automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimusi IZ-49 kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nii

Mis number laagrid lähevad IZ-49 esimesse ja tagumisse rattasse?
Teiseks oleks vaja teada saada, mis moodi ja kas vahetatakse tagakiige pukse, mõtlen just neid mis on raami küljes. Ja kas raami ja kiige vahele käib sinna võlli peale ka mingi puks? Pilte kah!

[Pilt: kiige5vn.th.jpg]

[Pilt: puks5xr.th.jpg]


Aitähh Smile
Ermo
Rattalaagrid on täiest tavalised 203 vene laagrid: D=40 mm, d=17 mm, H=12 mm. Mõõda võlli ja rummu läbimõõt ära, saad kohe teada.
Tagakiige puksid on pronksist. Kõige lihtsamini saab nad kätte välja pressides. Kellel head pingid, võib üritada ka puurida. Soovitan sul ka kiige võll korraga üle käia, kui head tulemust saada tahad. Mina tegin selle auto karastatud poolteljest. 2 tk läks kohe aiataha, kui taipasin, et tavalise treiteraga mõõtu ei saa. Sai see võll tehtud kestma igavesti.
Tehasekataloogis on ära toodud, et tagakiige aksiaallõtku vähendamiseks on tõepoolest kasutusel seibid. Minul on nad tehtud kapronist.
Pole sellist kombinatsiooni veel kohanud, võib-olla tõesti. Peab kataloogi lehitsema ja vaatama, kuidas on seal laagrid tähistatud.
203 laager sinna ei lähe. Sisemine ava on väiksem, samamoodi ka välimine, eks pean mõõtma. Kapronist seibid? Neid pole vist võimatu ise teha? Selle kaherealise kuullaagri kohapealt jään vastuse võlgu, enne kui tellima hakkan, lahti ei võta.
Kas bensiinipaagile käib mõni kummipuks või midagi alla ka? Kui ta niisama peale panna ja kinni keerata siis jääb koledal kombel kolisema.
Bensiinipaagi korgile käib alla kummitihend, ca 1... mm paksune. Ta on mingisugusest imelikust kummist. Näiteks kui teha ta tavalisest kummiribast, siis bensiini toimel muutub kumm pehmeks ja beniin hakkab vahelt välja imbuma. Samas peaks sinna "korgi" materjalist tihend hästi sobima.
Kapronist seibe saab ise teha, seda materjali saab väga hästi treida.
Luther Kirjutas:Bensiinipaagi korgile käib alla kummitihend, ca 1... mm paksune. Ta on mingisugusest imelikust kummist. Näiteks kui teha ta tavalisest kummiribast, siis bensiini toimel muutub kumm pehmeks ja beniin hakkab vahelt välja imbuma.

Mingist "imelikust" kummist nimetet tihend küll ei ole, kõige lihtlabasemast õlikindlast kummist.
Mõtlesin ise just bensiinipaagi alla, mitte korgi. Kas raami ja paagi vahele käib ka mingi tihend või pehmendus, et metall vastu metalli poleks!
Sadulapoolse paagi otsa alla kinnitub traadiga kumer plekitükike, mis summutab vibratsiooni. Paagi alumises otsas on selle kinnituseks 4 pisikest auku. Kolisema paak niiviisi küll ei jää, sest ka sadul hoiab paaki kinni.