automoto.ee foorumid

Täisversioon: Probleem vana K paagiga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kerkis esile väga omapärane probleem. Oma vanale K 750-le sai hangitud orig. paak, seest puhastatud kuid paigaldamisel tuli välja, et poldiavad paagi tagaosas ei ühti raamil olevatega, augud ei ole kohakuti, vahe on oma 5 mm.
Küsimus selline, et kas tegu on lihtsalt vanema tehnika omapäraga või on K paagid ajapikku erinevad olnud-ajaloos tuhnides on M paak veidi teistsgune-põlvetoed väheke teised. Olen näinud pilti K paagist kus põlvetugede alused olid poltidega 2 asendisse nihutatavad ja siis minu paak-vana K paak, kuid põlvetugede alused on paagi külge keevitatud. Kas on võimalus et eri aegadel toodetud paagid ei sobitu mõne raamiga? Seda imelikum et tsiklil on kunagi olnud vana tilgakujuline paak..
Minuteada olid paagid ikka samad olenemata aasta käikudest K´del.
Kuid äkki on sul K750 paak ja K650 raam või siis K650 paak ja K750 raam ???

K650 raam on natuke pikem, kui K750 oma.
ala310 Kirjutas:Minuteada olid paagid ikka samad olenemata aasta käikudest K´del.
Kuid äkki on sul K750 paak ja K650 raam või siis K650 paak ja K750 raam ???

K650 raam on natuke pikem, kui K750 oma.

Raam on kunagi vahetatud, sest tsikkel põles maha aga asendati vist ikka K raamiga, ees on käppadega esihark ja taga õõtshoovaga vedrustus. Olemas on orig. juhtraud ja esituli ja üht-teist veel. Kas ma saan kuidagi välja uurida kas tegu on K-650 paagiga?
Oled kindel, et keegi pole sinu n.ö paagi ülemisi kõrvasid ära murdnud ja neid ise tagasi keevitanud ja siis keevitusel 5mm puusse pannud ? Ülaosa paagi kõrvadel peaks olema piisavalt suur pind, et suurema puuriga auku vähe kohendada!

K650 pole ise nii spetsiifiliselt ja põhjalikult süvenenud. Kuid juttude põhjal mida on räägitud on ikka üks ja seesama jutt (kuigi 5mm raami pikkusest vaevalt nüüd rolli mängib). K650 raam on pikem kui K750 raam. Põhjenduseks on toodud, et saada K650 mootorit aiste vahelt paremini kätte, kui K750 oma. Seega on raami keskosa pikem. Kui nüüd selle jutu põhjal asja loogiliselt võtta, mida sa oled meile rääkinud, siis mõtle/uuri järgneva jutu põhjal oma bensiinipaaki ja raami. Nt kui paagi pikkus punktist A(poldi auk) punkti B(poldi auk) on näiteks 20cm ja bensiinipaagi poldi augud punktist A punkti B on 20,5cm siis on järelikult K650  paak ja K750 raam.

Mismoodi sul vahe 5 mm on ?

1. Kas ülevalt raami otsast poldikohad on kohakuti ? Kui need on kohakuti, kas siis altpoolt on raami augud nihkes või paagi omad ?

2. Kinnitad paagi alt sadula juurest, kuidas siis raami ülaosa poldi kohad on ???

Näiteks: Kui vaadata raami koos paagiga küljelt ja ülevalt raami otsast oled poltidega paagi kinnitanud ja liigud vasakule, ehk siis sadula poole, kas ennem on paagi poldi kinnituse kohad ja alles siis raami kinnituse kohad või on vastupidi, et ennem raam ja paagi oma ???



Võibolla on sul M72 raam (kas teed vahet M72 ja K750 raamil ???) või hoopiski said M72 bensiinipaagi (millel on K750 kummid külgede peal) ???


Saada mulle privasse pilte oma raamist + paagist.

Ala310
Mul on K dnepri raamile ümberlapatud ja paak istub ilusti vahele.
Raami pikkused ei mängi mingit rolli seejuures, ühe raami peale peaks istuma nii M72 kui Dnepri paak. Mis võib rolli mängida:
1) eelpool mainitud paagikõrvade murdumine ja hooletu tagasikeevitamine
2) kõver raam- võibolla samuti põlveotsas parandatud.
3) vene tehnika "omapära" st. sama marki ja -tüüpi masinate jupid mõnikord lihtsalt ei sobi omavahel. Nt kui on kolm sama tüüpi masinat, vb erineva tootmisaastaga (nimetagem neid A, B ja C), siis see et jupid on vahetatavad A ja B vahel ning B ja C vahel ei tähenda, et A jupid sobiks C-ga, kuigi sisuliselt on nad samasugused. Olen kord oma K 750-le üritanud teise masina pealt võetud käigukasti külge sobitada, aga tee mida tahad, kinnituspoltide augud ei sobi. Senikasutatud K kast sobis, Urali kast sobis, Dnepri oma samuti, kusjuures see mitte külgesobiv kast istus Urali mootori otsa päris hästi.