automoto.ee foorumid

Täisversioon: Veoauto rattad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Leidsin need koos Lypsikuga Kakumäe punkreid pildistades 27. veebruaril. Kuna punkris on vesi põlvini siis praeguste ilmadega on see külmunud ja ratastele saab hästi ligi, aga rattad on ka kinni külmunud ja praegu ära toomine oleks väga suur vaev. Ühe rehvi pealt lugesin välja mõõdud: 34X7 ning velg on kahe auguga ning viie mutriauguga. Rattad ja Mõõt
Mis autole need on kunagi kuulnud ja mis ajastust olla võiksid?
Kas need pole äkki Zis 'i rattad? Rolleyes
Minumeelest on seal ikka kuus poldiauku. Üks täpselt jääpiiris, üks jääall, neli väljas.
Wäintz Kirjutas:Kas need pole äkki Zis 'i rattad? Rolleyes

Suurima tõenäosusega ZIS-5 jah. Samade ratastega varustati tegelikult ka mingisugune kogus varaseid GAZ-51sid (1940ndate lõpul ja 50te alguses).

Sattuda võiksid nad mõne tõsiteadusliku huvilise kätte, kes ZIS-5 või varajast GAZ-51 taastab...
Sarnaseid velgi kasutati kaheteljelistel suruõhu agregaatidel,erinevatel
haagistel kus igasugune sõjatenika peal ja muidugi esimestel Gaz 51-tel,
mis ongi fotol.
[Pilt: 194651gaz51puu0021zy.jpg]

Valdo oli paar sekundit kiirem.
Suruõhu haagistel ja supikateldel oli viie poldiauguga GAZ-AA velje modifikatsioon. Aga need tunduvad tõesti ZIS-i veljed olevat.

A.
Vene sõjaväes olid osa kärusi ja väiksemad kahurid sellistel kuue poldiga velgedel, mis olid täiskummiga. Sellel tundub ka kudagi kahtlaselt ümargune kumm olevat peale pikka seismist ja velje roostetatust arvestades. Õhukumm oleks pidanud juba ammu tühi ja lossis olema.  
Kelm Kirjutas:Minumeelest on seal ikka kuus poldiauku. Üks täpselt jääpiiris, üks jääall, neli väljas.
Sul õigus, lugesin isegi kokku aga ikka kirjutasin et 5 auguga, vabandan vea pärast.
Kui rattad on õhukummidega, siis kuuluvad Zis 5 või Ural Zis-ile(355).
Kui õhukumme ei ole, on tegemist sõjatehnika ratastega.
Nendeks on: Kahurid, helgiheitjate alused, õhutõrjekahuri alused, lokaatori alused jne.
Seda tüüpi velgesid ei kasutatud esimese väljalaske Gaz 51-l.
Esmapilgul küll väga sarnased, kuid siiski erinevad.
Kui teraselt vaadata, siis on näha, et Gaz 51-e esimese väljalaske velgedel on kinnitusmutrite juurest kilbi üleminek järsema randiga. Zisi veljel see puudub. Kilbi osa on ühtlaselt kumer. Omal mõlemad variandid olemas ja lähemalt tutvutud nendega.
34x7 rehvid on niivõrd paksu seinaga, et tühjenedes pole praktiliselt aru saada, kas õhk on sees või mitte.
Sidorov Kirjutas:Seda tüüpi velgesid ei kasutatud esimese väljalaske Gaz 51-l.

Kas siis kaasfoorumlase arvi100 postituses toodud pildil jäädvustatud puukabiiniga GAZ-51-l (mina tegin selle foto Bauska muuseumis augustis 2005) on all valed veljed?
valdo Kirjutas:
Sidorov Kirjutas:Kui teraselt vaadata, siis on näha, et Gaz 51-e esimese väljalaske velgedel on kinnitusmutrite juurest kilbi üleminek järsema randiga. Zisi veljel see puudub. Kilbi osa on ühtlaselt kumer.

Kas siis kaasfoorumlase arvi100 postituses toodud pildil jäädvustatud puukabiiniga GAZ-51-l (mina tegin selle foto Bauska muuseumis augustis 2005) on all valed veljed?

Muuseumi pildil oleval veljel on see rant olemas ju. Mina saan igatahes aru, et Martti piltidel olevad veljed on Zisi tüüpi, aga Sinu pildil olev 51 omab õigeid 51 velgi.
Võta sa kinni kellel õigus on.Siin on näidatud 6-e augulist velge.
Foto allkiri on "ГАЗ-51 ранний, с деревянной кабиной".
[Pilt: 517pz.jpg]
Aga selle Самосвал ГАЗ-93 juures 2 augulist.
[Pilt: 931hq.jpg]
arvi100 Kirjutas:Võta sa kinni kellel õigus on.Siin on näidatud 6-e augulist velge.
Foto allkiri on "ГАЗ-51 ранний, с деревянной кабиной".
[Pilt: 517pz.jpg]

Olen 99,9% veendunud, et täis-puukabiiniga autol peavad olema 2 auguga veljed. Ehk siis esimesel fotol kujutatud autol on veljed vahetatud.

Muide - 1949. aasta GAZ-51 raamat (Ustroistvo...) väidab, et osadele 51dele paigaldati (või paigaldatakse) tehases ZIS-5 veljed ehk siis need siledakilbilised. Võta siis kinni... kas pandi ka või ei.
Tõesti kõik on õige, täispuitkabiiniga Gaz 51-l peavad olema kahe auguga veljed. Zis 5-l ka kahe auguga, ainult et veljede kuju on veidi erinev, samuti ehitus. Tegin ka pildid, kui hetkel võimatu üles panna, sest pilt.ee maas.
Tõesti pole välistatud(nõukogude autotööstus!), et võidi paigaldada mingil hetkel Zis 5-e velgi, kuid pole kuulnud ega ka lugenud, samuti fotodel näinud.
Veel üks kaheauguline - kommivabriku "Kalev" GAZ-51 1950.aastatel. Minu onu töötas seal autojuhina.
http://www.hansaco.ee/raudtee/pildid_suur/S_1853.jpg
Lisan lubatud pildi veljedest:
http://www.album.ee/?o=316948467

Vasakul Zis 5 velg ja paremal Gaz 51 varasema väljalaske velg.
(28-02-2006, 22:58 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]
Wäintz Kirjutas:Kas need pole äkki Zis 'i rattad? Rolleyes

Suurima tõenäosusega ZIS-5 jah. Samade ratastega varustati tegelikult ka mingisugune kogus varaseid GAZ-51sid (1940ndate lõpul ja 50te alguses).

Sattuda võiksid nad mõne tõsiteadusliku huvilise kätte, kes ZIS-5 või varajast GAZ-51 taastab...
Ehitussoojakuga tulid kaks  2 auguga  ja ühe vitsaga GAZ velge. Kui keegi vajab, või teab kedag,i kes vajab varajasele GAZ´ile, siis rehvivahetuse käigus neid tagasi ei pane. Samas on realiseerimisel ka rehvid "varajasele" GAZ´ile  200-508.....3 tk.     ja 220-508 hulgim.
(Parempoolne, madalam ja kitsam, on 200 - 508... mustrijoonisel 3 rombi)
[Pilt: 1]
Parimat      Margus.