automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mootor värvist puhtaks?!?!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuidas saada kõige lihtsamalt tsikli mootorilt värv maha???
Värv iseenesest ei ole väga kõvasti peal- kui kruvikeerajaga kraapida tuleb päris hästi maha.
Kraabi siis kruvikeerajaga!
Mehaanilise terasharjaga ehk?

Kui värv väga tugevalt kinni ei ole, siis ehk aitab trelli otsa pandud peente (õrnade) harjastega hari. Kui vähegi võimalik, siis aitaksin asjale enne keemiliselt kaasa, nt Sayerlack'i värvieemaldajaga (vt lähemalt - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10538).

Loomulikult väga jõudsalt eemaldub värv relaka otsa pandud jämedakiulise kokkupuntud terasharja-kettaga, aga kui mootori detailid on alumiiniumist või selle sulamist, võib see hari materjali pindu vigastada. Selle jõhkra riista kasutamine oleks minul igatahes küll päris viimane variant, kui muud vahendid (sh "õrnemad" kettad ja keemia) tõepoolest ei aita. Ehk siis sellise harja jätaksin siiski meeleldi terasest/malmist materjalide jaoks.
Minul on järgmine praktiline kogemus: Väga hea oleks leida mõni suurem anum kuhu puhastamist vajav detail täielikult sisse mahub ja kallata atsetoon või lakibensiin anumasse ja lasta detailil selles vedelikus rahulikult liguneda. Aitab ka tetrakloorsüsiniku nimeline kemikaal aga see on minu teada väga mürgine. Nõu tuleks aurumise vastu katta pealt tihedalt kilega kinni. Atsetoonis leotades kestendab värv juba mõne päeva pärast, osa värvi võib isegi anuma põhja settida. Leotusest väljavõetud detail tuleks survepesuriga ja harjaga kohe puhtaks pesta, muidu värvil kuivada lastes hakkab ta uuesti kitina detaili külge kinni. Bensiin igast värvist jagu ei saa ja aega läheb ka rohkem. Atsetoon on pärast protseduure veel korduvalt kasutatav.