automoto.ee foorumid

Täisversioon: 49 esiamordid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Küsimus, millele otsingu abil vastust leida ei suutnud.
Kui mu izh-49 esiamordid ei pea õli kinni ja jooksevad tühjaks, siis milles on probleem? Amordi ehituse tundmises jääb vajaka. Kas silindri sees on midagi ära kulnud? On seal vahetatavaid osi või tihendeid?
Amordi lõplikuks lahti võtmiseks on vaja pikka peene kestaga padrunvõtit, et otsakinnitus lahti keerata. Sellist padrunit aga annab leida.
Olen oma 49 amorte mitu korda lahti lammutanud. Et saada kätte amordi sisemisi vedrusid ja amordi silindreid, saab seda tõepoolest teha peene kestaga võtmega, minu meelest istub sinna padrunvõti nr. 11 koguni. Vene ajal liikus ka torukujulisi võtmeid, mille mõlemates otstes olid kuuskandid (sarnane vene küünlavõtmetele). Sellega on ka mugav ligipääs.
Minu masinal lekib üks amort, ajab sõidu ajal õli välja ja augulisel teel koliseb kohati. Diagnoosiks oli teleskoobi juhtpinna suur kulumine. Ehk siis see juhttoru, mis kinnitub ülevalt prillide külge ja kuhu kinnituvad ülevalt kroom-kuuskant punnid keermetega. Samas ei ole tihendidki enam esimeses nooruses. Tihendeid (kummisimmerlingid) eraldi vahetada ei saa, tuleb koos kinnitusmutriga vahetada, kuna on selle külge juba tehases drugitud. Samas peaks liikuma remondikomplekte, ei oska öelda kust saab või kas ka uuemate IZ-ide omad istuvad.
Minu esihargi puhul ei aita ka tihendi vahetus. Leidsin teise esihargi ja kasutan seda. Mõõtsin juba üle ka, kui vana esihargi teleskoobi juhtpind oli kulunud 1 mm peenemaks, siis saadud varuosa omal kõigest 0,05 mm. Mul on 2 korda juba õnnestunud saada seest peaaegu kulumata amordid (esimesed ja tagumised), mis nägid väljast väga roostes välja. Lisaks oli amort veel vana õlimöksi tõttu kinni jäänud. Ehk siis välimus võib olla petlik.
Olgu öeldud et alates jupiterist ja planetast läksid teleskoobi torud pikemaks. 56 oma peaks olema sama pikk 49-ga.
nr 11 padrunit tõesti selle keeramiseks vaja. Olin ise ka selle problemi ees, kui lammutasin iz 56 esiharki. Mina tegin nii. et käiasin padruni seina õhemaks(ikka üsha õhuke jäi), aga oma töö tegi ära.