automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nõukogudeaegne põllutehnika, osa 2
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
guits112 Kirjutas:asjapulk sulle sotsülessanne! püüa pildile see kanalate hoovil ringi liikuv LTZ-55

Noh, eks proovida ju võib. Kuna varsti viljalõikusaeg käes, siis ma tihti seal kandis liikumas. Smile
Tegijal juhtub...
[attachment=26444][attachment=26445]
MTZ-82 vaalutamas:

[Pilt: 066691757ff24.jpg]
[Pilt: 066691791e55f.jpg]
oranž T-40AM niitmas:
[attachment=26446][attachment=26447]
MTZ-82ed ja heinapress K-454[attachment=26448][attachment=26449][attachment=26450]
-AsjaPulk- Kirjutas:Üks omapärane vaaluti. Arvatavasti siis tänapäevaselt võttes "New Holland"i toodang:
[attachment=26628]
Nonii. Tegelikult olid sellised kaarutajad-vaalutajad tõenäoliselt omal ajal siiski ka meil liikvel, sest vana Eesti Entsüklopeedia pakub "heinateo" märksõna juures sellist tüüpi riista siluettpildi! Välja antud kuskil 1969 kandis (ei ole hetkel võimalik kontrollida). Seega, mis on vastav sovjetitüüp, ja kas sellist eksemplari veel kuskil leidub?
''Kehtna mõisa'' tehnika polegi siit vist veel läbi käind,äkki kedagi huvitab:
http://www.kmoy.ee/index.php?sisu=4
Pildialbumitest leiab nende masinate kohta rohkem pilte:
http://www.kmoy.ee/index.php?sisu=3
Sillu Kirjutas:Täitsa juhuslikult jäi ükspäev ringi sõites see HTZ-7 kaamera ette:

Originaalis on-oli kolossaalne bensiiniõgardSad
ES 95 Kirjutas:Mis traktoriga on tegu?

Peaks olema uuem JUMZ, mitte hübriid
via Kirjutas:
ES 95 Kirjutas:Mis traktoriga on tegu?

Peaks olema uuem JUMZ, mitte hübriid

Ei ole jumz,on tegelikult vana mtz-80 millele paigaldatud teine kabiin.
Ajalugu teada selle traktori kohta.
see ketasreha mis eespool näha,peaks olema kas gbk-6 -est iseleiutatud versioon,või siis soome ylö ketasreha.viimase puhul võin mööda panna.
[Pilt: 011030174771fc.jpg]
[Pilt: 01103014446f47.jpg]
2pilti 90-nendatest aastatest:
[Pilt: kaarutica3.th.jpg]
[Pilt: lllte0.th.jpg]
http://img155.imageshack.us/img155/5073/tankbt2.jpg

Kas selline asi oli NLiidus võimalik, et mingine tank, mis sest, et ilma tornita anti mingisele kolhoosile.
Jah, sel ajal oli. Siis üritati igal moel perestroika osana mõõku atradeks taguda. Isegi mäletan vist samalaadse tanki kohta Vremjas olnud uudist.

Minu teada oli Eestis vähemalt ühes kolhoosis pärast II maailmasõda kasutusel traktorina üks saksa tank. Täpsemalt Lõuna-Eestis.

Asp
Aspelund Kirjutas:Minu teada oli Eestis vähemalt ühes kolhoosis pärast II maailmasõda kasutusel traktorina üks saksa tank. Täpsemalt Lõuna-Eestis.
Pärast sõda kasutas minu vanavanaisa ka traktorina tanki, enne traktoriks saamist tuli eemaldada torn(ilmselt oli see suureks lisaraskuseks). Kohaks oli Harjumaa Kaberla .
Aspelund Kirjutas:Jah, sel ajal oli.

Kui siis ainult propagandana ja TASSi meeste juuresolekul. Ma olin sel ajal ise (80-lõpp) nõukogude ohvitser ja käisin õige tihti õppustel. Autod mahakantud, jah oli võimalik ja oli ka luba väeosadel realiseerida, praktikas oli paberimajandus suhtlemisel NArmeega... ei oskagi viisakat sõna siia panna. Aga soomustatud lahingutehnika, mis sest et ilma lahinguvarustuseta. Ainult propagandana ja üksikjuhtumid. Massiliseks võis asi minna pärast Liidu kadumist.
Perestroika ja Nõukogude Liidu lõpuaastail toimus teinegi "armee põllumajandusliku abi projekt", seda vähemalt ajakirjas Sotsialistlik Põllumajandus avaldatud artiklite põhjal: nimelt said Eesti NSV esimeste eratalude omanikud osta endale tehnikat armee lahingarvelt mahakantud veoautode kujul: suurimaks piiriks oli vist Gaz 53, ent valitsuse nõusolekul olevat ostetud isegi üksikuid Zil 130eid.
Mitte üksnes talunikud vaid kolhoosid said ka osta suht odavalt armeest autosid. Tegu oli siiski uudismaalt tagasi tulnud masinatega. Nende seas oli päris korralikke masinaid. Omasilmaga nähtu Gaz-53 jõudis meie majandisse ilma kastita, samuti KEK -i tulnud Zil-157. Kastid läksid arvatavasti uutele masinatele peale ja uuesti uudisvilja vedama. Seda Gaz-53 arvele ei võetudki vaid, tõsteti kast ja numbrid vanalt ja väsimud autolt ümber ja oli jälle korralik tööloom olemas.
Off sõjatehnika müügist.
Ma mäletan 90-ndate algusest aega, kui Viljandi KEK-i toodi sõjaväe tagavaraldudest ZIL-131'sid, mis varasemas elus olid nähtavasti vedanud õhutõrjerakette. Need läksid kasutusele metsaveos.

Samal ajal jõudsid kohale ka kaks MAZ-200 baasil "bussi" (samalaadsed Järva-Jaanis olevale eksemplarile). Teadaolevalt läksid nad Venemaale metsameeste käsutusse ja jäid riigikorra vahetusel sinna.

Juba varem, 70-ndatel, toodi samuti sõjaväe NZ-ladudest KEK'i paar GAZ-63, millel olid veel vineerkabiinid peal. Need vahetati küll kiiresti metallkabiinide vastu ümber. Vineerkabiinidega GAZ-51'd seisid ühe kordusõppusel käija sõnul Pihkva lähedal oleva Ostrovi lennuvälja NZ-laos uhiuutena veel 80-ndate alguses. Täpsustus: NZ tähistas ladu, kus hoiti konserveerituna relvastust ja tehnikat.

Ja Viljandi KEK-i jõudis 70-ndate/80-ndate vahetusel üks AT-T, mis tuli ära omal jalal Tapal olnud sõjaväeosast. Too masin seisis veel 90-ndatel vanarauaplatsil, nüüdseks ammu kadunud.

A.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17