automoto.ee foorumid

Täisversioon: palju on abi väntvõlli treimisest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Küsimus kas keegi oskab öelda palju on abi väntvõlli treimisest. Nimelt kui võtta osa põskedest maha. Tühi ruum täita jällegi alumiiniumiga.
Esimene küsimus: mida Sa sellega saavutada tahad?

A.
kui selliselt ümbertehtud väntvõlliga mootorile paigaldada ka pädev süüde ja sisse-väljalase, siis on lootust, et masin läheb kergemini pöördesse ning ka võimsus suureneb. p...emineku tõenäosus suureneb samuti ja juba kordades. paigaldades selle väntvõlli, tekitad oma rahakotti varuosi ostes suure augu, sellesama augu saaksid tekitada omale ka "forssimist" mittevajava masina hankimisega aga vähemalt saad remontimise asemel sõita.

Palu raamatus tänavasõidu rataste seadistamisest võidusõiduks on sellekohta midagi. Väntvõlli vist väiksemaks ei treitud. Alumiiniumi pandi karterisse, et vähendada ruumi ruumala.
idee iseenesest on huvitav, aga kas sul on ka vastav oskusteave ja vahendid väntvõlli tasakaalu(dünaamilisse) saamiseks? Staatiline tasakaalustamine(mille kohta k6ige rohkem igasugu valemeid ja nippe liigub, ei anna tehaselähedast tulemust). Jenningsi raamatus väitis autor, et staatilise tasakaalustamisega sisuliselt nihutatakse tasakaalustatamata massi vända raadiusel edasi, aga kogu vändamehhanismile avalduvat tasakaalustamatusest tingitud koormusi see ei vähenda.
Netis on mitmeid artikleid ja infot tsikli väntvõlli pöörleva massi vähendamise kohta, proovi nt. märks6nasid "knife-edged crankshaft". Äkki leiab ka infot, kuidas vänta tasakaalu saada, peale selliseid radikaalseid võtteid.
To Aspelund. Tekkis lihtsalt huvi selle vastu ja siis leidsin ka pildi. Olen näinud kuidas Minskil on tehtud väntvõll kergemaks ja siis masina pöördesse sellega.

To Isandpauk
Miks osta 1 korras masin juurde, mul isegi sõitvaid juba 2tk. Juppe enda on piisavalt. Samas ka üks mootor mille peal saaks katsetada. Teiseks eelmised katsetused on jah "aiataha läinud"

To IZJU2
Eestis ongi jamad selles suhtes, et ei ole kedagi kes väntvõlli tasakaalustaks. Teiseks jawa väntvõll kogub ka enda külge tama paari g eest.
Kui leiaks tasakaalustaja siis treiks ka ühe vända selliseks.

Samas hunaa alumaterjali saab nii kergelt. Juba kollektori alu materjali saamisega tekivad mured- KUSKILT EI SAA VÄIKEST TÜKKI. Seega kui kaks 5X suuremat tükki otsima hakata vaja, võib enne otsimist loobuda projektist.
Hoorataste massi vähendamisest on kindlasti olulisema tähendusega karteri surnud ruumi vähendamine. Mida väiksem on see surnud ruum (aktiivne ruumala=kolvi ÜSS ja ASS vahel, ülejäänud=surnud), seda suurem on karteri pumpamisvõimsus ja küttesegu lõpprõhk enne ülevooluakende avanemist. Pildil toodud lahendus on siiski mõnevõrra puudulik, sest kepsu juures oleva väljalõikega kingitakse palju ruumala niisama ära. Jätan siia ühe veidi teistsuguse rõnga lahenduse, mis tegelikult kuulub ühele suzuki 2T ringraja mootorile.
Üleval oleval pildil tunduvad just need väljalõiked olevat ülevoolukanalite läbiviigukohad, vaadates seda suzuki rõngast tekib küsimus, et kustkaudu on antud juhul need läbi viidud?
Millisest mootorist üldse jutt käib?
Ise lasin jupiteri hoorattalt 700 grammi maha võtta ning pingis ära tasakaalustada, oma 30...40 grammi oli paigast ära. Aga võibolla oli juba tehasest tulles, kes teab
Asjaga jäin väga rahule 3 esimeset käikku annab kohe lupsida, pöörded kerib ikka päris kiiresti latva.
Dünaamilise tasakaalustamise võimalusi on meil Eestis ikka vähemalt 3 tükki. Muidugi see maksab.
Kahju et 6V sele mootorile pöörete lugejat pole leidnud, siis saaks mingeid numbrilisi tulemusi ka.
kindlasi hakkab masin paremini pöördesse minema, aga sellest jälla madalatel pööretel pole jõudu! tasub teha kll aga mootor hakkab siis haledalt vatti saama