automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZIL-16
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lõputööd kirjutades sattus muuhulgas kätte 1964. aastal kirjutatud diplomitöö "Autobussitransport Kagu-Eesti rahvastiku teenistuses". Ja seal on selline lõik:

"1950. aastaks komplekteeritit autopark juba põhiliselt kodumaistest masinatest. Vanad trofeeautobussid vahetati välja GAZ 03-30, ZIL-16, ZIL-155 jt. poolt. 1953. aastast varustab meie vabariiki ka Tartu Autoremonditehas, kus toodetakse autobusse TA-1, TA-6 jt."

Google abiga leidsin midagi GAZ 03-30 ja ZIL-155 kohta, aga ZIL-16 kohta ei midagi. Siit küsimus, mis liikuriga tegu ja kuidas ta välja peaks nägema?

ZiL-16 bussi ei olekunagi olemas olnud, ilmselt on selle all mõeldud ZiS-16 bussi (toodetud 1938-41). Neid oli tõesti Eestis liikvel. http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zis16.html
Ilmselt on tegu väikese näpuveaga, sest selle ZIL-i all mõeldakse ilmselt ZIS-16 autobust, mille kohta saad informatsiooni siit:
http://www.autogallery.org.ru/zis16.htm

EDIT: mrali oli kiirem loetud sekundid
See ei pruukinud olla näpuviga, vaid sihilik valeinfo, seoses ZIS-i tehase ümbernimetamisega ZIL-iks. Kuna Stalin oli ju põlu alla läinud, siis ehk eelistati tollal kasutada tehase uut nime ka vanade toodete puhul.
Mingil ajal (1950ndate lõpp ja 60te algus) nimetati teatud seltskondade poolt tõepoolest kõiki ZISi ajaloolisi mudeleid ja ZILideks. Nii "tekkisid" sõiduautod ZIL-101 ja ZIL-110, veoauto ZIL-5 jne...