automoto.ee foorumid

Täisversioon: Auto maaletoomine (Part II)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
.. Rumal vanainimene, nagu olen, on mul mõni asi auto importimisega seoses ikka segane. Ok, leian riigis X sobiva auto aga millised paberimäärimis-protseduurid mul ees seisvad? Ilmselt kuskil seal kohalikus politseis (liikluspolitseis, ARK-is ?) ostu-müügi vormistamine aga kas sealsamas peab ka auto selle maa registrist maha kandma (läheb teine ju sellest riigist väljaviimisele)? Kui nii, kas sealt antakse mingid ajutised (punased) numbrid? Või toimub see x-selle riigi registrist kustutamine kuskil piiril tollis(näiteks Rootsist ostes Stock.-i sadama tollis)? Ning veel - ilmselt mingi tehn. -ülevaatus peab olema autol tehtud... ja liikluskindlustus (?) . Ühesõnaga - ei tahaks, et olles kuskil kaugel auto ära ostnud ja sellega läbi riigi sadamasse sõitnuna selguks, et sellessamas kohalikus (kus auto ostetud) asutuses oleks pidanud selle-, teise-, kolmanda paberi vormistama...
On kellelgi kogemust?
...ise kah huvi tundnud - Eesti aadressidelt üksikasjalikku juttu ei ole leidnud, küll aga põhjanaabritelt. Mina sain aru nii: Saksas saad kohalikus \"ARK\"is nn. tollinumbrid (maksavad meie rahas paartuhat raha), mis kehtivad 10 päeva (või oli mingi teine pakett kah?) ning sisaldavad juba vajalikku kindlustust(???).
see hulk aega tagasi uuritud - lisaks keelenõrkusele võib mälunõrkus \"segast\" peksta. Kui teada saad, anna teada ka siin!
PARANDAN:

tollinumbrid (maksavad 45EUR) ei pruugi olla piiratud kehtivusega (loogika järgi on); tuleb osta veel kindlustus (\"roheline kaart\", müüakse seal min. 15 päevaks - 80EUR).
Eestisse jõudes kulub siis 1000EEK registreerimisele ning 600 numbritele; ka käibemaks vajab Eestis tasumist (üldjuhul ekspordilt, millisena Saksamaa masinat nägema peaks, käivet ei maksta).
...aaaaga see ei pruugi veel päris kõik olla! Euroopa teadupärast jube bürokraatlik koht...