automoto.ee foorumid

Täisversioon: gaz 21 ei liigu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
probleem selline aegajalt viskas nagu käiku välja siis läks sisse ja sõitis edasi ,nüüd lõpetas lõplikult liikumise .töötava mootoriga lähevad 2-3 käik sisse ilma sidurita ,esimene ja tagurpidi ei lähe. käik sees tuleb ainult kahinat .ei liigu.a
oskab keegi öelda kas tegu on siduri kettaga või käigukastis.
pealt kangiga kolmene kast.
andke nõu.




kui kellelgi on pakkuda odavalt kasti ja uut sidurit .
Käigukasti viga.
21se Volga kasti on üsna lihtne maha võtta. Ta on nelja poldiga sidurikoja küljes. Loomulikult pead enne maha monteerima kardaani (4 polti) spidotrossi ja piduritrossi, aga see pole suur töö.

Kasti maha saanuna võta sel (külg)kaas maha ja vaata, mis kasti sees toimub, eriti aga lülitusmehhanismis. Kas on lülitushargid oma toimimise lõpetanud (midagi murdunud) või midagi lihtsalt pesadest välja jooksnud. Või on midagi pahasti kahte lülitusharki siduva blokeertihvtiga. Sinu poolt kirjeldatud sümptom lubab oletada, et kasti sees pole midagi juhtunud, vaid justnimelt lülitusmehhanismis.

Olen ise viimase 3 aasta jooksul vähemalt kuus Volga kasti (tegelikult küll uuetüübilist Pobi kasti, mis on täpselt sama) lahti võtnud, vajadusel parandanud, osi vahetanud jms. Seal ei ole absoluutselt midagi keerulist -1933. aasta Ford V8-40 eeskujudel valmistatud kolmekäiguline kast on tegelikult ülilihtne (kui võrrelda seda nt kaasaegsete autode viiekäigulistega).
Uue kasti järel on Sul siis mõtet alles kiigata, kui viga on lokaliseeritud. Ja siis ka reeglina rikkisoleva detaili hankimiseks, kui vana detaili parandada ei anna.

Reeglina on kõik saadaval olevad kastid veidi peetud ning ka uue kasti leidmisel tuleb alustada selle osandamisest, detailide kulumisastme diagnoosimisest, vajadusel mõnde detaili vahetamisest ja uuesti kokku ladumisest. Suurim rumalus on vanasõidukile alla panna teine pruugitud kast (tagasild, mootor, roolikarp) ilma seda eelnevalt osandamata ning korralikult uuesti detailhaaval kokku panemata, millega kaasneb loomulikult iga detaili kulumise ja sobivuse hinnang.

Usun, et ehk leian minagi Sulle mõne jubina kasti tarbeks - neid poolikuid kaste igasuguses komplektsuses on mul mõned ikka senini käes. Aga enne leia üles, milles jama on.

Unustasin lisada, et enne lammutamist tutvu põhjalikult kirjandusega - http://www.volga21.h1.ru/REMBASE/MKP/mkp.htm (kirjas on ülidetailselt kasti toimimispõhimõtted koos arvukate joonistega).
Sidur koosneb kahest osast-korvist ja kettast.Volgal ,nagu nii paljudelgi sama ajastu autodel oli kasutusel käppadega sidur korvi puhul.Kui kas või ükski neist käppadest(enamasti oli neid kolm) oli andnud järgi, siis oli enamasti võimaluseks see,et sidur ei lahutanud õieti ja käikude lülitamine oli raske ja tihi ka võimatu(seisva auto puhul).Sidur aga ei libisenud.Mida tähendab aga siduri libisemine seda aga võiksid ja peaksid teadma.Ka see ,st libisemine võis tekkida ,kui oli probleem siduri käppades.Kui mingi käik ei lähe sisse,siis probleem pole siduri kettas mitte kunagi.Käik läheb sisse,aga auto ei sõida kohalt ära(eriti lõdva korvi ja eriti kulunud ketta puhul).Kui sõitva auto puhul viskab välja 2 ja 3käik siis võimalusi mitu.Valdo andis Sulle oma vastusest tegelikult ülevaate.Aga siiski.Kas see 2-3 käigu probleem tekkis üheaegselt,või oli nii,et esmalt kadus Sul ära 3 käik(viskas käigu välja)?Nimetet käimaril ju 3.käik otse ülekanne.Ja minu teada oli nene käimaritel 2 ja 3 käik sünkroniseeritud(kui räägime Volgadest ja mitte 1.sarja Pobidest,vanadest Fordidest kõnelematta)Siis kui käik ei püsi sees,siis võib olla viga selles,et sünkronisaator on lõpuni kulunud.Selline probleem oli kunagi mu M403-ga.Mosse ja GAZ-i sünkronisaatorid on samase ehitusega,vaid mõõtmed erinevad.
Tagurpidikäik kindlasti ja minu teada ka 1.käik aga olid sünkroniseerimatta.
Kahvlite purunemisse ma eriti ei usu.Küll olen aga Valdoga nõus,et häda võib ju peituda hoopis lülitushoobades.Tegelikult ei lähe mingi käik sisse.
Võta autolt maha see kast ja uuri.See on töest ülilihtne elementaarkast.
Ja veel.Isegi ideaalse siduri ja käigukasti puhul võiks selle ja mitte ainult selle, sellise põlvkonna auto juures võiks kasutada vahegaasi ja topeltsidurdamist.
Head soovides,Flanagan
oleks veel sellineküsmus kas külg harkidega kastist saab teisele vajaminevaid juppe kui peaks vaja olema ,endal olemas.
olemas muidugi ka kogu süsteem täielikult ,et paigaldada kang roolile.Ise tahaks ta muidugi roolile  aga eelmine omainik seal neid avasi mis läbivad kere, kinni keevitanud tarvis hakata uurima kuidas uuesti lahti saab.
hommikul proovisin käigul lähevad kõik ilma sidurita sisse ,ei tea kas mõni võll päris pooleks,sidur siia ei puutu ju.
.ega muud kui auto alla ja kast maha ,tänud  seltsimehed.
Hoovastiku saad tagasi panna ilma igasuguste probleemideta. Endisel omanikul ei olnud vajadust mingeid auke kinni keevitada. Kui eemaldad põrandal oleva süsteemi, siis on Sul lihtsam variant tunneli pealse augu sulgemiseks selline, et valmista plekist augu kate ja kinnita pleki kruvidega, Servade vahele silikoni.
Hoovastiku varda lükkad kapoti alusest ruumist rooli toru kõrvalt üles salongi suunas. Teed kinnitused ja käiguvahetuse mehanismi korrasolekut saad testida selliselt, et lükkad sisse 3 käigu ja siis peab käigu lülitamise hoob salongis olema horisontaalses asendis. Kui ripub, siis on kulunud väikeste hoobade silmades olevad kummist niidirulli sarnased puksid ja metallist puksid ning mingil määral ka hoovastiku otsikvõllid, millele need puksid paigaldatakse. Kummist niidirulle on suhteliselt raske leida, kuid saad ka ise midagi silmadesse kombineerida kummist. Metall puksid saad lõigata sobiva läbimõõduga toru otsast vajaliku pikkusega tükid. Kummist detaili silmas hoiavad kinni kahel pool olevad lihtseibid, mis on nii suured, et on sama suured kui silma välis läbimõõt. Lihtseibe läheb ühe silma tarbeks 3 tk. Kahe lihtseibi vahele läheb kumer seib, mis on teraseline. See eemaldab sellel kupatusel sõrmel pikkilõtku. Kui 4 aval puksid korralikud ja käiguvahetus hoob ei ole horisontaal asendis, siis tuleb ette võtta pikkade hoobade pikkuse reguleerimine.
Kui neid näpunäiteid jälgid, siis saad sellega edukalt hakkama. Edu selleks!