automoto.ee foorumid

Täisversioon: Volvo 760, 1982.a. - "Sinine"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
[Pilt: volvo760.jpg]

Jutt praktiliselt sama, kui "Valge" puhul. Tänu Stihl-i ja mõnede
teiste haiglasele Smile põhjalikkusele sai ka "Sinine" endale veebikodu.
Autoks on siis Volvo 760, automaatkastiga ning väga tõenäoliselt
B27 mootoriga Smile

Et kõik ausalt ära rääkida, siis oli kõige aluseks ootamatu rahasüst töö
eest, mis suhteliselt sülle kukkus. Kuna rahal teadupärast ei ole omadust
kaua seista ja juba mitu nädalat oli mulle silma jäänud ühe Volvo 760
müügikuulutus, siis tekkisid kohe esimesed mõtted, mis rahaga peale hakata.

Kuna aga "Valge" talvitus parajasti lumehanges ja hirmus isu oli siiski
autoga sõita, oli otsus tegelikult lihtne - kaks Volvot peres pole ju patt.
Südametunnistust vaigistas ka hind - 4.60 kg, alternatiiv sama hinnaga
oleks tõenäoliselt olnud osta soola või mannat.
[Pilt: 1.jpg] [Pilt: 2.jpg]

Uurides üüratu bensukulu tagamaid, sai pärast õhufiltri ja küünalde vahetust
(mis ka mõlemad tulemusi andsid) karburaator ette võetud, kuna ilmselgelt ta
kõige ökonoomsemalt ei opereeri. Esmapilgul sai küttekulu õhuklapi süüks
aetud, mis avaneb väga vähe ja sedagi praktiliselt täisgaasil. Müstika oli see,
et hoob, mis seda liigutab ei suudagi füüsiliselt klappe rohkem avada. Samas
kütust saab selle õhu kohta liialt palju, kuivõrd kui ise õhuklapp lahti tõmmata,
siis kogub mõnuga pöördeid. Eile avastasin, et sooja mootoriga siiski lükkab ta
ise õhuklapi pärani lahti. Kas seda külma reziimi küttesegu saab kuskilt eraldi
reguleerida?

[Pilt: 3.jpg] [Pilt: 4.jpg]


Oskab keegi öelda, mis karburaator see täpselt on või kust seda karburaatorit
reguleeritakse? Tavaline 32/36 ta ei ole, tagaküljel on hammastega
seguklappide sünkroonne avanemine.
need ülemised klapid on tooreklapid, mitte trosseliklapp. Need hambad on osa toorest. Enamasti saab toorest reguleerida, keerates karbussi kõrval olevat osa, kust jahutusvedelik läbi käib. Seal all on bimetallvedru, mis vastavalt ümbritseva vee temperatuurile klappe lahti lükkab. Töötemperatuuril peab tooreklapp muidugi ristseliti lahti olema (ning see veekopsik peab kuum olema).
taoliste karbusside külmkäivitusel tuleb enne töölepanekut korraks gaasipedaal põhja vajutada. Siis päästetakse needsamad klapid Su mainitud vedrude tagant lahti. Tooreklapi reguleerimine käib kah nii, et klapp on hammastest vabastatud.
enne reguleerimist tee mootorile veesärgi pesu.alles peale seda hakka reguleerima.jõudu!
13piisab Kirjutas:need ülemised klapid on tooreklapid, mitte trosseliklapp. Need hambad on osa toorest. Enamasti saab toorest reguleerida, keerates karbussi kõrval olevat osa, kust jahutusvedelik läbi käib. Seal all on bimetallvedru, mis vastavalt ümbritseva vee temperatuurile klappe lahti lükkab. Töötemperatuuril peab tooreklapp muidugi ristseliti lahti olema (ning see veekopsik peab kuum olema).
taoliste karbusside külmkäivitusel tuleb enne töölepanekut korraks gaasipedaal põhja vajutada. Siis päästetakse needsamad klapid Su mainitud vedrude tagant lahti. Tooreklapi reguleerimine käib kah nii, et klapp on hammastest vabastatud.

Mhmh.. see klapi avamine toimib täiesti ilusti - soojaks läheb, siis teeb lahti küll, kuum vesi käib ilusti karpast läbi, eks peab lihtsalt lähemalt uurima seda reguleerimist. Maha ei ole veel matnud ka mõtet teada saada mis karpaga tegu on.. Smile

janek555 Kirjutas:enne reguleerimist tee mootorile veesärgi pesu.alles peale seda hakka reguleerima.jõudu!

Huvitav soovitus. Kindlasti halba see ei tee, aga mõtlesid selle all abi sellesama klapi avamisel, kuna vesi käib läbi sealt? Või on veel mingi põhjus, miks see hea peaks olema?
Sai täna üle pika-pika aja mahti autoga tegeleda.

Eelmise omaniku poolt jäetud üllatused ei paista veel lõppevat. Tagasivoolu voolikust leidsin sellise lapikuks vajutatud ühenduse. Mis eesmärgil see sinna tagasivoolu takistama oli pandud on veel selgusetu. Aga suht kindlalt võib vist märkida, et ka see andis oma panuse kütusekulule?
.[Pilt: ots1_v.gif] .[Pilt: ots2_v.gif]

KÜSIMUS:
Kuidas saaks neid voolikute metallühendusi paremini karburaatoriga ühilduma? Eriti tagasivoolu oma, mis oli tänu "modifikatsioonidele" veidi lapergune, on natuke ebakindlalt oma kohal. Ajutiselt sai nad teibiga kinni mätsitud, aga homme, pärast kütusevoolikute vahetust, tahaks teibist ja ajutistest lahendustest lahti saada, niiet ideed/kogemused on teretulnud :wink:
.[Pilt: kinnitus_v.gif]
Kasuta äkki gaasiseadmetele mõeldud isepingutuvaid klambreid.Wink
agaa Kirjutas:Kasuta äkki gaasiseadmetele mõeldud isepingutuvaid klambreid.Wink

Ok. Pilt oli eksitav juures, ma tegelikult pidasin silmas sedasama metallist ühendust, mille peale voolik käib - see on praegusel juhul suhteliselt varmas karburaatori küljest ära kukkuma.. vooliku kinnitamisega saan hakkama Wink
kas kinnipressitud tagasivool just (korras nõelklapi puhul) kütusekulu mõjutab, on küsitav - isegi mitte kõigil karbussmootoritel pole tagasivoolu (moskvich ja põrnikas näituseks). Aga ilmselt sõltub tagasivoolu vajadus eelkõige bensupumba (max) võimusest või tootlikkusest.

paljudel masinatel on tagasivool juba enne karburaatorit. Näiteks mõningaid Pierburg karbusse kasutavatel liikuritel pumba-karbussi vahel asuvast settefiltrist. Ehk on kasulik idee, kui "ratsionaliseerimine" vajalikuks osutub.

jõudu karbussiga jamamisel,
Teet
eikla Kirjutas:Sai täna üle pika-pika aja mahti autoga tegeleda.

Eelmise omaniku poolt jäetud üllatused ei paista veel lõppevat. Tagasivoolu voolikust leidsin sellise lapikuks vajutatud ühenduse. Mis eesmärgil see sinna tagasivoolu takistama oli pandud on veel selgusetu. Aga suht kindlalt võib vist märkida, et ka see andis oma panuse kütusekulule?
.[Pilt: ots1_v.gif] .[Pilt: ots2_v.gif]

KÜSIMUS:
Kuidas saaks neid voolikute metallühendusi paremini karburaatoriga ühilduma? Eriti tagasivoolu oma, mis oli tänu "modifikatsioonidele" veidi lapergune, on natuke ebakindlalt oma kohal. Ajutiselt sai nad teibiga kinni mätsitud, aga homme, pärast kütusevoolikute vahetust, tahaks teibist ja ajutistest lahendustest lahti saada, niiet ideed/kogemused on teretulnud :wink:
.[Pilt: kinnitus_v.gif]
kasuta loctite vedelmetalli.see pole kallis ja lihtne kasutada,maksis vist tiba üle 100 eegu ja saad seda pea igast autopoest.mina olen selle kraamiga igasugu asju parandanud ja asjad toimivad siiamaani.

janek555 kirjutas:

enne reguleerimist tee mootorile veesärgi pesu.alles peale seda hakka reguleerima.jõudu!



Huvitav soovitus. Kindlasti halba see ei tee, aga mõtlesid selle all abi sellesama klapi avamisel, kuna vesi käib läbi sealt? Või on veel mingi põhjus, miks see hea peaks olema?


see sama vedru muudab oma kuju temperatuurist tingitult,seega kui tema peal on tosooli saasta kiht,siis avab ta klapi hiljem või jätab sootuks pool irvakile.sama teema ka kõigi veetemperatuuri anduritega.