud üles. Spidomeeter ise asub spetsiaalsel kronsteinil esikahvli küljes. Uuemalt mudelitel (1950ndate lõpp ja edasi) oli spidomeeter lambi sees.

Kui Sa mõtlesid võrride asemel punnvõrre ehk D-seeria abimootoriga liikureid, siis neil kõigil spidomeeter algses komplektis puudus. Kui väga soovid, võid selle sinna installeerida, kui leiad sobiva spidomeetri ja ülekande. Näiteks mingisuguse jalgratta oma - nt Saksa 1950-80ndate aastate osa maanteejalgrattaid on olnud varustatud esirattast saadava ülekandega ja kas lambi sees või leistangil asetseva mehaanilise spidomeetriga.

t6nn

Käisin sama päeval kiiruga raamatukogust läbi uurisin vähe kirjandust vene masinate kohta ja seal oli ilusti ära toodud et pmst kogu mehanism koos teo jne asus spidomeetri sees ja välja läks siis ainult rumm mis läks esirattasse ( või mootorisse ) Aga krt minuarust kirjas seal polnud millistel masinatel mis süsteem täpselt on. Vähe uuemas kirjanduses polnud üldse spidomeetrit äramärkimise vääriliseks peetud. AGA minu eesmärk olekski rattale mehaanilise spidomeetri peale panemine. Aga kardan et nende vanade saksa rataste spidomeetrid väga laialdaselt müügis pole. Sooviks just võimalikult odavalt läbi ajada. Milline mehaaniline spidomeeter kõige paremini sobida võiks mis on nagu suht lihtsalt saada ja hind ka krõbe pole? Võik kust sellist värki täpsemalt uurida?


t6nn
zidil on spidoka tross ka esiratta sees