automoto.ee foorumid

Täisversioon: Süüteprobleemid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sain lõpuks Fordi mehaanika korda ja üritasin siis kohe ka käima panna. Kahjuks see ei õnnestunud. Kuna pihustid tiksuvad kenasti ning küünlad saavad märjaks, siis keskendusin süüte kontrollimisele:

1. Süütepooli takistused on kõik normi piires.
2. Küünlajuhtmete takistused on normi piires.
3. Kui paigaldada süütepooli madalpingejuhtmete vahele pooli asemel kontroll-lamp, siis hakkab see käivitades kenasti vilkuma, seega juhtelektroonika on ilmselt korras.
4. Üritasin kontrollida sädeme olemasolu: kruttisin küünla välja, panin juhtme külge ning asetasin küünla sisselaskekollektori peale (et läbi esiklaasi ilusti näha oleks). Käivitamisel mitte mingit sädet või midagi muud sarnast näha ei olnud. Kordasin sama protseduuri, asetades küünla hoopis otse süütepoolist tuleva juhtme otsa, tulemus oli sama. Lõpuks tirisin selle viimase juhtme otsast kummiluti natuke tagasi, nii et klemm nähtavale tuleb, ning asetasin selle nii, et klemm jäi umbes poole sentimeetri kaugusele kollektorist. Mingit sädet või muud efekti jällegi ei täheldanud.

Kas minu poolt kirjeldatud viis sädeme kontrollimiseks on adekvaatne? Oma peaga ma seda välja ei mõelnud, Autodatas oli kirjas Smile Kui ei, siis kuidas sädeme olemasolu kontrollitakse?

Kas süütepool võib sellisel viisil katki olla, et takistused (nii madalpingeotste vahel kui mõlema madal- ja kõrgepingeotsa vahel) on käsiraamatus toodud normide piires, kuid pool hoolimata sellest sädet ei anna?

Mida veel kontrollida, kas ma olen midagi kahe silma vahele jätnud?

Mootoriks on Fordi sissepritsega 2.0 OHC "Pinto", mis on populaarne näiteks Sierrade kapottide all.

GigAHerZ

Endal sarnane jama võrriga ja olen 99% kindel, et pead uue küünla ostma... mina vähemalt teen nii...
Küünlad on tuliuued.

GigAHerZ

Siis vaata, kas küünal pole defektiga ja kas küünla peale istuv juhe annab küünlale elektri peale... äkki ei sobi küünal selle otsaga, mis peale istub? Rohkem hetkel aidata ei oska...
Ilusti istuvad, ja vaevalt et kõik 4 korraga defektiga on.
lõhnab väga vigase konde järgi, veel võid kontrollida ega süütepooli kõrgepingeotsa ümbrus märg või mingi solgiga koos ei ole. muide, sädeme kontrollimiseks ei pea iga kord autos sees olema ja starterit andma piisab kui seisva mootoriga lahutatud katkesti kontaktidega kontakti klemmi toksida juhtmega mille teine ots on massis
Yritaksin sinu asemel syytepooli esmalt vahetada,on nendega igasugu veidraid asju juhtunud...Siis veel et on sul kontaktidega jagaja,sel juhul vaata ega mootori k'iamise ajal tugevat s'det kontaktide vahel pole,see viitab kondeka surmale.Kui ei ole kontaktidega jagaja,siis on Fordil kombeks kasutada kommutaatorblokki mis asub siis jagaja kyljes voi mootoriruumis kuskil,neid olen senise elu jooksul Forde remontima sattudes hulgaliselt v'lja vahetama pidanud.Samas kui kirjutasid et tuli vilkus ringi ajamisel siis peaks nagu koik toimima sealtpooltotsast...Yhesonaga,moned ideed lihtsalt siin...Edu!  
Ahjaa,sinu s'deme kontrollimise meetod oli vastav koikidele kehtivatele euronormidele!
Njah, eks ma siis proovin süütepooli vahetusega. Tundub, et kõigi muude komponentide tõrked saab vähemalt esialgu välistada.

Jagaja peaks olema ilma kontaktideta, see näeb välja umbes selline et rootori perimeetri küljes on kaks väikest traadijuppi ning kaane küljes on iga silindri väljaviigu juures traatide lähedusse ülatuv klemm, aga traadid klemmidega minu arust kokku ei puutu. Igatahes tavalise jagaja moodi ta kohe üldse ei ole Smile Samas ma üritasin jagajat just selle meetodiga välistada, et kontrollisin süütepoolile tulevat voolu ning sädet süütepoolist väljuval juhtmel - kui jagaja kommutaator oleks nässus, siis ei oleks esimest ning kui jagaja ise oleks nässus, siis peaks süütepoolist endast ikka sädet tulema. Ma just kõige rohkem kahtlesin oma sädeme olemasolu määramise metoodikas - pole seda protseduuri oma ihusilmaga kunagi näinud ning kõrgepingeosa juhtmest näpuga kinni võtta nagu ka ei söanda Smile
Jesper,

Kuigi elektronsüütega autodele mõeldud poolid on veidi teistsugused (primaarahelas suurema vooluga, mida katkesti välja ei kannataks), siis võid rahulikult oma vana "kenti" süütepooliga proovida, kas säde tuleb. Ok tuleb võibolla veidi nõrgem aga peab täiesti rahuldav säde tulema. Kui ikka on süütepooli viga. Kui saad selle vanaga tööle siis rinka jaoks oleks mõttekas korralik pool hankida, tuleb vähe kangem säde.
see, et sul elektronsüüde, lisab asjale ainult töökindlust juurde. muidugi peab sel juhul ikka kommutaator ka olema. ilma selleta kontaktideta jagaja ei tööta. asja pluss on selles, et kontaktidega seonduvad jamad jäävad ära (kulumisest tingitud süüte nihkumine, kontaktipindade määrdumine jpm)
Ei aita ikka ussi- ega püssirohi. Vahetasin süütepooli ja paigaldasin uue aku, tulemus 0. Korraks paar pauku nagu tegi, aga edasi on soss. Sädet annab vahepeal päris ilusti, vahepeal mitte.

Minu viimane teooria on, et värskelt koostatud mootor on starterile ringi ajamiseks liiga tihke ja mootor ei saa lihtsalt pöördeid nii üles et midagi toimuma hakkaks. Kuigi Kent käivitus sarnaste pöörete juures küll, kui starter nässus oli...

Proovin homme nööri otsas käima vedamist, kui see ka ei aita siis vist ei aita miski Smile
No krt,see peab siis ikkagi tähendama jagaja vöi kommutaatori riket,kui kord on säde ja siis jälle mitte.Osadel vordidel on kommukas jagaja kyljes,piklik kandiline pistik tuleb sisse,mingi tyyp 5-6 juhtmega,osadel on mootoriruumi seinal kuskil,tavaliselt kiri Motorcraft peal.Kui sellise leiad siis tseki köigepealt pistik yle,vöib olla halb kontakt(endal juhtunud 2korda),kui see ei aita siis proovi kellegi käest laenata teine ja testida sellega.Jagaja enda riket olen kogenud yks kord,siis ei olnud sädet yldse mitte mingisugust.Kui sa saaks pilte teha jagajast ja kommukast siis vöib-olla tean kedagi kellel need asjad olla vöivad,saab äkki laenamise orgunnida.
Jah, see Motorcrafti kommutaatoriga jagaja on (Motorcrafti kirjaga karp on jagaja enda küljes)
Siis tuleb seda pidada peamiseks kahtlusaluseks ja leida/laenata talle asendaja.
Probleem lahendatud, ei teagi mis täpselt viga oli. Pärast mõningast nööri otsas vedamist läks auto naksti käima. Ma ise arvan, et tegemist polnudki otseselt süüteprobleemiga, vaid lihtsalt starter ei jõudnud värskelt kokku pandud mootorit piisava hooga keerutada ning säde jäi kuidagi sellest tulenevalt nõrgaks.

Aga noh, vähemalt on kapoti all nüüd ilus läikiv süütepool ja stiilne musta värvi aku.