automoto.ee foorumid

Täisversioon: sidur libiseb ainult sooja mootoriga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
milles viga?

einz22

mis autoga sul tegemist on? Mul muide sama jama(autoks ZAZ968M)...
Kas ei või olla selline viga, et kastipoolne vändasimmer läbi. Mul korra Sierral oli selline jama.
Mul just oli sama lugu. ´66 Amazoniga, siin foorumis ka teema.

Kasti otsasimmer (esimene) oli läbi.
Vändasimmeri jutuga läksin ise ka, aga selle peale saadeti mind pikalt, kuna hooratta tagant ei pääse ju kuidagi ligi õli. No eks anomaaliaid ole ka, aga minu puhul siiski oli hiljem näha, et kastisimmer vigane. Vända poolt oli kõik puhas.
chopper Kirjutas:Vändasimmeri jutuga läksin ise ka, aga selle peale saadeti mind pikalt, kuna hooratta tagant ei pääse ju kuidagi ligi õli.

Pääseb ja kuidas veel!

Olen isiklikult lammutanud GAZ-52 käiguosa, kus hoorattapoolne rasvanöör (sel mootoril simmerlingi pole) oli otsad andnud ning kogu siduriruumi õliga totaalselt üle ujutanud. Ning siduriketas hakkas selle tulemusena libisema, misjärel liikur oli sunnitud seisma jääma mitmeks aastaks.

Mazdal vajasid sarnaste sümptomite korral (mida aeg edasi, seda enam asi progresseerus - lõpuks libises ka külmast peast juba) siduriketas ja -korv vahetust.
kui Crownist jutt käib, siis võib vabalt olla, et lihtsalt sidurikorvi survevedrud väsinud ja ketas õhuke.
Kummagi simmeri jamad ei ole muidugi ka välistatud.

Põhimõtteliselt võib saada sidurit ka natuke reguleerida siduri töösilindrist. Regulli võimalikkus sõltub sellest, kui pikk pulk silindri/kolvi ja survelaagri hoova vahel on, ja mis olukorras silinder ise on (kui kolb jääb poole peale kinni, siis ei lähe pulk&hoob piisavalt tagasi ja sidur jääb peale).
kas simmeri lekke puhul on ka sidurikorv alt õline. kui palju simmer maksab?
kas simmeri lekke puhul on ka õlikärsahais? antud juhul seda pole.
tõnn Kirjutas:kas simmeri lekke puhul on ka sidurikorv alt õline.

Simmeri lekke korral satub õli mootorist (käigukastist) võlli väljumiskohast välja. Põhikooli füüsikatunnist peaksid Sa teadma, et normaalolekus valguvad vedelikud tänu Maa raskustungile ("peenemas" keeles öelduna - gravitatsioonijõule) allapoole.

Kuna aga võll ja hooratas  - viimane koos sidurikorviga- käivad lekke ajal ringi, siis rakendub mootori töö ajal õlile aga hoopis tsentrifugaal- ehk kesktõukejõud ning õli paisatakse ringjoone tsentrist väljapoole ehk hooratta servadesse. Ehk siis õli paiskub sealt laiali kogu hooratta ja sidurikorvi perimeetris. Mootori seismajätmise järel valgub ta loomulikult jälle allapoole, sh ka sidurikorvi sisemusse ja siduriketta peale.

Loomulikult on ka sidurikorv (mis on poltidega ju hooratta küljes) sel juhul tihtipeale alt õline; seda eeltoodud põhjusil.

tõnn Kirjutas:kui palju simmer maksab?

Oleneb liikurist ja tootjafirmast. Minu viimane sellelaadne soetus oli Pobeda käigukastisimmerling, mis maksis 25 krooni. Lääne masinatel on loomulikult need detailid kallimad. Kuna Sa ei ole vaevunud probleemi kirjelduses oma liikuri marki kaasfoorumlaste jaoks avalikustama, jääb meil üle vaid oletada. Kui tegu on uue ja moodsa liikuriga (loe: selle vanus on alla 25 aasta ehk uunikueast noorem), soovitan uue simmerlingi hankimiseks pöörduda sõiduki firmaesindusse, kust saad detaili adekvaatse hinnapakkumise.

tõnn Kirjutas:kas simmeri lekke puhul on ka õlikärsahais? antud juhul seda pole.

Õlikärsahais tekib siis, kui õli satub sedavõrd kuumale esemele, et ta seal kärssama (põlema) hakkab. Kui õli on sattunud simmerlingi kaudu siduriruumi ja/või -detailidele, siis esineb õlikärsahais reeglina kahel juhul:
a) Kui sidurikarteri all asub väljalasketorustik ning väljunud õli tilgub mh ka kuumale torustikule.
b) Kui libiseva siduriga sedavõrd intentiivselt ringi käia, et siduri tööpinnad libisemisest kuumaks lähevad ning sinnasattunud õli kärssama läheb.

Võrdluseks - kui Sa valad õli oma kodus köögipliidile, siis järgneb kärsahais, kui pliiti ette põrandale maha, siis mitte...

Lõpetuseks - enne võiks oma peaga veidi loogiliselt mõelda, kui selliseid elementaarseid asju foorumisse küsima tulla...
masinaks on toyota crown deluxe ja mootoriks on toyota hiace 2,2d
Simmerlingi hinna teadasaamine ei selgita libisemise põhjust ega lahenda probleemi.
Peale siduri töösilindri ja sinnajuurde kuuluva hoovastiku reguleerimise ei ole siduri juures võimalik midagi remontida ilma sidurikoda/käigukasti mootorist eraldamata.

Kui õli peaks tilkuma vändasimmeri poolelt, ja tegema seda suurtes kogustes, peaks vähemalt mõni tilk välja imbuma sidurikoja hooratta-poolse kattepleki vahelt.

Väntvõlli tagumine simmer maksab B-osana 70kr, originaalosana ca 700, käigukastipoolset võlli simmeri hinda ei tea, ja B-osana seda ilmselt ei leia.