automoto.ee foorumid

Täisversioon: M 61 summutid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Millised olid M 61 summutid ,kas nagu M 72 või veel midagi erinevat. kui võimalik siis riputage ka pilte.
siin üks selline link, kus on niinimetatud kalasaba summutid
http://www.svenskaryssmcforeningen.se/Ga...IV/m61.jpg

Endal mul M61-l on tavalised tagantpoolt kitsenevad, ei tea kas on originaal või mitte. Kahjuks hetkel pilte ei ole võimalik panna, aga hiljem ehk üritan.
PS kas endal mõni isend silmapiiril?
Noh, mõtlesin ,et võiks siis ristata M 72 raami ja M61 mootori kuna mõlemal masinl olid algselt vist identsed raamid
M72 ja M61 ei ole samal raamil ... seda hülgemöla pole mõtet uskuda.
M61 on M61 uus raam, uus sild, uus kast, vanad rattad ... mul on olemas isend, millel on olemas õige mootor/raam/kast ... st 1 peletis, mille ainuke väärtus on tema originaalne komplektsus.

Dad.
Aga kas M 61 mootor sobib M 72 raami vahele.Mul nagu rohkem tahtmine teha lihtsalt ilus sõiduriist .
unic-härra Kirjutas:Aga kas M 61 mootor sobib M 72 raami vahele.Mul nagu rohkem tahtmine teha lihtsalt ilus sõiduriist  .

M-61 töökorras mootor on palju haruldasem kui M-72 oma, sest tootmismahud on olnud ikka palju väiksemad. Kui Sul on olemas M-61 töökorras mootor, siis soovitan soojalt hankida endale ka M-61 raam jm detailid ja taastada M-61 algsena. Või vahetada mingi fänniga M-61 heas korras mootor M-72 või varajase K-750 heas korras mootori vastu. Küllap leidub huvilisi, kellel M-61 raam on olemas, aga pole heas korras mootorit...

Ehk siis - kui eesmärgiks on teha lihtsalt ilus ja mitte algne sõiduriist, siis ei pruugi selleks raisata haruldast M-61 mootorit, vaid võib piirduda ka palju levinuima ja masstiraažides toodetud M-72/K-750 mootoriga.
Mul jah M 61 mootor.Suvel sai veel kaprem tehtud ja nüüd pakkus üks foorumlane 2500 kr eest M 72 raami ,porlad ,paagi ,amordid ,diffrikaane,pakiraami ,lenksu,paagikummid,lambajalgse hargi,tagupiduri pedaali ja veel muud nänni.Kuna endal olemas ka veel vana tüübi rattad ja uus M 72 kkast , ning differ siis võiks täitsa ehitada miskit.
PS .Kas 2500 krooni eest on M 72 juppe piisavalt ,või peaks veel juurde küsima.

Ants
Täpsustus, esihargist on ainult kest.
iz350 Kirjutas:Ma ei tea,kas need M-72 ja M-61 raamid küll päris üks ühele on,aga 2 veel originaalvärvis ja suht komplektset M-61-t,mida ma oma silmaga näinud olen,olid küll sama tüübi raamiga,nagu M-72.Ja sellise raamiga on nad ka "Za Ruljomis" omal ajal sees,kui seda uut Uraal M-61-te tutvustati.

1. Ma tõesti ei jaga matsu, kust on pärit see jutt, et M-61 ratas on M-72 raamiga???
Raam on M-61 rattal tagant hoopis pikemate amortidega, samuti on tagasild teine. Ma oleks nõus, kui öeldaks, et M-61 on M-72'e edasiarendus.

2. Ei saa ma aru, kust on pärit jutt, et M-61 on Ural???
M-61 rattal ei figureeri kuskil muud kui M-61 mudeli numbrit ja Irbiti tehase logot. M-61 ratas on muidugi M-61 mootoriga, KUID M-62, mis ON Ural-1, evib M-61 mootorit. M-63 (ehk Ural-2) on jällegi M-62 mootoriga.

Dad.
Asjad kohal,toodi ka kalasaba summutid .
Küsimus: kas M 72 paagi all on vaikesed kinnituskõrvad originaalis või on ise aretatud .
pilte tuleb vist homme.
Oma tuttava vanaisal on samamoodi Irbit M61. Ja peale vaadates (kui nägin seda 2 aastat tagasi) on juba M72 ja M61 vahe märgata palja silmaga, justnimelt nagu Dad ütles on tagaots silmaga märgatav.


Ja kas mulle tundus või olid kummid sipa tössivõitu ei mäleta, aga üpris madal tundus mulle, selline tunne et mööda põldu/suuremat löökauku saades/halval teel sõites puudutaksid sumbutajad maad. Aga see võis ka petlik olla.

M61 pealt ei oska sõna võtta, aga vist tehti ainult (hele) tume pruune M61?

Suvel lubati pilte teha, sest peremees on ise hästi vana ja hetkel nii vana 401 kui ka M61 seisavad pukkide peal täiesti originaal konditsioonis ja veel bensiinipaagis loksub bensiini oktaanarvuga 66.
iz350 Kirjutas:2)Miks oli mõlemal minu nähtud originaalseisus M-61 paagil vesikleepsud kirjaga URAL,kui nad pole Uralid?

Minu Irbitil on seal õige kleeps, tõsi küll üle värvitud.

Dad.
P.S. Ajendas mind kirjutama viimases Hobiklubis ilmunud kirjutis, mis külvab ainult segadust.
mis seal Hobiklubis ilmunud jutus nüüd segadust külvas jääb küll mulle arusaamatuks, lugesin artiklit 2 korda kuna M-72 vastu teatav tõmme Wink
ehk seletad lahti?
zyndapp666 Kirjutas:mis seal Hobiklubis ilmunud jutus nüüd segadust külvas jääb küll mulle arusaamatuks, lugesin artiklit 2 korda kuna M-72 vastu teatav tõmme Wink
ehk seletad lahti?

Need 2 asja millest ma kirjutasin torkasid kohe silma, nii et loe veel kordWink
Aaa ... üldiselt sain Priidu kastikate lugu lugedes ka kergelt muheleda ... sal on kah viga sees Wink

Dad.
Lisaks kah paar rida teadjameeste vahele. Oman Irbiti tehase M61-te väljalaskeaastaga 1959. Minu kätte sattus ratas suhteliselt komplektsena ja originaalilähedasena, nüüdseks siiski väikeste muudatustega(nooruselollus), mida püüan likvideerida.Nagu eelpool mainitud on jah raam madalam kui m72-l( kui august läbi põrutad, käivad sumpad tihtipeale vastu maadToungue). Paagil olevate kleepsude kohta niipalju, et kuna värvisin paagi üle, siis lasin ühes reklaamifirmas teha paagi järgi uued kleepsud. Uralist pole seal juttugi, paagil on embleem irbit m3( tegelikult vist kirillitsa tähtedes nagu zajats-jänes).Kuskil on veel kahed kleepsud tagavaraks, peab ülesse ostima. Värvi kohta niipalju, et originaalis oli sinine(heledam selline).

PS kas kellelgi on pakkuda M61 esiharki?
Pilte leidub www.pilt.ee/vihik
Või tasuks antud masin taastada originnaalsena
Avastasin, et Saksast saab valmis K ja M-i kroomitud sumpa komplekte, hinnaskaala 200-300 euri. Või on keegi parema hinnaga leidnud?

Dad.
poolas uued kroomsummid 100 eur ja uued kroomleegikad samuti 100 eur
Kust? oldtimer.pl tean, aga olevat ka näiteks pood Warsavas kus hinnad madalamad. Keegi teab koordinaate?
Millal Lodzi üritus toimub?

Dad.
P.S. Tsehhide replika kvaliteet on parem üldiselt.
Lehti: 1 2