automoto.ee foorumid

Täisversioon: jawa 634 relee küsimus?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

poder13

kas seal hallis karbis olevates releedes peab olema mõlemal releel vool peal või ei....kui süüde sees on..?oskab keegi öölda...
ja mai saa kuidagi sädet 634-l....kuigi juhtmed on ühendatud elektriskeemi järgi...vool ei lähe minu teada releest edasi...kas seal "D" klemmis peab indikaatoriga mõõtes vool olema?ja indikaatoriga mõõtes pole süütemängus üldse voolu:S
Kui sul ikka aku on (mitte ei lükka käima lihtsalt generaatori pealt) siis süütepoolide +juhe läheb läbi süüteluku aku +otsale või relees klemmi "B" alla(sinna peab ka aku + tulema)! Süütepoolide -juhtmed kontaktidesse.

Kui kõik õigesti ühendatud, siis peab relee "B" otsal ainult +6V olema. mujal ei tohi. M on ergutusmähis ja D peale tuleb pinge, siis kui generaator laadima hakkab! Relee otste D ja B vahele käib veel laadimise signaal-lamp.

Vaata ega relees tagasivoolu relee kontaktid koguaeg koos ei ole(see relee kontakt, kus vasest lisa klemm on) ja et D ja M otstele muud jama ei tule kui generaatori vastavad otsad D ja M ning D otsale veel signaal lambi juhe.

Kui jawa elektri süsteem üle jõu käib, siis soovitaks alguses kõik muu lahti võtta ja süüte ning laadimise osa ainult jätta.

poder13

see asi on nüüd korras sain aru...vedasin kõik uued juhtmed süüte omad....aga mis moodi tuleb see laadimise lambi juhtmed ühendada?
Üks ots relee klemmi "D" alla ja teine ots süütelukku, sinna kust sul tuleb +juhe süütepoolidesse.(sel juhul lamp põleb ainult siis, kui süüde sees ja kustub kui generaator laeb).
Kas see kehtib ka 638 kohta. Minul see laadimislamp põleb koguaeg, aga samas laeb ka akut korralikult!
Ei kehti!
638-l on laadimislambi kustutamiseks eraldi väike relee.
Nendel on vahest mähis läbi põlenud ja seepärast ka lamp põleb kuigi generaator laeb, samas võib ka ühendustes midagi valesti olla või katkestus kusagil.

poder13

jõle jama küll praegu...kohe üldse ei lae...ja just sai tutikas aku ostetud...
aga genekas ei lae mitte midagi....
ja mul on nii et kui süüde väljas siis näitab suuremat volti kui süüde sees....
ning ühendatud on nii,et aku + läheb sinna relee B(+) ja siis sealt edasi süüte lülitisse
Aga peabki pinge aku peal langema, kui süütepoolid on järgi ühendatud, kui kontakt/id on kinni, siis jookseb ju vool läbi süütepooli/de.

Laadimise kontrolli alusta generaatorist. proovi nii, et võtad relee D ja M otsad lahti, paned generaatorist tuleva juhtme M massi(raami) ja generaatorist tuleva otsa D paned läbi mõne 12V lambi massi. paned mootori aku pealt käima ja vaatad kui lamp hakkab põlema siis generaator korras, mõõda ka pinget lambil- see peab üle 7...8V olema sõltuvalt mootori pööretest.

kui mootor ei tööta siis võid ka lükates proovida(generaatori tööle hakkamiseks peavad mootori pöörded üle 1000rpm olema)

kui niimodi toimib siis viga relees, uuri ega midagi lahti ei ole ja puhasta relee kontaktid ära.

poder13

kas relee B poolel oleval kemmile võib tiku vahele panna?
milleks sa tikku sinna panna tahad, releel on seal vedru ju mis klemmi lahti hoiab kui generaator ei lae.

poder13

niuke teema on ,et kui akus on voolu et läheb lamp põlema kui süüde sees sis paned vändast ilusti tööle...aga kui teed väiksed 400-500m sõidu ja jätad seisma ,süüte lükkad välja ja siis enam ei taha aku pealt tööle minna ,et siis ei lae ju..aga...kui panen tiku sinna klemmi peale et klemmid koos oleks...siis vändast ei lähe,aga lükates läheb kohe...sis peaks ju laadima!aga mai saagi aru mis toimub ,kord nagu laeks aga samas ka mitte...
Kas sa generaatorit ilma releeta testisid? nagu soovitasin?
Kui siis, mis tulemus oli?
Ega releesse tikkude lisamine ei anna tulemust kui generaator rikkis.

poder13

tuli ei hakand põlema
Siis generaatorist voolu ei tule ja seega ei aita ka see, et sa midagi selle releega teha proovid.

Vaata genekas üle, et mähised terved, harjad annaksid ühendust.
kui harjad maas siis ankru kollektori ja massi vahel ei tohi kaa ühendust olla, kui on siis tuleb ankur vahetada.

poder13

niuke värk et kui relee seda vasest klemmi all hoian sis laeb ästi vähe...
tuli ees hõõgub õrnalt kui...all ei hoia klemmi sis põleb korralikult...
Sa ei saa asjast päris hästi aru, kui sa selle klemmi kokku vajutad- sellega sa lühistad lambi ja ta ei põlegi, kui sellel kontaktil vilets ühendus, siis võib ta hõõguda. Ja kui see klemm koos on, siis läheb su aku tühjaks läbi generaatori mähise. Kui generaator laeb, siis relee peab ise selle kontkakti kinni tõmbama.

Releed võid testida nii, et võtad näiteks akulaadija (12V), võtad relee maha sikli pealt ja paned korraks akulaadija otsad (-) relee korpusesse ja (+) otsale "D" siis kui relee on korras tõmbub see klemm ise kokku ja teine klemm läheb kaa alumisse asendisse.