automoto.ee foorumid

Täisversioon: K:BMW R35;12;75...AWO esitulede ühilduvus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Olles otsinud pea kõikvõimalikke kanaleid pidi oma BMW/EMW R35-le (1947) puuduolevat originaal esituld, siiski jääb õhku rippuma küsimus, mis mudelitel missugust tuld kasutati aastatel 40...50 ja kas BMW, EMW ning AWO tuled on mõõtmetelt identsed. Sõjaaegsete ja ka mõningate sõjaeelsete BMW mudelite Bosch esituled peaksid olema valdavalt samasugused, sinna alla peaks mahtuma ka  Zündapp. Süütelukud võivad olla muidugi erinevad. Olen teadlik, et kasutati ka Hella toodangut. Piltide pealt vaadates tunduvad need kõik kujult ühesugused, kas nad on seda ka mõõtmetelt? Muidugi varieeruvad laadimistule ja süüte tulukeste avade arv. Mõnedel tuledel on 1. Mõnel mõlemalpool süütelukku, kokku 2. AWO-l peaks olema koguni 3. Hilisematel EMW-del ja AWO-del lisandub süüteluku peale kroomitud plekk kate (pildid on lingitud allpool). Panin kahele pildile ka mõõteahelad juurde, kui kellelgi on tuli olemas ja võimalik ära mõõta, siis andku teada. Aitaks kroomvõru ja tuleklaasi tellimisel. Praeguse informatsiooni põhjal tean, et esitule suurim välisläbimõõt on 180 mm.
Praegune suur küsimärk on hilisemate EMW-de ja AWO-de esituledega, neid liigub rohkem ja kui need mõõtudega ühilduvad, saaksin väikeste muudatustega probleemile lahenduse. Kui süüte tuluke ongi ülearune, pole probleem üleliigseid avasid kinni keevitada. 10...30 euriga on ebay’st AWO tulekorpuseid sagedasti näha.
Soov ja eesmärk on varustada oma BMW samasuguse esitulega, nagu see on sama ajastu (1949 aasta) isendil Kurtna mootorrattamuuseumis. Bosch-i tuli ja MAW spidomeeter. MAW-i spidomeeter on mul endal olemas, plaan tellida ainult korralikum tabloo. Selle ajastu BMW-del kasutati massiliselt ka Veigel spidomeetreid, ebay’is on nad pea alati 100 euriga ostja leidnud, minu jaoks kallis. Samas on kujult ja mõõtmetelt MAW, Veigel ja vene ratastel kasutatud AП-d samad. Vahetada ainult tabloo, ning probleem lahendatud.
Teadjamad lisage või lükake väiteid ümber.

http://www.pildid.ee/index.php?cat=16394

Kõik garaazi esitulesid mõõtma
Internetis tegutseb ka EMW-foorum, leidsin sealt vastuse oma küsimusele. Tegu sakslaste foorumiga, tõlked ilmuvad lähiajal. Alljärgneval lingil on sellel teemal lähemalt arutletud:

http://emw-r35.de/board/viewtopic.php?t=...heinwerfer
Luther! Sinu algatatud teema huvitav,oman 4 bmw r-35 ratast ja üks nendest originaaltule ja klaasiga ja võru ja süütelukuga, ka võti on originaal, peale selle on mul veel üks pisut rikutud originaal laternakorpus.ja kahel rattal on veel originaal süütelukk, kui oled huvitatud nende asjade nägemisest, mõõtmisest, või sel teemal arutamises, võid kontakteeruda järgmise ja ülejärgmise nädala jooksul 51922882. asun Tallinnas.
Luther Kirjutas:Internetis tegutseb ka EMW-foorum, leidsin sealt vastuse oma küsimusele. Tegu sakslaste foorumiga, tõlked ilmuvad lähiajal. Alljärgneval lingil on sellel teemal lähemalt arutletud:

http://emw-r35.de/board/viewtopic.php?t=...heinwerfer
Väga targemaks see link just ei teinud, aga minu õnneks, ei kostunud väiteid, nagu oleks mudeli või aastavahetusega muutunud tule geomeetria mõõtmetelt.

Sellel lehel on öeldud, et ennesõjaaegsetel R-35 tsiviilmudelitel oli Noris 160 mm-ne esituli koos laadimiskontrolltulega ja kaitsmega. Ametiasutustele mõeldud masinatel oli 170 mm-ne Bosch’i esituli, samuti laadimistule ja kaitsmega. Süütelukk ei olnud pealt kaitstud ja on tule külge seespoolt kinnitatud, nii et väljaspoolt kinnituskruvisid näha polnud, viidatud oli BMW R-35 originaalkataloogi andmetele.

Klaaside koha pealt nii palju, et Bosch'i tunnuseks on "ankru" kujutis. IKA klaasid on triipudega ülevalt alla ja varustatud ka vastava logoga.

Üks 55-nda aasta R35/3-e omanik räägib oma asjast nii, et lambi korpuse all on 3 ava, ehk siis spidomeetri trossi ja juhtmete väljund + lisaks tulekorpuse küljel ava tulede lüliti trossi jaoks. Tule peal paremal pool punane kontrollamp. 3 kruviava süüteluku kinnitamiseks. L-profiil kroomvõru kinnitamiseks ja L-profiil ka lambi korpuse küljes.

+veel minule arusaamatut juttu, isegi mu sõnaraamat ei sisaldanud seal jutus sisalduvaid sõnu.
Pidades ka juba varemalt nõu foorumisiseselt paari igipõlise Saksa mootorattatööstuse fänniga, kõlas justkui ühest suust, et R-35-tel kasutati kokku 3-e kui mitte nelja tule varianti. Pakutud tootjanimed on Bosch, Hella, Notek, ise olen täheldanud EMW triibulistel klaasidel kirja IKA ja kuskilt kroomvõru pealt on silma jäänud logo FER.
Ise kaldun juba arvama, et kõik tulede korpused on sama profiiliga, AWO ja EMW kroomvõrude kinnitused keermega tulekorpuse külge on aga erinevad.
Et veel suuremat segadust tekitada, lisan eeltoodud lingile veel mõningaid pilte.
Sain oma R-35-le esitule, võru ja muud vidinad tellitud, odav lõbu just pole. Ilma spidomeetrita läks maksma 2 kilo kanti. Annan siis oma eespool esitatud küsimusele vastuse, ehk kellelgi läheb kunagi tarvis.
Mõõt nr. 2 on 160 mm
Mõõt nr. 3 on 170 mm
Tulekorpuse välisläbimõõt jääb 180 mm piiresse