automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mitu watti on Delta või mini süüte mäng?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

tegelinski123

Mitu watti on Delta või mini süüte mäng?
Süütemängu kohta ei tea, aga generaatori väljundvõimsus on 45W.
45W peaks olema see jäme osa generaatoril.

Süüdet juhtiva ja pinget stabiliseeriva karbi jaoks on seal aga veel kaks peenemast traadist mähist (12V ?) ja süüteandur. Pole olnud erilist vajadust asja ligemalt uurida aga peenema mähise alusel pakuks et süüteks kulub maksimaalselt vast nii 5-10W.
Vaata geneka päält sääl on kirjas!
Millised on korras B-501m generaatori süüteosa toitemähise, süüteanduri ja süütepooli mähiste aktiivtakistused? Ise sain mõõtmisel süütevärgi toitemähise alalisvoolutakistuse ~2,5 kiloomi ja anduril ~250 oomi (täpsustan, kui kunagi uuesti koju jõuan). Säde on millegi pärast isegi vabas õhus hädine, küünal läheb märjaks, mootor isegi ei luba mitte. Sädevahet sai reguleeritud 0,4...0,9 mm (B-501m sädevahe passi järgi 0,4...0,6 mm), midagi ei muutunud (süütesüsteem hetkel CŽ-250 peal).
Anduri ja rootori vaheline pilu sai seatud ajalehepaberi järgi (passis 0,4 mm).

Minu enda hüpotees süütemängu ehituse ja võimaliku vea kohta. Üldjoontes tundub B-501m süütesüsteem sarnanevat türistorsüütega, st. energia kogutakse mingisse kondensaatorisse ,,hallis karbis". Erinevalt autode omast, ei vajata pingemuundurit, selle otstarvet täidab kõrgema pingega mähis generaatoris. Kuna säde on nõrk, siis pakun ise 3 võimalikku viga:
1) Lühiskeerud generaatori mähises või halb kontakt selle väljundjuhtmete ja mähisetraadi vahel.
2) Kondensaator ära kuivanud.
3) Süütepooli sekundaarmähises lühiskeerud / isolatsiooni läbilöök.

P.S andurit sai täiustatud. Mähise massipoolsele otsale, mis muidu lihtsalt vastu ühte südamikuplekki surutud, sai külge joodetud juhe, mille teine ots korralikult klemmi ja kruviga kere külge kinnitub.
Anduri mähise otsad peaksid kõik massist eemal olema. Originaalis on igatahes mõlemad kinnituskohad isoleeritud. 250 oomi (või rohkemgi) võiks tema aktiivtakistus isegi olla, keritud on ta pikast ja hästi peenest traadist.

Samas, see peenem toitemähis geneka staatoris ei tohiks 2,5k takistust kuidagi omada. Vähemalt töökorras olevana mitte.

Kas genekal ei peaks mitte 5 kruvi/mutriga kinnituskohta olema? Minu S62M mootori genekal igatahes on. Või on V501m-l ära 'ratsitud' siis...
Zark Kirjutas:Anduri mähise otsad peaksid kõik massist eemal olema.

Üks ots läheb kindlasti massi (see, mis sinna poolialuse ja plekkide vahele on pressitud). Generaatori mähise takistus tundus mulle ka imelikult suur.
Arvestades anduri massipoolse otsa ,,ühendust" kerega, võib karta, et
generaatori kõrgema pingega mähise otsad ka ilma jooteta ühendatud.
Samas on tavalise <10 W võrgutrafo primaarmähise aktiivtakistus kuskil 0,3...0,5 kilo-oomi kandis. Generaatori kõrgema pingega ossa mahuks selliseid poole ligikaudu 3..4 tükki, siis ei tundukski takistus niiväga imelik.

Tänud info eest.
Vaata seda pilti:
http://www.pld.ttu.ee/java/Immitsad/Zark...g.jpg.html

Pisut sandisti on näha aga siiski ehk aitab...

Need klemmid kõik on isoleeritud kerest:
2 punast - süüteanduri otsad
must ja sinine - üks on 7V ja teine on süütepinge mähise lõpp, paraku mäleta peast kumb oli kumb.

7V ja süütemähise teine ots peaks massi kokku jooksma (roheline juhe).