automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimus kepsu puurimise kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

uluk007

Tere!
Mul on kardil V-50 mootor. Õnnetuseks on selle mootori kepsul aga sõrme augus(ei tea selle augu täpset nimetust) olev pronks puks katki. Nüüd kus hakkasin sinna uut puksi otsima, selgus, et pukse enam ei müüdagi, vaid on nõellaagrid. Nõellaagrid on aga paraku mõõdukese suuremad, kui mul kepsus see auk. Et mul kodukandis metallitreial olemas, siis tekkis pähe kohe kaks mõtet: 1)puurida kepsus see auk suuremasse mõõtu, 2)lasta treida sobiv puks.
Kumba varianti te soovitaksite ning kui esimest, siis kuidas on lood karastuse ja tasakaaluga?
Miks hakata jändama nõellaagritega ja puurimisega jne..., kui su treial võib kohe uue puksi treida.
Teadmiseks puurijatele, et kepsusilma ava peab olema oma pöörlemistelje suhtes paralleelne, ehk vastama geomeetriatolerantsidele. Vastasel juhul on kepsusõrm koos kolviga silindris viltu. Ühesõnaga ei soovita.
Kui sul on tõsine soov karastamisega tegeleda, siis vasta kõigepealt järgmistele küsimustele:
1. Mis on materjali mark?
2. Milline valida karastustemeperatuur?
3. Kui suur peab olema jahtumiskiirus, ehk siis millises keskonnas jahutada?
4. Milline on järgnev noolutus (madal, kesk, kõrg)?
5.Millega sa saavutatud tulemust mõõdad?
Peale noolutamist järgneb veel järeltöötlus, ehk siis mõõtu lihvimine.
Igatpidi lihtsam variant, lase uus puks treida. Pealt nati suurem ja seest väiksem (küllap treial juba oskab öelda kui palju täpselt) Surud selle puksi kepsu sisse ja seejärel lased augu reiberiga mõõtu. Kui veel uus sõrm panna peaks tükk aega muretu olema.

uluk007

Mootorit on kergelt vist tuunitud, kuid ei midagi metsikut(silindripea(valdo nõudmisel,varemalt oli kirjas:plokikaas) on tsipa madalamale lastud, sisselaske aknaid on muudetud ja sidurikorvi on tugevdatud). Tänud kõigile kes vastasid. Loosi läheb uue puksi variant Smile
uluk007 Kirjutas:... plokikaas on tsipa madalamale lastud...

Ühesilindrilistel kahetaktilistel õhkjahutusega mootoritel nimetatakse seda detaili siiski silindripeaks, mitte plokikaaneks...

Olgem terminoloogiliselt korrektsed.