automoto.ee foorumid

Täisversioon: Süüde ja oktaanarv
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Enam ei ole võimalik osta lahjemat bensiini kui 95.
Jupiter tehti omalajal 76 ga sõitmiseks. Raamatutes olevad süütenurgad on antud kõik 76 bensiinile. Põlemis protsess neil kahel kütusel peaks aga erinev olema. Siit ka küsimus.
KAS JA KUI PALJU ON MÕTET 95 BENSIINI KASUTADES SÜÜDET VARASEMAKS KEERATA?
Varasemaks keeramine tähendaks seda, et nt. 95 põleb kauem kui 76 ...
Tegelikult ... kõrgema oktaanarvuga bensiini põlevad tõesti natuke aeglasemalt - sest neile lisatakse oktaanarvu tõstmiseks rohkem lisandeid. Põlemiskiiruste vahe on aga tavatingimustel sedavõrd väike, et ei mängi praktikas mingit rolli (põlemiskiiruste teoreetiline erinevus on ka erinevast tanklast/partiist tankides).
Hoopis olulisem on see, kuidas käitub mingi bensiin (ehk siis küttesegu) mootoris - siin on olulisimateks teguriteks küttesegu koostis, surveaste ja leegiteede pikkus:
- lahja ja rikas küttesegu põlevad aeglasemalt
- mida suurem on surveaste, seda kiirem on põlemine
- mida pikem on leegi teekond, seda kauem kestab põlemine (põlemiskiirus on sama).

Seega, kasutades mootoris ettenähtust kõrgema oktaanarvuga bensiini, tuleb süütehetk täpselt samaks jätta.
Mootoris ettenähtust madalama oktaanarvuga bensiini puhul on asi problemaatilisem - moodsatel automootoritel keerab näiteks elektroonika sel puhul süütehetke natukene varasemaks. Idee on selles, et tagada küttesegu süütamine süüteküünla poolt - edasisel kokkusurumisel survetakti lõpus võiks see ise süttida koos sellega kaasnevate halbade tagajärgedega (hõõgsüüde, detonatsioon).

onyks

[quote=argo1974]

edasisel kokkusurumisel survetakti lõpus võiks see ise süttida koos sellega kaasnevate halbade tagajärgedega (hõõgsüüde, detonatsioon).


Nt:mul on 91a mosse ja seal on ette nähtud 95 bensiin
aga kui ma nyyd proovisin mossega 80 bensiiniga sõita siis peale sõitu tuleb mootor käiguga seisata sest muidu jääbki käima sest mootor lihtsalt detoneerib isegi pöördeid võttab kui gaasi annan (miudugi vaikselt ja sujuvalt) ja klappid klõoisevad nagu sõidaks diisel kyttega.
argo1974 Kirjutas:Mootoris ettenähtust madalama oktaanarvuga bensiini puhul on asi problemaatilisem - moodsatel automootoritel keerab näiteks elektroonika sel puhul süütehetke natukene varasemaks.

Ikka vastupidi Wink

Tsitaat:ja klappid klõoisevad nagu sõidaks diisel kyttega

See ei ole klapi-, vaid detonatsiooniklõbin. Mehiselt pöördeid ja koormust ja saad ehk kolvile augu sisse...
Madalama oktaaniarvuga pentsu ei tohigi kasutada, see on mootori surm.

Mina ei ole küll aru saanud, et miskit vahet oleks, kas 80 või 92 pents, asi vist lihtsalt selles, et tänapäevased bensiinid on kvaliteetsemad, kui toonased, mil need madala surveastmega mootorid välja töötati. Isegi Tuula, mis on 66-le ette nähtud, töötab normaalselt. (Ise tarbin 92 bensiini, sest seda saab veel Lätist).
4-taktilisel on vist soovitatav ikka süüded varasemaks panna, sest muidu oht, et aeglasemal põlemisel klapid tahmuvad.