automoto.ee foorumid

Täisversioon: VW LT
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Trike

Tere

Kas keegi oskab öelda mis mootorid sellele kaubikule peale tema enda omade veel istuvad. Hetkel peal 2,4 Diisel, 55 KW, aga suht läbi on teine. Kas keegi teab kas sinna käigukastiotsa audi 100 r5 bensukas istub? Või kas volvo bensukad istuvad ilma või koos kastiga, nimelt asi selles et see diisel nii volvol kui audil kasutusel. Minu bussi aasta on 84. Järsku keegi on kunagi tegelenud asjaga.

Trike

Nu kirjutame siis ise nii palju kui vahepeal targemaks olen saanud. Vw LT 2,4 diisel ja volvo 2,4 diisel on sarnased ja kuulduste järgi sobivad 1:1-le. Aga käigukastid on erinevad vist masinatel? Teab keegi sellest midagi?

Täna lendas ka Vw disla laiali, ei pidand pöördele vastu. Nüüd ma tean miks ülevaatusel diisli test on, et gaas põhja ja kas püsib koos, ega ikka ei püsi küll. Aga jah, kas keegi teab millise sõiduauto pealt LT bensiinimootorid olid või mis sinna diisli kasti otsa sobiks bensukatest?

Või kas keegi teab millised volvo bensiinimootorid lähevad diiselmootori 2,4 (ja kõik sugused ülelaadimised kaasa arvata) käigukasti otsa ilam vahejupita? Võib pakkuda kõiki tagaveolisi volvosi, 200 700 ja 900 seeria siis.

Kui vähegi mingi mõte on pakkuge julgelt.
Nii palju kui mina tean oli see volkari ridakuus ainult LT ja siis volvode peal.Volvoga pole sel mootoril kyll tegelikult midagi pistmist,puhas hitleri kättemaks on see,st VW.Ridakuus bensukat ära taha,bensukulu on kosmiline,vörreldav näiteks chevy 5.7l v8 ga.Uuematel LTdel on see 2.4d upgradeeritud veidi asisemaks,turbo ja intercooler näitavad minu 93 a mudelil 70kw.Siis oli vanematel veel olemas Perkinsi ridaneli diisel,mis oli yks suur mure köikidele enda ümber.Yldiselt mida sulle soovitada ma ei teagi nyyd täpselt,pakuks et otsi uuem ja turboga 2.4,saad natukenegi paremini edasi.Volvo bensukad vöid vist ka ära unustada,olen 99% kindel et kasti otsa ei sobi neist ykski.Ahjaa,vw ridakuus bensukas oli minu teada ainult LT peal,kes sellega kunagi söitnud on saab aru,miks(kes ei ole siis puuduvad jöud,kiirendus ja ekonoomsus).Mul vedeleb garaazis yks vana 2.4 varuosadeks ka muidu,kui hakkad enda oma korda tegema vöi midagi niisugust.
Edu

Trike

To Volvo Club:

Olen teie lehte ikka päris põhjalikult uurinud, kas mõnda sellist volvo mootorit ei ole, mis sinna disla kasti otsa istub a bena on, sest nii palju on vist kindel et vw ja volvo need 2,4 vabalthingavad sobivad 1:1, seega opeaks ka sobima vist teised volvo dislad, sest need ju ka selle volkari disla edasiarendused. Aga kas need uuemad dislad on samade sidurikoja poldiaukudega nagu vanad? Või kas mõni bensukas ka sinna sidurikoja otsa istub, sest kasti mark nii benal kui dislal sama M46 volvo puhul. Ma ei mõista kuda sama margiga kast saab erinevate kodadega olla.

To Badass:

Vw 2,4 peaks olema audil ka peal, kuigi 10 cm3 on mahu vahe. Samas Lt 2,0 benakas peaks ka vist audi 100 ja 80 ja vw passatilt pärinema. Mind ennast huvitaks tegelt selline variant kas audi 100 2,2-2,3 bens, see r5 ei istu sinna vw kasti otsa, just koja poolest, siduri ketas on sama läbimõõdu, paksuse ja nuutide arvuga, see on juba uuritud. Ja neid audisid saaks kilo hinnaga.

Tegelt küsiks, kas bensukas vw lt 2,0 istub sama kasti otsas mis diisel 2,4. Ega Lt puhul bensult diislile või vastupidi vahetades käimarit ei pea vahetama?

Trike

Samas tekkis mõte, miks ei ole kuskil andmebaasi koos joonistega, kus oleks nii mootori tagaotsa poldid ja nende kaugused näidatud ning teisest küljest käigukastide sidurikoja mõõdud ja kaugused ning siis ka kui annab lahti võtta(pind on sile, ilma võööiaukudeta) sidurikoja ja käigukasti vaheline joonis. Sellist andmebaasi oleks vaja, siis viskaks mootoreid ja kaste lupsti ringi. Jaaaa info on üks hea asiWink
Tee aga ots lahti selle andmebaasi koostamisega, küll teised seda pärast täiendavad Smile

Trike Kirjutas:Kas keegi teab kas sinna käigukastiotsa audi 100 r5 bensukas istub?

Sidurikoja poldijaotus on sama.

Trike Kirjutas:Vw 2,4 peaks olema audil ka peal, kuigi 10 cm3 on mahu vahe.

Missugust 2,4 mõtled? Ridakuut ei ole Audile pandud.
See LT-l kasutatud 6-silindriline bensukas on diislist aretatud muidu, äkki on sellega tema väljapaistvad omadused seletatavad? Smile

Trike Kirjutas:Samas Lt 2,0 benakas peaks ka vist audi 100 ja 80 ja vw passatilt pärinema.

Audi 100-le (Typ 43) ja Porsche 924-le pandi selle LT 2-liitrise bensuka lähisugulasi peale. Audi 80-l ja VW Passatil pole minu teada EA-831 plokil (nii seda mootoriperekonda ühise nimega kutsuti; algselt oli see üldse MB poolt välja töötatud nn. Mitteldruckmotor surveastmega 11,3:1) põhinevaid mootoreid kunagi kasutatud.

Trike Kirjutas:Tegelt küsiks, kas bensukas vw lt 2,0 istub sama kasti otsas mis diisel 2,4.

Sidurikoda on kindlalt erinev.

p@teoorias.tugev

Trike

Tegelikult minule juba väideti Roosna-Alliku pakkilammutusest, et käigukastid peaks nii bensukal kui ka diislil isegi vist samad olema. KAs keegi teab kinnitada, sest kasutaja "pppp" lükkaks selle just kui ümber. Ja kas kastid võivad samad olla ja sidurikojad erinevad?

Kuule "pppp" ega ei tea kas selle MB 2,4 aegadest mesadel oli sama sidurikoja kinnitus, mis vw 2,4D, et kas järsku sinna kasti otsa istub mõni muu MB mootor, see oleks kõige parem, sest MB mootorid on väga töövõimekad.
Paistab, et oma postitusega suutsin ainult segadust külvata...

Trike Kirjutas:Tegelikult minule juba väideti Roosna-Alliku pakkilammutusest, et käigukastid peaks nii bensukal kui ka diislil isegi vist samad olema. KAs keegi teab kinnitada, sest kasutaja "pppp" lükkaks selle just kui ümber. Ja kas kastid võivad samad olla ja sidurikojad erinevad?

Erinevad on 2-liitrise 4-silindrilise bensuka (see on see vanade Audi 100-de mootor) ning 2,4-liitrise 6-silindrilise diiselmootori sidurikojad. Kastide koha pealt ei hakka sõna võtma.

Trike Kirjutas:Kuule "pppp" ega ei tea kas selle MB 2,4 aegadest mesadel oli sama sidurikoja kinnitus, mis vw 2,4D, et kas järsku sinna kasti otsa istub mõni muu MB mootor, see oleks kõige parem, sest MB mootorid on väga töövõimekad.

Ei tea ja ei usu, et ühegi MB mootori sidurikoja kinnitus mõne VAG mootoriga 1:1 kokku langeks (VR6, mida Vitol kasutati, jätame mängust välja).
Olen ise näinud VW diislit 200 volvo (roheline universaal) kapoti all. Auto asub vist siiani Pääskülas.

Trike

Mnjah, see on siis juba kindlaks tehtud et vw lt 2,4 diisel ja volvo D24 on samad, nii saab panna vw lt mootoreid kõigi volvo diislemootori sidurikodade ja käigukastide otsa ja vastupidi kõiki volvo D24 variante, turboga ja ilma annab panna vw käigukasti ja sidurikoja otsa ja ümber pole vaja midagi teha.

Samas olemas on volvol ka D20, mis on r5 ja väidetavalt see sama r6 ühe paja võrra vähemaks lõigatud. Samas r5 diislit on ka audil vist, nii et kerkisid uued küsimused:
Kas volvo mootor D20 istub sama sidurikoja otsa mis D24?
Kas volvo D20 on sama mis audi r5 diisel? Kui on, kas siis audi diisel istub nii volvo kui ka vw lt sidurkoja otsa? Kui istub, sisi kas ka mõni audi bensukas sama sidurikoja otsa istub?


Samas, see 2,4 diisel on golf I-II 1,6 diislist tehtud, järsku on sidurikoja poltideasetus sama? Selline küsimus lihtsalt huvipärast, 1,6 jääb nõrgaks.

Muuseas, kui euroliidul veel mõnda standardit vaja välja töötada, siis tehku sidurikoja ja ootori poldiaukudele ühtne standard, ainult üks, nii et kõik mootorid ja kastid oleks omavahel vahetatavad, autohinnad läheks märksa odavamaks.


Samas audi 100 2.0L bensukas, mida pandi ka LT 28 (kõige kergemale) bussile, on kasutusel töömahu poolest ka audi 80-l ja ka vw passatil ning porche 924-l, porsce plokikaanetihendis küll on paar augukest enam, a see selleks. See mootor oli siis vw lt-l aastatel 1/1975-12/1982. Nii et sinna kanti need audid ja passatid siis ka.

Samas audi 100 kasutab sama töömahuga mootorit aastatel 8/1977-7/1980 siis 12/1990-6/1994 ning 1/1992-6/1994 veel lisa modifikatsioon.

Audi 80 on sama mahuga mootor (maht siis 1984 cm3) kasutusel aastatel 1/1990-12/1991 ja 1/1992-12/1994.

Vw passat aastatel 1/1990-12/1996.

Siit nüüd tegelt paistab et vahepeal oli audi 100-l selle töömahu tootmises paus ja 80 ning vw passat hoopis uuemad. Samas selle vahemiku ajal on toodetud (1994 cm3) mootorit. Järsku eelmise mingi pisike modifikatsioon?

Siit ka küsimus, et kui palju on Audi 100-l erinevaid sidurikodasid, siis palju on audi 80-l erinevaid sidurikodasid, kui palju on vw passatil erinevaid sidurikodasid ning kas audi kojad omavahel või ka passati kojad audile on sobivad-vahetatavad?


Ja ärge pabistage segaduse külvamise pärast, segadusest kerkivad just õiged vastused välja

Trike

Maniwald'ile: jah, ka ise nägin Kuldses Börsis kuulutust, müüa volvo 740 2,4 diisel, VW LT mootor, 940 käigukast.

Samas volvodel selline nipp, et käigukastid on samad, a kui diisel bensukaks teha, siis sidurikoda tuleb vahetada, minule on vähemalt selline mulje hetkel jäänud.


Ah kirjutan siis selle VW LT (LT-28, LT-31, LT-35) lahti:
Toodeti seda kandilist varianti aastatel 1075-1996, aastate jooksul olid mõned erinevused, algsed ümarad esituled said mingi aeg kandiliseks ja nii edasi, kuid kuudi kuju ja veermik jäi samaks. 1996 ja sealt edasi tuli uus LT, MB sprinteri moodi.

Mootorivalik:
Perkins (1/1976-12/1979) 2,7L diisel (2700 cm3) (mootori tähis mingitel andmetel CG) 48 KW. (Niipalju kui mina olen lugenud, öeldaks et hoidke sellest mootorist eemale. Aga tegelikkuses pole sellega kokku puutunud)

Audi 100-lt pärinev (1/1975-12/1982)2,0L bensiin (1984 cm3) (mootori tähis CH või CL) 55 kw.

Bensiinimootor (1/1983-12/1992) 2,4L bensiin (2382 cm3) (mootori tähis DL või 1E) võimsus vastavalt 66/70 KW

Diiselmootor (1/1979-5/1996) 2,4L diisel (2383 cm3) nii turboga kui ilma:
ACT 51
CP 55
DW 1S 55
ACL 70 (turbo)
DV 75 (turbo)
DV 1G 75 (turbo)

Samas käigukastid:romondiraamatust 1975-1987 aasta kohta peaks käima.
4-käiguline: (5,01:1 / 2,53:1 / 1,47:1 / 1,00:1 ja R 4,96:1)
5-käiguline: (6,17:1 / 3,23:1 / 1,84:1 / 1,27:1 / 1,00:1 ja R 5,36:1)

Ja pole öeldud et üks oleks bensukale ja teine diislile käinud ja pildi pealt ei märka ka et kojad erinevad oleks.

Endal selline mõte, et kuna 2,0 bensukas oli vähe aega turul, sisi järsku on mõeldud et 2,4 bensuka ja 2,4 diisli sidurikojad ja kastid on samad, väljast paistsid mootoridki vist samasugused.
Trike Kirjutas:Samas audi 100 2.0L bensukas, mida pandi ka LT 28 (kõige kergemale) bussile, on kasutusel töömahu poolest ka audi 80-l ja ka vw passatil ning porche 924-l, porsce plokikaanetihendis küll on paar augukest enam, a see selleks. See mootor oli siis vw lt-l aastatel 1/1975-12/1982. Nii et sinna kanti need audid ja passatid siis ka.

EA-831 plokil põhinevaid 2-liitriseid mootoreid kasutati Audi 100-l (mootori tähis WA), VW LT-l (tähis CH) ja Porsche 924-l (mootoritähiseid ei tea ja praegu otsima ei hakka ka). Pluss veel AMC Gremlinil Smile

Trike Kirjutas:Samas audi 100 kasutab sama töömahuga mootorit aastatel 8/1977-7/1980 siis 12/1990-6/1994 ning 1/1992-6/1994 veel lisa modifikatsioon.

Need kaks viimast on EA-827 plokil põhinevad (e. Audi 80 / VW Golfi) mootorid, millel pole tolle vanema 2-liitrisega mitte midagi pistmist. Esimene võiks olla see EA-831 (tähised WA ja WF).

Trike Kirjutas:Audi 80 on sama mahuga mootor (maht siis 1984 cm3) kasutusel aastatel 1/1990-12/1991 ja 1/1992-12/1994.

Vw passat aastatel 1/1990-12/1996.

EA-827

Trike

Aga "pppp" kas neil eri audi mootoritel on sidurikojad ka erinevad, sest mootori sarnasus ju ei paku huvigi, just sidurikoja poltideasetus ja et käigukasti võll sama koha peal oleks?
Varuosakataloogi lapates paistab, et see vana Audi 2-liitrine 4-silindriline (WA) istub sama kasti otsas, mis 5-silindrilisedki. Teistel 4-silindrilistel (EA-827 plokil põhinevatel) mootoritel on teine käigukast.

Nende LT-dega on mingi teema veel, et uuematel on mootor rohkem vildakil kui vanadel (27 kraadi vs. 6 kraadi; et kabiini 3. istekoha jaoks rohkem ruumi saada vms.)? Mingeid aastaid ega värke ei tea, aga DW olevat rohkem viltu juba?

Trike

Siis teoreetiliselt peaks ju r5 2.2-2.3 bensukas selle LT kasti otsa istuma, mille otsas muidu 2.0 on.

Samas mina sain nii palju teada, et 2,4D ja 2,4 bensukas on sama kasti otsas ja nende omavahel vahetamine käib 1:1-le. Nii väitis üks töömees, kes oli kunagi bensuka diisli vastu vahetanud.

Aga ilmselt siis "pppp" väitel 2.0 bensukal on teine kast või sidurikoda kui 2,4 diislild ja 2,4 bensukal. Samas see 2,0 bens ongi vist väga vähe levinud, pandi vist ainult LT 28-le, sest selle täismass oli 2,8 tonni, suuremaid ei vedanud vist ära enam.

Samas, kui kirjutasin neid käigukasti andmeid siia, siis hakkasin ise ka naerma, kõva sõna küll, et mul 5 käiku on, a kui see viies on kõigest 1:1, siis nagu meenub miks üle 70 palju ei kannatanud sõita. Ise veel vajutasin, nu et 5 käiku ju on, peab vähemalt 100 välja minema. Hääled olid jubedad muidugi. Aga sai leitud selline huvitav link:
http://personal.inet.fi/cool/makkesgarag...nyk13.html

Ja siit mõte, et huvitav, kuidas praktilise poole pealt oleks kui paneks uue mootori koos kastiga, et nii sõiduauto mootor kui kast? On keegi kunagi mõnel kaubikul sellist vahetust teinud, et kui kaubik ka 3,5 tonni oleks, kas jjõuaks ära vedada? Kiirendus pole nagu tähtis, ega seda pole siiani ka olnud, aga lihtsalt et välja ei sureks? Ja kas uuemad veokid kasutavad kiirendavaid käike? Tahaks nagu 90-ga ka sõita, nii et kõrvad pähe jääks.

Ja selline küsimus, et on kellegil 2,4 bensumootoriga kogemust, palju linnas kütet kulub 100-le?
Tere! Vabandust,et vana teema üles soendan,kuid ei saa suud mitte lahti tegemata jätta....
Nimelt keegi siin eelpool mainis Perkins 2,7 l. mootori kohta,et peab suure kaarega mööduma.....
Tegelt tahan selle mootori kohta ainult head rääkida. Olen sellise bussiga nagu LT-28 vuranud juba aastast 1993. Kuigi jah,buss on tehnilistel põhjustel seisnud ka 6 aastat...ehk siis varuosade ootel. Selle Perkins mootori puhul on kõige nõrgem külg varuosade saadavus. Tegemist on siis katse-eksemplariga,mida toodetud kusagil 300 mootori ümber(võibolla liialdan). Nii mulle kunagi öeldi Perkinsi osadega tegelevast firmast. See mootor on küllaltki töökindel. Kõige nõrgem koht tundub olema plokikaan. Miks kaaned lõhki lähevad,selleks on palju põhjusi. Nimelt on selle mootori jaoks tehtud liiga väike radikas. Ideaalis asi toimib,kuid suvel palavaga ei jahuta enam ära. Põhipõhjus on osade vanus! Radikas on katlakivi täis ja radika vaheribid katki või sodi täis. Järgmine viga on selles,et kõik lõdvikud,torud,termostaat ja andur on lihtsalt vananenud. Üks väike vääratus ja kaan jälle lõhki. Eks muidugi iga malmist plokikaanega mootor ei taha kuuma saada. Sellest tuleb hoiduda.
Näiteks küttepumbaga ei ole üldse muret olnud. On kannatanud isegi vanat vene naftat millel pigi sees. Samuti see happediisel ei ole paha teinud.
Selle mootoriga kannatab sõita pea lõpmatuseni. Olen sõitnud aastaid läbitöötanud õliga ja see ei ole teinud vändavärgile ka miskit paha. Kokku pole jooksnud. Ikkagi Inglaste värk.
Kui nüüd veel mõelda,mis sellel mootoril läbi on läinud,ei tule muud meelde,kui et kunagi läks üks kolb lõhki. See sai siis uuesti kokku keevitatud. Eks klappidega on ka tulnud tegeleda aga see käib asja juurde.
Mis puudutab selle bussiga sõitmise mugavusi,siis peab ütlema,et see mootor on hirmus lärmakas ja väsitab. On ka minek pisut rohmakas ja kiirendus aeglane. Samas kas sõidad tühjalt,või koormaga,siis pole eriti palju vahet märgata. Traktor on traktor.
Olen näinud samasugust,kuid veidi suuremat mootorit kuskil kombaini peal. Nii et on tehtud ka veidi suurema kubatuuriga mootorit.

Kui kellegil nüüd vedeleb sellisele mootorile miskeid osi,siis võib kõike pakkuda. Samuti neid osi,mis on seotud selle autoga,millel samasugune mootor peal olnud.
Tänan.