automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: gas 69 remont
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

potentate

garaašis seisab juba aastaid uks täitsa ontlik villis, vajab küll keretöid ja taastamist. Umbes 7 aastat tagasi sõitis garaaši ja seisab seal tänani.
Selline küsimus siis, et kui palju läheb selle masina täielik remont maksma? Kellegil kindlasti kogemusi on. Kui tegemiseks läheb, siis ei taha nagu aastaid seda remontida, teeks pigem kuu kahega, kiirelt korda.

Kui vahetada mootor ja sillad/vedrustus, moodsama vastu, kas siis ARK laseb selle masina registreerida ?
Või on mõtekas näha rohkem vaeva ja teha orig. korras asi ? Kui vastupidav ta orig. korras on ?
Kui palju läheks remont ligikaudu maksma, kui seda teostaks keegi teine ?
Kui tahad teda taastada nii, et veeretad masina töökotta, näitad meestele asja ette ja kolme-nelja kuu pärast tuled täielikult remonditud masinale järgi, siis arvesta vähemalt 100 000 krooniga.

Kui see suurusjärk on vastuvõetav, siis on üldse mõtet seda "kiirelt korda"-teemat edasi arendada, sest kiiret, head ja odavat remonti pole olemas, on kiired ja head, head ja odavad ning kiired ja odavad remondid Smile

Mina sinu asemel seaks ikka tähtajad kaugemale, näiteks järgmisesse kevadesse. Vana masinaga elamine on natuke nagu elustiili ja maailmavaate küsimus ka, see masin ei võta sind niisama lihtsalt "omaks".

potentate

ok 100 000 on natu palju jah Smile

Kuid keretöödega saan ma ise hakkama, võtan pulkadeks lahti ja korrastan kõik.
Mootori ja sõlmede remondiga, jään jänni. On kuskilt leida inimesi, kes tagasihoidliku tasu eest asja teha aitaks ?

Äkki kellegil on mõni link anda, kus villisele on pandud mõni väike diiselmootor peale. Bena hind on ju eriti hull, kui villisega sõita tahad, 20 l / 100 km kohta võtab vast kindlasti.

Kust varuosasid sellisele vanale masinale saab ?
Seda presentkatust ei ole ju ka kuskilt saada enam ???
Kindel plaan asja tegema hakata, palun aidake informatsiooniga ainult.

potentate

vist ei ole eriti vastukaja siit Sad
potentate Kirjutas:Äkki kellegil on mõni link anda, kus villisele on pandud mõni väike diiselmootor peale.

Teostus ei ole väga keeruline, aga paras tegu on mootori valimine, mis vastaks ARKi nõuetele (massi, võimsuse ja momendi osas). Ma tean nt, et Pobile on peale pandud Ford Scorpio diiselmootorit - 69-l on ju peal Pobi mootor. Ehk see peaks mahtuma ning olema ka liikluskõlbulik EV seaduste kohaselt.

Tean ka, et omal ajal on 69tele peale pandud Volgade (nii 21 kui ka 24) ja Nysa mootoreid. Tegijad mehed ei kipu eriti oma projektidest veebilehti tegema, neil on muud teha.


potentate Kirjutas:Kust varuosasid sellisele vanale masinale saab ?
Seda presentkatust ei ole ju ka kuskilt saada enam ???

Varuosi liigub tutvuste kaudu, nt foorumi turuplatsis, Kuldses Börsis, Tagadi resturaatoritepäeval (endise Kurtna laada järeltulijal), Melliste varuosapäeval jt. Kui väga veab, saad ka lausa poodidest, mis tegelevad Vene autode juppidega (Volga pood Tallinnas, Türil üks pood jne) - see teema on foorumist ammu läbi käinud, otsing abiks. Kui Sul on teada, mida Sa täpselt tahad, siis aasta-kahega peaks Sul osad ehk koos olema (ja paljus ehk ka topelt).

Kui Sa ka mootori nt vahetad (diisli vastu), sis ülejäänud käiguosa (sillad, roolikarp jms) on Sul siiski mõistlik üle käia, st algosadeni lahti võtta, panna uued simmerlingid, puhastada vanast määrdest, võib-olla vahetada mõned laagrid/puksid/tolmukatted jne. Sedalaadi tehnika ei hiilga just pikaajalise vastupidevusega ja vana asi on vana asi. Nagunii on midagi piirkulunud.

Võrdluseks võib öelda, et oma Pobeda esisilla ladusin ma kokku kolme ja poole esisilla parimatest tükkidest. Peamiselt nädalavahetuseti tehes kulus üksnes esisilla peale peale kaks ja pool kuud tihedat tegemist.

Presentkatus tuleb teha lasta. Otsida presentriiet vajalikul määral, vana katuse joonised (lõiked) ning õmbleja, kes on nõus selle töö ise ette võtma.

Niikuinii, kui Sul on plaan vana 69 korralikult teha, varu vähemalt paar aastat vaba aega ning arvesta miski mitmekümnetuhandelise eelarvega nagunii (ARKi ekspertiisid teise mootori korral, teise mootori soetushind ja sobitamine, kardaanid, värvimismaterjalid, sh happekrunt, täitekrunt, välisvärv, simmerlingid, present...). Alternatiiv on loomulikult lasta proffidel ja korraga teha, aga selle peale kuluvatest rahanumbritest oli juba juttu.

valdo Kirjutas:paras tegu on mootori valimine, mis vastaks ARKi nõuetele (massi, võimsuse ja momendi osas)
täpsustaks: "massi, töömahu ja võimsuse osas" (lubatud vastavalt +10%, +20% ja +30%). Asendusmootori moment ei huvita ARKs kedagi, kuigi vastab tõele, et momendi suurenemisel on oht jõuülekande mittekestmisele. Aga see on ka ainuke oht. Kiirusomadused sõltuvad siiski võimusest, kuigi mõningad huvigrupid kummardavad momendijumalat Wink
13piisab Kirjutas:täpsustaks: "massi, töömahu ja võimsuse osas" (lubatud vastavalt +10%, +20% ja +30%). Asendusmootori moment ei huvita ARKs kedagi...

Sorry, näpukas. Mõtlesin töömaht, kirjutasin moment. See'p see on, kui kolm korda valminud kirjatükki mõttega läbi ei loe Sad