automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: generaatori rike
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
generaator laeb ainult kõrgetel pööretel, 11-13 volti, milles viga?
tõnn Kirjutas:generaator laeb ainult kõrgetel pööretel, 11-13 volti, milles viga?

Palun täpsusta sõiduki marki ja generaatori tööpõhimõtet. Lihtsalt maailmas on eri tootjad kasutanud väga palju erinevaid süsteeme. Alustades alalis- ja vahelduvvoologeneraatoritest ning lõpetades erinevate releede/regulaatoritega (lihtsast releest-paarist keerulise pooljuhtskeemini).
tegemist on toyota hiace vahelduvvoolu generaatoriga, millel on laadimisrelee sisu välja vahetatud mingi x relee vastu, nagu opel asconal (must tablett) ja sinna kõrvale on veel mingi takisti ka aretatud.
laadimine on ainult kõrgetel pööretel.
ehk on kellegil originaal releed pakkuda?
kas ma panen kõvasti mööda, kui arvan, et kui selle tekisti takistust muuta, siis saab laadimist reguleerida?
...ning mis on normaalse laadimise amprid ja voldid 1000 ja 3000 pöörde juures?
12V süsteemi puhul on normaalne generaatori väljundpinge 13,8...14,2V. Laadimisvoolu (nagu Sa küsisid, "ampreid") suuruse kohta ei saa selliselt vastata. Vool sõltub ju pingest ja takistusest (meenuta kooliajal õpitud Ohmi seadust) - seega otseses sõltuvuses aku seisundist: täis-tühi, vana-uus...
Küll aga ära proovi töötava mootori korral kunagi akut lahti ühendada. Sellise tegevuse tulemusena võib vahelduvvoolugeneraatori puhul (erinevalt alalisvoolugeneraatorist) süsteemi pinge tõusta sajakonna või enam voldi suurusjärku ning küpsetada kogu autol oleva elektroonika maha.
voldid langevad, kui koormust tõstan.
Ka riknenud/ lekkivate dioodidega (piisab ühestki) tekkivad sellised laadimisprobleemid.
niiet siis põhjus on pigem dioodides kui relees?
tõnn Kirjutas:niiet siis põhjus on pigem dioodides kui relees?

Niiviisi "kaugjuhtimise" ja hüplike kirjelduste teel ei saa reeglina vea tegelikku põhjust välja selgitada. Soovitan Sul generaator ja relee näpus minna kellegi kogenud autoelektriku juurde (või minna sinna terve autoga), kes tõenäoliselt vea üsna kiiresti lokaliseerib.
kas kuskilt pole saada rikkeotsingu tabelit?
autoelektrik tahab antud töö eest ~500 saada, mis on minu, kui ajateenija jaoks rohkem kui 3 kuupalk.

kas dioodide põhjalikumaks kontrollimiseks tuleb nad lahti joota ja lambi ning vooluga kontrollida, või piisab ainult geneka lahtivõtmisest ja testriga kontrollimisest.
lähemal uurimisel avastasin, et staator on lühises ja dioodid on läbi kärssand.
kui kellegil on mõni üleliigne 80 aasta diisel toyota generaator, millel on pidurivõimu pump küljes, võib ka olla mittetöötav, siis andku teada.

kas on siis foorumis mõnda generaatori spetsialisti?
niisiis, vahetasin välja staatori, mis oli teist tüüpi toyota geneka oma, sinna külge panin ergutusmähise dioodid ja hakkas tööle, kuid töötamisel läheb kuumaks, kas veel mõni leke?