automoto.ee foorumid

Täisversioon: Planeta säde
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mul on planetal selline jama, et käima ei lähe aga mul on arvatavasti viga süütes. Aga kas planetat on võimalik ka ilma akuta käima lükata? Mul on nii, et lükates ilma akuta sädet ei tee, paned aku peale siis mingi säde on aga ma arvan, et aku on läbi kuna tõmbab kohe tühjaks. Õiget laadijat kah pole niiet laen otse mingi tavalise 6v 800mA adapteriga (kas võib nii laadida?).
Ma pole küll mingi ekspert, aga 800mA tundub kuidagi liiga väike vool.
Peale laadimist mõõda aku klemmidel pinge, niimoodi saad teada kas aku on täis... Kas täpne pinge oligi 6v või oli see suurem, ei oska öelda. Palu raamatus "Mootorrattad ja motorollerid" on akudest ja nende ehitusest juttu.

Ilma akuta vist tõesti sädet ei ole, kuna mingi asi nõuab ergutusvoolu.
selle 800mA niipalju laadis, et tagatule pirni pani ikka päris heledalt põlema. Mul isa rääkis, et ilma akuta lükates peaks ka säde olema, läbi geneka kuidagi. Aga minuarust genekas on ainult selleks, et akut laadida. A no ega ma ka ei tea. Kas kui autoakuga panna siis mille see seal läbi kärsatada võib.
Aku laadimisel liiga väike vool pole probleemiks, tuleb ainult selle võrra kauem laadida. Pole küll kursis Planeta aku mahtuvusega, kuid 800 mA-ga laadides peaksid rutem kui ööpäevaga aku täis saama.
Planett2 Kirjutas:Kas kui autoakuga panna siis mille see seal läbi kärsatada võib.

Arvatavasti tahad Sa küsida seda, et kas Sa võid 6V nimipingega elektrisüsteemi tarviteid toita kaasajal tavalise levinuima 12 V nimipingega akuga.

Iga tarviti võid läbi põletada, kuna need ei ole topeltpingele mõeldud - süütepooli, pirnid, mille iganes.

Kui ei usu, võid teha väikese katse. Kui Sul on kusagil võtta tavalise valgustusvoolu (220 V nulli ja faasi vahel) asemel kolmefaasilist voolu, siis lülita tavaline 220 V mõeldud hõõglamp kahe faasi vahele ja vaata, mis juhtuma hakkab. Esimesed sekundid põleb pirn heledalt, siis aga põleb läbi. Mootorid, trafod jm (mis see süütepoolgi muud on) kuumenevad ka üle ja põlevad lõpuks läbi (ei soovita proovida, ise olen aastakümneid tagasi noorest peast rumaluse/lohakuse tõttu seda küll vahel teinud). Vaid stabilisaatoriga impulsstoiteplokid (nt sülearvuti omad) jäävad tavaliselt ellu oma teistsuguse tööpõhimõtte tõttu...

Nimelt on kahe faasi vahel ca 380 V pinge ehk siis ruutjuur kolmest ehk umbes 1,732 korda suurem pinge kui faasi ja nulli vahel. 6 V ja 12 V vahe on aga veelgi jõhkram ehk lausa kaks korda, mis on tarvititele veelgi fataalsem.

Ma laadisin selle 800mA-ga ainult ühe tunni võibolla sellepärast ta aku nii kähku tühjaks tõmbaski. Peab proovima siis ühe ööpäeva laadida. Aga kas siis generaator on ainult aku laadimise põhimõttega või annab ta ilma akuta lükates ka mingit sädet.
Mina sain oma planetaga (3) sõita 12v-se aku pealt pool aastat ja ikka veel töötas.(ei tea kas vedas?)Jawa-t saan ma küll ilma akuta käima lükata(lihtsalt peab olema suur hoog).
Planett2 Kirjutas:Aga kas siis generaator on ainult aku laadimise põhimõttega või annab ta ilma akuta lükates ka mingit sädet.

Aku ülesandeks on anda voolu mootori käivitamiseks, generaatori ülesanne on laadida akut käivitamisel ja ka muul otstarbel kulutatud voolu võrra.
Alalisvoolu generaator annab tõepoolest voolu ka siis kui akut ei ole ühendatud, vahelduvvoolu generaator aga vajab voolu tootmiseks ergutusmähisele akult pisut voolu.
Kumb generaator sinu isendil küljes on, uuri välja.
Oligi nii, et enne laadisin liiga vähe akut. Nüüd laadisin u. 18h ja ei tõmmanud midagi tühjaks. Sai isegi väikese karbussi torkimise järel 20 aastat seisnud planeta ilusti podisema. Minek on kõva.