automoto.ee foorumid

Täisversioon: lukupilu dnepri õlirõngal
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Leidsin netti lapates ja Palu lugedes dnepri kolvirõngaste lukupilu suuruseks 0,3 mm, kas sama number kehtib ka õlirõngale?

... ja hunt hammustagu neid mootorite müüjaid, kes laiskusest, lollusest või ahnusest jätavad rääkimata vead/ vajalikud tegevused mis peaks mootoriga tehtud saama enne käima panemist! Ostetud doonoril pidi mootor olema seisukorras "vänta ja sõitu". Kuna sellist hundi juttu enam tõsiselt ei võta, siis lammutasin mootori laiali. Uued kolvid-rõngad-klapid olid tõepoolest olemas, aga: klappide soveldus praktiliselt olematu, kolvirõngaste lukupilu 0,00 mm, kepsu mutrite stopperid puudu, raamlaager korraliku lõtkuga. Toorikuks hea küll, aga igaüks võib ise kujutleda mis oleks juhtunud, kui sellise mootoriga oleks sõitu läinud....
See suht tavaline värk ja siis tekivad need jutud, et mootorid ei kesta ja nii edasi.
ishijupp

Lohutan sind. Ma ise ostan ka endale varumootori sellise mida ise peab üle kaema. Ülihea mootor on selline, mis mida pole peale tehasest tulekut lahti kakutud. Ise teha remont ja ongi korras. Sellisel juhul saab hea masina. Ei ole migeid vennikesi ennem sitta kokku keeranud- kartereid peksnud või mõni jupp puudu. Üleliigst rauda mootoris vms

Ühesõnaga kõik mootorid tuleks laiali kakkuda, mis pole just uued. Kae ise ilusti üle, siis saab asja korda.
Tavaliselt piisab tehasemootoritesse piiluda sisse, või kui korralikumalt teha siis tuleks ka pesu korralik juba ette teha. Siis saab alles hea masina.
See, et kolvirõngad ei oma lukupilu on minujaoks normaalne minu jawal lihviti mõlemal kolvil pilud paika. Üks uus rõngas ei sobinud ka minul peale mõõtmist - pilu liiga suur.
Hullemal juhul ongi mootor käivitatud ja pärast ülekuumenemist ja kinni kiilumist müüki pandud. Ise leidsin CŽ-250 mootorist G-kujulise kolvirõnga
(ülemine rõngas). Kuri kahtlus siiani hinges, et pandi uus 3. remondi oma
(kolb on 2. remont, markeeringuga ,,B"), lukuvahet ei vaadatud üldse või vähemalt ei viilitud parajaks. Igaks juhuks vahetasin mõlemad rõngad ja viilisin lukuvahed mõõtu (0,6 mm). Õnneks karteri sisemuse kallale polnud jõutud. Üldmulje mootori eelnevast hooldusest võiks kirjeldada lausega:
,,Milleks meile tihendid, kaliibrid ja padrunvõtmed, kui ermets, haamer, relakas ja torutangid käepärast."
Tigedaks ajab just see "vänta ja sõitu" jutt. Mootor oli niigi plaanis molekulideks võtta ja ostmata poleks ta nende puuduste tõttu jäänud. Mine sa hunti tea- ehk oligi eelmine omanik nii lammas, et arvas uued kolvirõngad tulevat juba paika aetud lukupiludega ja et kaks tiiru hambapastaga klappide keeramisest piisab.... aga kepsu mutritele splinti panna oleks ta ikka pidanud märkama. Noh, nüüd on ta molekulideks lammutatud, korralikult pestud ja kammitud (Smile) , kui kokku saab, siis on tõesti "vänta ja sõitu" tüüpi mootor garanteeritud.
Jällegi sama CŽ-mootoriga saadud kogemuste põhjal: väidetavalt simmerlingide vahetuseks laiali lammutatud mootor tähendab seda, et
alla töökorras masina turuhinna tsiklit kindlasti korda ei saa. Peale nimetatud vea likvideerimise tuleb kindlasti arvestada kõigi tihendite, paljude kruvide/mutrite/seibide ja mõningate spetsiifiliste osade (mõned distantspuksid, siduri ,,kondid" ja seibid) soetamisega ja ise tegemisega.

Kuigi mind ennast motika ostmisel kaasas polnud, arvan, et tühjade kätega poleks seegi kord tagasi tuldud. Alternatiiviks oleks olnud suur
tüli mõttetu paarisajakilomeetrise sõidu pärast.
Tekkis küsimus,et kas Dneprile kolvirõnga lukupiluks 0.45-0.50 on palju?