automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pannonia T5 - 1971 "puhkab..."
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mis mudel täpselt see on, seda ma ei tea. Aasta arv on täpsustamisel. Külgkorv on olemas. Paak on lihtsalt peale tõstetud, seega võib valelt mudelilt olla. Muu peaks enam-vähem originaal olema.

Tehniliselt nagu näha on, siis koht kus ta on ei soosi head seisukorda. Roostet on palju, kuid midagi läbi roostetanud veel pole. Kroomosadest ei maksa rääkida. Huvitav, et kroom enne ära kaob kui värvitud osad. Leegitoru pealt leiab veel tükikese kroomitud pinda aga musta originaal värvi ei pea tikutulega taga otsima.

3aastat tagasi veel käivitus.

las ta puhkab...
Tundub olevat mudel T5 mis meil siin kõige levinum ju on.Omal oli ka kunagi selline natuke aega aga tema tehnilised lahendused olid sellised omapärased,ketipingutus jm,see mulle ei istunud ja tänaval sõitmiseks oleks tulnud liiga palju vaeva näha siis sai ta maha müüdud.Esimene käik hakkas ka üle loopima ja käivitusvänta ei löönud üles tagasi.Sai vist kunagi sidurikaan maha võetud ja vändavedru oli mingi plastmassjurakaga fikseeritud mis oligi ära murdunud.Mootor ise oli suht jõuline ja vedas ka väikestel pööretel.
Ära tee vanakesele liiga, pane vähemalt tekk peale et niiskus kontidesse ei poeks Wink
Järgmine nädalavahetus lähen arvatavasti vanakesele tere ütlema. Roogin ta välja sealt armetust ja kokku varisenud laudast. Lähen urgitsen korvi kätte ja vaatan mis ta mulle räägib. Kindel on see, et korda ma teda tegema ei hakka. Muidugi tahaks proovida, et kas summuti torudest suitsu välja saan. Nii, et minu reisipakki mahu kindalsti:

kummiparandus komplekt,
mõned trossid (sidur ja gaas),
korralik küünal,
tilgake bensiini,
õlid (bensiini sisse ja käigukasti),
rooste lahtisti (mingi aerosool mis kinni roostetanud kurve avab),
ja mõned pisi asjad veel.

Kahju, et siit foorumist ei suuda enam leida ühte toredat teemat kus loetleti ära kõik asjad mida vanakesega enne teha kui teda lükkama/tõmbama hakata. Pole mõtet sama teemat uuesti teha. Äkki leian üles, siis ei unusta asju maha.

Ja kui ära käin, siis panen ta natukene varjulisemasse kohta. Äkki mõne detaili käin mõne määrde ainega ka üle, et saaks kunagi jälle minna. Wink
Mis õli mootorisse valada? Oskab keegi aidata? Kas vana õli tuleb millekagi välja pesta? Mõne ainega äkki?
Vana õli välja, normi jagu petrooli või diislit sisse ja joosta paar tiiru ümber õue. Ka silindrist võiks sortsu petrooli läbi lasta... Aga ausalt öeldes mina seda mootorit enne käima ei paneks, kui kolvid-rõngad-silindrid üle vaadatud.
Ishijupp Kirjutas:Vana õli välja, normi jagu petrooli või diislit sisse ja joosta paar tiiru ümber õue. Ka silindrist võiks sortsu petrooli läbi lasta... Aga ausalt öeldes mina seda mootorit enne käima ei paneks, kui kolvid-rõngad-silindrid üle vaadatud.

Kõik selge. Saab silindri alla ka vaadatud. Aga millise õli ma pärast tagasi kallan ja äkki keegi teab palju seda ametlikult panna tuleb? Smile

Ja äkki teab veel keegi, et millist küünalt osta?
Eriti vahet pole- shiguli õli ajab asja ilusti ära, udupeeneid ja vedelaid õlisid pole mõtet panna- hakkab tihendite vahelt teed välja otsima Wink Kahjuks ei tunne Panni hingeelu, aga kas tal polnud mitte mingi ülevooluava? Sel juhul ülevooluaval kork (polt, kruvi vms) eest ära ja täida kuniks sealt välja voolama hakkab
käigukasti peaks minema 1,5L õli. umbes külgmise siduriluugi alumise servani.
muud inffi veel http://pannonia.rulli.ee
Kas keegi teab, et kas kuskil poes veel on saada pannoniale mootorisse varuosi? kolvid, rõngad, käigukasti jubinad, magneeto, süütepool jne...? Paljud jupid saaks kuulutuse peale ka osta aga kolb ja rõngad võiks ikka uued olla.

Äkki oskab keegi öelda, et kuidas oleks võimalik ise kompresiooni mõõta kui vajalik mõõtja endal puudub?

djmiki

mootorijupid on mul 1 kolv koos rõngastega on ka kasutatud,väntvõll ka veel jne
Käisin nüüd vanakest uurimas. Ega ma muud ei teinudki seal kui võtsin ta varemetest välja ja uurisin teda. Kuulasin veel ilusti ära mis vanaisa (kes rattaga omal ajal sõitis) rääkis. Metallitükikeselt lugesin, et tegu on 1977aastal toodetud T5-ga. Läbisõitu näitab üle 27000 mis peaks ka õige olema. Masin jääti seisma, sest käigukastis oli viga. Osteti ka uued jupid aga kus nad nüüd on seda ei tea. Unustasin veel paberite kohta uurida. Aga järmine nädalavahetus vist lähen jälle vanakest uudistama.

Käima ei proovinud panna, sest ajahammas oli ikka nüüd viimase ajaga oma töö teinud. Mootor käib küll ilusti veel ringi aga näiteks kett oli juba kinni roostetanud osadelt kohtadelt. Ja esimeste elementaarsete asjadeni ei jõudnud. Ja kokku võttes tuleks üldse mootor pulkadeks lahti võtta ja üle vaadata, et mis seal toimub. Enne kui mul piisavalt raha ja tahmist selle jaoks ei ole, siis ma teda puutuma ei hakka.

Igaljuhul tehniliselt ei oska midagi täpsustada aga mõned pildid klõpsisin ka:

http://erik.pri.ee/pannonia

KÜSIMUSED:

Pildil millel on ainult paak, sellel on peal metallist pannonia logo. Kas see käib paagi peale? Ja kui käib, siis kas neid käib mõlemale poole?

Tundub, et see pannonia pakiraam on originaal. Kas on? Vähestel pannonia piltidel olen seda küljes näinud...
Erik Kirjutas:Käisin nüüd vanakest uurimas... võtsin ta varemetest välja ja uurisin teda... järmine nädalavahetus vist lähen jälle vanakest uudistama.

Käima ei proovinud panna... Enne kui mul piisavalt raha ja tahmist selle jaoks ei ole, siis ma teda puutuma ei hakka.

Mina päris nii käituda ei soovitaks ning läheneksin aparaadile järgmiselt:

1. Ostaksin tööriistapoest ühe aerosoolpudeli MoS2 eraldusõli.

2. Õngitsiksin aparaadi hoonevaremetest (kus ta ilmastikule valla on) lõplikult välja ning hoiaksin teda edaspidi kusagil katuse all ilmastiku eest kaitstult.

3. Laseksin MoS2 mögi peale kõikidele võimalikele liidetele ja kinnitustele (poldid, kruvid, ketid, trossid, kodaraniplid jne) - Sul on kunagi tulevikus ju soov kõik need lahti võtta, mitte puruks lõigata?

Lihtsalt et kui Sul kunagi tekib idee ratast tegema hakata ning Sa ei ole varem liiteid eraldusõliga likku pannud, siis võib projekt hakata venima liidete avanematuse tõttu. Hullemini kinniroostetanud kohad tahavad vahel kuni aastakene olla leos, kuigi üldjuhul aitab 10-15 minutisest leotamisest. Väga nüri töö on projekt veidikeseks seisma jätta, kui paar tühist polti/mutrit lahti ei tule...

Näiteks võin tuua oma Pobeda ühe ukse hingekruvid, mida ma paarinädalase leotamise järel lahti ei saanudki, tao või löök-kruvikeeraja puruks. Leotasin seejärel uuesti ja jätsin pooleks aastaks seisma. Siis avanesid kruvid lõpuks üsna kergelt.

Olen viimase 7 aasta jookul ükskõik millise uue projekti, jäänuse vm soetamisel selle KOHESELT MoS2 eraldusõliga kokku teinud, et kunagi hiljem saaksin selle võimalikult muretult lahti võtta. Sh ka nt jalgrattarataste kodaraniplid jm pisiasjad.
Erik Kirjutas:KÜSIMUSED:

Pildil millel on ainult paak, sellel on peal metallist pannonia logo. Kas see käib paagi peale? Ja kui käib, siis kas neid käib mõlemale poole?

Tundub, et see pannonia pakiraam on originaal. Kas on? Vähestel pannonia piltidel olen seda küljes näinud...

1. Kroomitud paagikülgedega T5-l on mõlemal paagipoolel metallist logo. Värvitud külgedega paagil on logo värvitud.
Pilte näed http://pannonia.rulli.ee

2. Pannonial ei ole originaalis pakiraami. Ilmselt mõni universaalpakiraam sobitatud.
Tsitaat:Pannonia't toodeti 21 aastat, mille jooksul sai margist vägagi populaarne. Pannonia tootmine lõpetati 1975 aastal Kremli käsul, kui Ungarile anti idablokis ülesandeks toota ja arendada vaid põllumajandusmasinaid. Kuigi tootmise lõpetamine oli tehasele suur tagasilöök, oli see ka tehasele kergenduseks - viisaastakuplaane järgiv hinnapoliitika oli muutunud tehasele lõppfaasis kahjumit tootvaks ja sellest oli saanud suur majanduslik koorem

See siis http://pannonia.rulli.ee lehelt kopeeritud lõik.
Kui see tõele vastab ja Pannoniate tootmine tõesti 1975. aastal lõpetati,
siis ei saa olla ju võimalik, et Sinu mootorrattas 1977. aastal tóodeti.
Vaata see üle!

Silver
Tänan!

Olen jälle targem kui enne ja tean mis ratta tulevaseks heaoluks teha tuleb. Eks järgmine nädalavahetus näitab mis saab ära tehtud, sest tõesti ei tahaks ratast nii maha matta.

Kindel see, et ilma piisava rahasummata ja varuosadeta ma teda palju torkida ei taha. Kui oleks mõni korras mootor kõrvale võtta, siis oleks hakkamist küll, et mootor lahti võtta ja vajadusel juppe vahetada. Eks ma hoian silmad lahti, et kui kuskil mõned varu osad olemas on, siis võtaks kindlasti. Aga eks peab seal kuurides ka ringi vaatama, et äkki tuleb midagi välja. Raske on lihtsalt otsida kui kõikide erinevate tsiklite jupid segamini on.

Aasta arvuga võisin puusse panna küll, sest see number "7" võis olla tegelikult natukene viltu löödud "1". Aga ega ma nii hoolega seda ei vaadanudki. On sellest olemas ka üks pilt aga see asub ühest teises arvutis.

Ühesõnaga: Puhka rahus Pannonia, ehk teeb su keegi kunagi korda. Smile
Mootor maha võetud ja linna toodud. Plaanis uurida selle seisukorda ja võimalusel teha põhjalik remont.

Leidsin veel ratta veneaegsed paberid üles. Smile

Lähipäevil proovin avastada kõik katkised tükid ja siis hakkan korjama terveid juppe asemele. Mõlgutan juba mõtteid ka, et kas mootor lõpus üle värvida. Vanaisa rääkis, et originaalis oligi mootor valgeks võõbatud. Oligi siis?

Äkki keegi juba oskab soovitada kaugesse tuleviku jäävat värvitööde materjali? Aluskrunt ja värv alumiiniumile...

ressu

Ei tea kas org valge oli aga mul oli ka kunagi ammu 1 mootoripool,mis oli valgeToungue
mingist hetkest alates hakati T5 mootorit katma mingi valkja lakiga. päris värv see ei olnud. mingi imelik ollus
Sain nüüd eile veel ratast natukene näppida. Monteerisin suurema osa juppe raamilt maha. Asjade korrasolek pole kahjuks kiita. Kummid on kõvad ja rabedad (mida arvata oligi), küljekarpide seisukord pole ka kiita. Poriplekid polnudki see eest väga kehvad. Kuna ma sel suvel keretöid kindlasti ei plaani, siis hetkel ma selle peale oma pead ei vaeva.

Kas üldse tasub võõbata selleks suveks raam ja mõned "sõitmiseks vajaminevad jubinad" pintsliga üle? Ega näiteks mingi hammeritega ülevõõpamine midagi tegelikult paremaks ei tee?! Võibolla lihtsalt pükstele ei jääks roostest plekke. Big Grin

Lahtimonteerimisel tekkis ka üks tõrge. Ei oska ketikaitset eemaldada. Kas seda siis ei saagi eemaldada? Kuidas toimida?

Kuskilt võiks leida ka korvi joonised. Et näha kuidas kõik jupid ja asjad olema peavad. Eks ma üritan leida.
Lehti: 1 2