automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mopeed ei sõida normaalselt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mul on Riga-13. Kui läheb käima, siis sõidab natukene ja pärast jääb kinni. Kui vajutada sidur siis töötab normalselt, aga täispööretel võib ka mootorvälja lülituda. Alles puhastasin karbussi. Kompressioon suurepärane. Küünlal on säde suur ja hea. Paagi vahel on bensufilter.
Ettetänades!
Vaata korralikult üle kogu toiteosa ja süüteosa. Ja kasuta foorumis otsingut - kõik rikkekohad ja testimise nipid on siin aastate jooksul põhjalikku arutamist leidnud.

nii mopeed siis sai tehtud, kõik töötab korralikult.
Aga kui ma panen veidi väiksema hammasrata ratale, kas mootor hakab rohkem bensiini võtma?
Kui paned väiksema siis võtab vähem ja võib olla aeglasem ja jõuetum kui suuremaga.
mopihuviline Kirjutas:...kui ma panen veidi väiksema hammasrata ratale, kas mootor hakab rohkem bensiini võtma?

Ei pruugi, aga võib. Teatud tingimusis - väikese koormaga, allatuult, hea kõva ja sileda kattega teedel sõites - võib ilmneda isegi teatud bensiini kokkuhoid. Ehk siis seal, kus uus ülekanne on piisav, et mootor väga kergelt ja hõlpsalt veaks.

Kui aga Sul tuleb vähegi arvestatavalt sõita suure koormaga, vastutuult, halva kattega teedel, poris, lumes vms, siis võib asi hakata "jooma" tõesti rohkem. Seda põhjusel, et mootor töötab senisest suurema koormusega, st ta lausa "ei jõua" vedada. Ning lisaks suurenenud kütusekulule kulutab säärane ülekoormus hirmsat moodi mootorit.

Nagunii ei ole üks tüüpiline Š- või V-seeria mopeedimootor mõeldud mitte suurte kiiruste arendamiseks, vaid selliseks rahulikuks kulgemiseks. Omades ühe sellise isendiga kunagist pikaajalist kasutamistkogemust (1980ndate aastate alguses, Š-51 mootoriga Riga-3, senini muide originaalosadega ja korras) võin kinnitada, et selline mõistlik kiirus sellise isendi jaoks on 30-35 km/h, hea kattega teedel ning allatuult vahel ka kuni 40 äärmisel juhul 45 km/h. Kõik mis on üle selle, on liiast.

Mäletan tollest ajast väga hästi, et need poisid, kellele meeldis mopeedidega kihutada ning neid viimase piirini piinata, sõitsid üsna kiiresti läbi nii mitmeidki mootoreid, samal ajal kui minu ainus tollane isend on senini (ehk enam kui 20 aastat hiljem) jätkuvalt töökorras ja kasutamiskõlblik.

Mina soovitaksin jätta küll tehaseülekande.
mopihuviline Kirjutas:kas mootor hakab rohkem bensiini võtma?

sellise masina ja selliste läbisõitude juures ei ole see liiter siia-sinna ju mittemidagi määrav
aitäh vastamast, aga ma siis kirjutan täpsemalt. Mul on Riga-13 peal originaalne suur hammasratas. Mina aga tahaksin panna Delta oma, see on aga natukene väiksem. Ma tahaksin lihtsalt sõita sellise kiirusega, nagu on praegu aga mitte siis täie gaasiga, et mootorit mitte üle kurnata.
Oleks vaja siis soovitust.
mopihuviline Kirjutas:Ma tahaksin lihtsalt sõita sellise kiirusega, nagu on praegu aga mitte siis täie gaasiga, et mootorit mitte üle kurnata.

Loe minu vastust #5 korralikult.
mopihuviline Kirjutas:Mul on Riga-13. Kui läheb käima, siis sõidab natukene ja pärast jääb kinni.
Mis õli ja millises vahekorras kasutad?
aga kui hammasratas on väiksem, palju see siis kiirust juurde annab.
mopihuviline Kirjutas:aga kui hammasratas on väiksem, palju see siis kiirust juurde annab.
Ega siis sellega mootori võimsus ei kasvaBig Grin
Võrr selline huvitav riistapuu, et erinevate ülekannete puhul on maksimaalkiirus ikka enamvähem sama.
mopihuviline Kirjutas:aga kui hammasratas on väiksem, palju see siis kiirust juurde annab.

Ideaalis ehk teoorias niipalju, kuipalju Sa väiksema paned, st endised kiirused võid korrutada koefitsendiga (vana hammasratta hammaste arv) / (uue hammasratta hammaste arv). Seda aga vaid juhul, kui mootoril oleks PIISAVALT võimsust ükskõik millistes tingimustes vedamiseks.

Praktikas aga võid kiiruses hoopiski kaotada, kui mootor ei jõua vedada, sest teatavasti on 50 ccm mootorite võimsus ja moment üsnagi piiratud, seda ka ühe inimese vedamiseks. Palun loe mu vastust #5 veelkord põhjalikult ja korralikult, enne kui hakkad (taas) rumalaid küsimusi esitama.

Ja palun mõtle veidi ka oma peaga, enne kui foorumit risustama hakkad - kettülekande kiiruse ja ülekande  arvutamine peaks olema jõukohane 4. klassis õpitud matemaatika põhjal...

Teema lukus.