automoto.ee foorumid

Täisversioon: Dnepri 500w genekas ei hakka tööle
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Investeerisin natuke rohkem raha ja ostsin oma rattale uue 35A geneka.
Huvitav on see, et panin peale ja juhtmed külge, kuid asi vaikib. Enne käivitamist ei põlenud isegi laadimistuli.
Olekski siit paar küsimust

Nagu aru saan, käib sinna taha vaid kaks juhet. Aku + juhe ja laadimistuli.
Klemm 30 külge panin akule mineva plusspooluse ja 61 juhtme auku pistsin laadimistule juhtme.
Mingit paberit ma kaasa ei saanud, seepärast küsingi, et kas juhtmed mul üldse õigesti peal?

Ja kui õigesti, siis kas üldse enne tutika gene installi tuleb see lahti võtta ja mingi junn eemaldada, et asi tööle hakkaks?

Samuti on seal kaane all näiteks W tähistusega klemm. Kas sinna ühendub näiteks mass?
EDIT: W'd võib võtta muidugi ka tagurpidi tähena, ehk siis M. Nagu mass?
Esitaks küsimuse... Mis sa nii võimsa genekaga teed?
No selle geneka puhul meeldis mulle eelkõige see, et selles on laadimisrelee ja kõik muu sisse ehitatud. Vähem juhtmesegadust ning tõenäoliselt on see asi ka kvaliteetsem kui vanemad "vennad".
Selle võimsus on mu arvates boonus, mille saab ära kasutada võimsama esitule pirni jaoks ja näiteks korvi igasuguseid tarbijaid (kasvõi pulli pärast mingi audiosüsteemgi) lisades.

Rootsikunn

500-vatisega ei ole kogemust. Kui abiks tuleb, lisan sulle 2 skeemi, millised leidsin kunagi slaavide oppozit.ru peal aktiivsemalt ringi liikudes. Üks on Ural Retro skeem, teine 500-se enda skeem koos väljunditega. Üldiselt tundub sul enda paigaldusega siiski õigus olevat, nii et e tea palju need värvipildid sind aitavad.
Rootsikunn Kirjutas:500-vatisega ei ole kogemust. Kui abiks tuleb, lisan sulle 2 skeemi, millised leidsin kunagi slaavide oppozit.ru peal aktiivsemalt ringi liikudes. Üks on Ural Retro skeem, teine 500-se enda skeem koos väljunditega. Üldiselt tundub sul enda paigaldusega siiski õigus olevat, nii et e tea palju need värvipildid sind aitavad.

Skeem on päris põhjalik, aga siiski ei leia siit veel oma probleemile lahendust.
Käisin mõõtsin testriga mootori käimise ajal genekalt tulevat voolu ja tulemus on täiesti null. Seisva mootoriga koha peal tuleb akult täpselt sama pinge.

Ootaks Isandpaugu kommentaari asjale, kuna tean, et ta Dnepraalil sama tüüpi genekas.

Ise kaldun arvama, et minu kätte on sattunud tükike venelaste praaki..
Homme helistan poodi tagasi ja uurin natuke asja.
Ei ole küll Isandpauk, aga paneks ikkagi oma kommentaari juurde.
Sellisest motika genekast ei tea ma midagi. Loogika aga ütleb, et mistahes genekas peab saama teada, milla ta tööle peab hakkama. Ei saa ju olla koguaeg ergutusvool peal. Vanasti oli traktoritel küll selline ühejuhtme süsteemiga genekas, aga seal käis mass hoopis välja.
Kaldun arvama, et sellel genekal ei ole laadimisvoolu märgutule otsa. See ots on hoopis süüte sissekeermisel käsuliin töölehakkamiseks. Tänapäeva asjadel kasutatakse laadimistule asemel palju voltmeetrit.
Nagu juba algul mainisin, on see vaid minu lähenemine asjale (oletus).

Lisan: Oletus pidas mõningal määral paika.
Skeemi uurides selgus sealt, et "Д" märgitud klemm (60) on töökäsu ahel ja samas ka laadimise kontrolllambi oma. Kasutada tuleb lambiga paralleelselt takistit 560oomi 2w.
"30" on plussi ots ja "W" on tahhomeetri ots.
motamees Kirjutas:Ei ole küll Isandpauk, aga paneks ikkagi oma kommentaari juurde.
Sellisest motika genekast ei tea ma midagi. Loogika aga ütleb, et mistahes genekas peab saama teada, milla ta tööle peab hakkama. Ei saa ju olla koguaeg ergutusvool peal. Vanasti oli traktoritel küll selline ühejuhtme süsteemiga genekas, aga seal käis mass hoopis välja.
Kaldun arvama, et sellel genekal ei ole laadimisvoolu märgutule otsa. See ots on hoopis süüte sissekeermisel käsuliin töölehakkamiseks. Tänapäeva asjadel kasutatakse laadimistule asemel palju voltmeetrit.
Nagu juba algul mainisin, on see vaid minu lähenemine asjale (oletus).

Nojah. Paraku tuleb mul vist see sinu seisukoht ümber lükata järgmise skeemiga: http://oppozit.ru/txt/img6/1169/wire_ura...lassic.gif

Sel skeemil tegu samasuguse genekaga nagu mul. Endal juhtmed samamoodi ühendatud.
Ja nagu ma aru sain Rootsikunni postitusest, siis see W või M klemm peaks olema üldsegi elektrilise tahhoka impulsi tarbeks.
lisan siis selle OODATUD kommentaari.
see gene saab oma ergutusvoolu peale siis kui gene laadimistule klemm on ühendatud läbi laadimisindikaatori pirni kas +12 voldi või massiga. Ausaltöeldes, ma täpselt ei mäleta kumb. Ehk homme õhtul õnnestuks üle kontrollida. Samas pole sul ehk keeruline ka masin käima panna ning korraks ühendada juhe massi ja geneka klemmi vahele....

Kui süüde sees, siis on laadimisindikaatori vooluring terve, gene saab oma impulsi ning hakkab laadima, katkestades peale seda ise vooluringi (lamp kustub). peale laadimahakkamist ei ole indikaator enam mingil moel oluline. samas on tegu genega mis vajab normaalseks käivitumiseks TERVET indikaatorlambi pirni. hädaolukorras ajab asja ära ka juhtmega väikse impulsi andmine geneka klemmile Smile

võimalikest vigadest niipalju, et eelmisel suvel juhtus miski hetk nii, et genekas ei hakanud laadima ning põhjuseks oli lihtsalt harjaploki kinnituse natu logisevad kinnituskruvid, mistõttu juhtmed ei andnud hästi ühendust. võtsin lahti, puhastasin ära ning peale kokkupanekut töötas ilusti (vaja ainult maha kruttida plastikust otsakate).
See sinu pakutav skeem on geneka koha pealt põhimõtteliselt sama, mis Rootsi kunni skeem. Seal puudub ainult takisti. Saab hakkama ka ilma takistita, aga siis peab laadimistule pirn koguaeg tagavaraks kaasas olema. Pirni läbi põledes kaob ka laadimine (töökäsu impulss). Töökäsu impulsi saab relee läbi kontrolllambi pirni. Kas sul on ikka pirni teine pool ühendatud süüte plussiga (vana el. skeemi puhul on selle asemel hoopis miinus)?
Tahhomeetri lõbu jääb sul kahjuks ära, kuna ei ole sellist asja veel välja töötatud.
Vot siit hakkab midagi selguma.
Indikaatorlambiks panin prooviks lihtsalt tavalise 12voldi pealt töötava LED tulukese (punane juhe geneka klemmile ja must juhe suvalisse kohta raami külge massi). Pärineb ta mingist autosignalisatsioonikomplektist. Aga et genekas töötaks, tuleks paigaldada ikkagi õige hõõglamp tüüpi pirn?
Ja indikaatorpirni juhtmed lähevad siis nii, et miinus geneka klemmile ja teine süütelukust tuleva pluss pooluse külge?
JyrkaEE Kirjutas:Ja indikaatorpirni juhtmed lähevad siis nii, et miinus geneka klemmile ja teine süütelukust tuleva pluss pooluse külge?
Nii jahh. Miinust nagu polegi. Pirn töötab koormustakistina (pluss läbib hõõgniida ja läheb releesse- sealt saab miinuse).
LED ei aita selleks otstarbeks üldse (on põhimõtteliselt diood).
Väga head uudised.
Homme kohe peale tööd lähen panen orig. lambi külge ja vaatan, mis tulemuse annab.
Loodame siis parimat.
ka diood juhib elektrit kui oled ta õiget pidi vooluringi ühendanud Smile samas on tal nii suur takistus, et genekas ei pruugi sellest aru saada. hõõglampi kaasas pole vaja tassida, kuna gene vajab ainult laadimise alustamiseks impullsi. selle saab suvalise juhtmega anda peale masina käivitamist. edasi töötab genekas ilma impulsi-vajaduseta kuni mootori seisma jätate või tarbitav vool ületab toodetava voolu - n. hästi madalate tühikäigu pöörete korral.

Selle gene kohta oskan ainult kiidusõnu röökida. miski ~5 aasta jooksul tekkis ainult 1 kord miski ikaldus, mis paranes lihtsalt klemmide puhastamisega. Samas toidab ta ära üsna palju tarbijaid k.a. minu dnepraali 3 istmesoendust (talvesõidu konfiguratsioon).
Suured tänud, poisid.
Panin tavalise indikaatorlambi esitule korpusesse sisse ja juhtmed nii nagu õpetatud ja asi täitsa toimib Smile Ei kahetse seda 2115 krooni, mis selle eest maksin.

Aga siit küsimus.
Kui väga see genekas tsikli pesemist kannatab? On ta ju selline üsna "aukliku" ehitusega. Vesi sellele midagi halba ei tee?
Minu masinal on see gene saanud halastamatult kõike mida maanteelt või survepesurist tuleb ning töötab jätkuvalt. Olen pidanud alati lollikindlust välimusest olulisemaks ning urali/dnepri puhul on selleks see uus generaator ning kontaktivaba süüde. Mulle tundub hetkel, et kõiki teisi sõlmi olen ma juba lappinud Big Grin
Ka sealt venekeelsest tekstist on lugeda, et töökinlust on oluliselt tõstetud. Epo sisse valatud mähised (kannatab ka töötamise ajal igast paska läbi lasta) ja generaatori harjade kontaktrõngaste väike raadius (väiksem kontaktkiirus- väiksem kulumine), olid seal põhiargumentideks.

VDO

JyrkaEE sai oma gene tööleSmile
töötab küll.
Ega see vesi ikka generaatorile head ei tee. kõik mis seal sees rauast, läheb rooste ja kollektor oksüdeerub ja siis algavad laadimis probleemid.
Täna sai tsiklit pestud ja prooviks lasin voolikuga ka meelega genekast üle.
Tulemus: mitte mingit probleemi. Laadis edasi nagu peab ja oodatud oli.
Nõndaks. Juba üsna pikka aega on mul selle genekaga pisike probleem.

Nimelt kustub laadimise kontroll-lamp alles mootori keskmistel pööretel. Tühikäigul jääb üsna eredalt hõõguma.
Olen mitmeid kordi üritanud harjade kontaktrõngaid rootori peal peene lihvpaberi ja bensiiniga puhastada, kuid see pole tulemust andnud.
Testriga mõõtes on pinge igatahes eeskujulik- tühikäigul hästi õrnalt üle 14 voldi ning ka pööretel ülespoole ei tõuse pinge üle selle ega lange ka suurt madalamale.
Paraku pole mul ampertange, et saaks voolutugevuse kohta miskit infot.
Lühist kusagil juhtmetes samuti pole.

Geneka töö kohta kurta ei saa- laeb korralikult ja aku pole kordagi tühjaks saanud, samas riivab silma just see indikaatorlamp esitulel, mis natuke muretsema paneb.

Milles võib viga olla?
Lehti: 1 2