automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ikarus, osa 5
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
Ei häirinudki. See lihtsalt käis asja juurde.
korvimees Kirjutas:Ikarus tekitas vanasti inimestes ka tingitud refleksi. Kui tulid kasvõi mingi vana sõidukaga, millel sild undas...

Mis seal siis tegelikult ikkagi selliselt undas? Peaülekande paar? Ja huvitav - miks? 1970ndatel oli juba ju väga hästi teada, mis paneb hammasülekande undama ja osati teha üsna vaikseid asju juba...

(Võrdluseks - GAZ-51 kast undas seepärast, et 51 projekteerimisel 1940ndate esimesel poolel oli konstruktoritel tuli takus ning seetõttu võeti arendustöö kiirendamise nimel üksüheselt üle GAZ-AA käigukast, vähemalt sisu osas. Viimane oli aga Ford-AA kast ja oli projekteeritud/valmistatud 1920ndate teisel poolel tollase tehnoloogiaga, mil "vaikse" kasti tehnikaid vast veel eriti ei tuntud...)
valdo Kirjutas:
korvimees Kirjutas:Ikarus tekitas vanasti inimestes ka tingitud refleksi. Kui tulid kasvõi mingi vana sõidukaga, millel sild undas...

Mis seal siis tegelikult ikkagi selliselt undas? Peaülekande paar? Ja huvitav - miks? 1970ndatel oli juba ju väga hästi teada, mis paneb hammasülekande undama ja osati teha üsna vaikseid asju juba...

(Võrdluseks - GAZ-51 kast undas seepärast, et 51 projekteerimisel 1940ndate esimesel poolel oli konstruktoritel tuli takus ning seetõttu võeti arendustöö kiirendamise nimel üksüheselt üle GAZ-AA käigukast, vähemalt sisu osas. Viimane oli aga Ford-AA kast ja oli projekteeritud/valmistatud 1920ndate teisel poolel tollase tehnoloogiaga, mil "vaikse" kasti tehnikaid vast veel eriti ei tuntud...)

Äkki ulusid tagasilla sateliidid, sest hambad olid jube jämedad tehtud ja pöörded, mis neile langesid suht kõrged?
Ma ei tea, kas ma nüüd õieti mõtlesin...Rolleyes
-AsjaPulk- Kirjutas:Äkki ulusid tagasilla sateliidid, sest hambad olid jube jämedad tehtud ja pöörded, mis neile langesid suht kõrged?
Ma ei tea, kas ma nüüd õieti mõtlesin...Rolleyes

Nii ta on. Ikaruse tagasillas kasutatakse planetaarülekannet ja selle satelliidid uluvadki suuremal kiirusel. MAZ-autodel on minuteada identne tagasild ja neid masinaid iseloomustab ju samasugune undamine.
martinmannik Kirjutas:
-AsjaPulk- Kirjutas:Äkki ulusid tagasilla sateliidid, sest hambad olid jube jämedad tehtud ja pöörded, mis neile langesid suht kõrged?
Ma ei tea, kas ma nüüd õieti mõtlesin...Rolleyes

Nii ta on. Ikaruse tagasillas kasutatakse planetaarülekannet ja selle satelliidid uluvadki suuremal kiirusel. MAZ-autodel on minuteada identne tagasild ja neid masinaid iseloomustab ju samasugune undamine.

Ei pannudki mööda. Muide, MAZ'idel pole ma ulumist kuulnud...
Siin on ühest MB bussist ka kunagi juttu olnud, mis Harjumaa Liinidel on. Selle tagasild ulub ka nagu Ikarustel. Vahest saab sellega liigeldudWink
Kõikide nende HMLi MB tagasilla undamine on sarnane Ikarusele.
Üsna ehedada olid ka Connexi MB lõõtsad.

Sry OT.
martinmannik Kirjutas:Nii ta on. Ikaruse tagasillas kasutatakse planetaarülekannet ja selle satelliidid uluvadki suuremal kiirusel. MAZ-autodel on minuteada identne tagasild ja neid masinaid iseloomustab ju samasugune undamine.

Ikkagi kummaline- milleks sinna planetaar? Kas tavaline paar ei ajaks sama asja ära? Või on miskil põhjusel seal miski eripärane ülekandearv, mida tavalise paariga on üliraske saavutada (ehk see ei jää 3 ja 8 vahele)? Mina kujutaksin küll ette, et kui käimakasti kõrgeimal käigul läheb mootori pöörlemine (suurel diislil vast max 2000-2500 rpm) "otse läbi" tagasilda, siis miski 90-100 km/h kiiruse nende pöörete juures peaks vast tüüpse ülekandearvuga küll kätte saama?
Regardman Kirjutas:Kõikide nende HMLi MB tagasilla undamine on sarnane Ikarusele.
Üsna ehedada olid ka Connexi MB lõõtsad.

Sry OT.

Päris kõik HML Mercedesed siiski sellised pole. Mercedes O303 nr.540ARP ja 246ARJ.
Kõige enam on seda kuulda 621ARH-l (024).

MAZ-i sillad undavad küll. Vanad 500-seeria ja nende uuendatud versioonid(5549,5334 jt,) undavad küll. Uuemad(SuperMaz-id) miskipärast kuidas kunagi....
Mõtlesin MB all neid Arnasi.
Safari 280
[Pilt: 11827.jpg]
oxygen Kirjutas:Safari 280
Irw Smile Eriti äge on see KT4 kollane pink seal.
Regardman Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Safari 280
Irw Smile Eriti äge on see KT4 kollane pink seal.
Veel parem on see, et pole esiklaasi, siis vist bussijuht sõidab lenduriprillidega suurematel kiirustel.Toungue
See on kuskil jurassic pargis (loe loomaaias) reaalses kasutuses olev ekskursioonibuss. Erilisi kiirusi ei usu et seal arendatakse Toungue
k2sipidur Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Safari 280
Irw Smile Eriti äge on see KT4 kollane pink seal.
Veel parem on see, et pole esiklaasi, siis vist bussijuht sõidab lenduriprillidega suurematel kiirustel.Toungue
Suuremate kiiruste puhul ei oleks kindlasti ka ühtki looma lähedal ega kaugel Smile
mustninja Kirjutas:
k2sipidur Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Safari 280
Irw Smile Eriti äge on see KT4 kollane pink seal.
Veel parem on see, et pole esiklaasi, siis vist bussijuht sõidab lenduriprillidega suurematel kiirustel.Toungue
Suuremate kiiruste puhul ei oleks kindlasti ka ühtki looma lähedal ega kaugel Smile

Milleks talle siis kängururaud? Cool
Maitseid on mitmesuguseid,ju siis tollele kängururaudade paigutajale tundus see hetkel parim.
valdo Kirjutas:Ikkagi kummaline- milleks sinna planetaar? Kas tavaline paar ei ajaks sama asja ära? Või on miskil põhjusel seal miski eripärane ülekandearv, mida tavalise paariga on üliraske saavutada (ehk see ei jää 3 ja 8 vahele)? Mina kujutaksin küll ette, et kui käimakasti kõrgeimal käigul läheb mootori pöörlemine (suurel diislil vast max 2000-2500 rpm) "otse läbi" tagasilda, siis miski 90-100 km/h kiiruse nende pöörete juures peaks vast tüüpse ülekandearvuga küll kätte saama?

Ma pead muidugi ei anna, aga üks variantidest võib ju olla näiteks koormuse vähendamine muudele ülekandeosadele, mis jäävad planetaari ja mootori vahele, ehk siis diferentsiaal ja käigukast. Kui pöörlemissagedus vähendatakse vajalikule tasemele alles n.ö lõpus, vahetult vedavate rattapaaride juures, saab ülejäänud veoosa pöörelda kiiremini. Suurem kiirus pöörlemisel tähendab aga väiksemat väändemomenti ja ka väiksemaid jõude-koormusi...

Bussipargimehed on korduvalt rääkinud Ikaruse tagasilla reduktorist -
et seda saab vahetada aeglasema ja kiirema vastu. Ma alles praegu hakkasin mõtlema, et kas reduktori all mõeldakse neidsamu planetaarülekandeid või diferentsiaali sisse jäävat süsteemi?
martinmannik Kirjutas:Bussipargimehed on korduvalt rääkinud Ikaruse tagasilla reduktorist -
et seda saab vahetada aeglasema ja kiirema vastu. Ma alles praegu hakkasin mõtlema, et kas reduktori all mõeldakse neidsamu planetaarülekandeid või diferentsiaali sisse jäävat süsteemi?
Kas kiiremat ja aeglasemat redukturit annab vahetada omavahel ilma probleemiteta? sobivad nad ühte sillakorpusesse üks-ühele?

Hakkas ka selline asi huvitama,et kas reduktoreid tootmise käigus ka muudeti? Või oligi Ikarusel näit. kiirem reduktor tootmise algusest lõpuni sisuliselt muudatusteta?
EdR Kirjutas:Hakkas ka selline asi huvitama,et kas reduktoreid tootmise käigus ka muudeti? Või oligi Ikarusel näit. kiirem reduktor tootmise algusest lõpuni sisuliselt muudatusteta?

Reduktoreid saab nagu käigukastegi vabalt vahetada. Kui tahad maanteel suuremat kiirust, võid panna kas kiirema kasti või kiirema reduktori. Kui mõlemad panna, siis pidavat jõudu väheks jääma. Maaliini omadel ja 260.27-tel olidki kiiremad tagasilla reduktorid ja linnaliinidel aeglasemad. Käigukastide osas on asi natuke ebaselge, sest neid oli mitu varianti, mitme ülekandearvuga ja viie- ning kuuekäigulisi. 280-tel kindlasti kuuesed ja aeglasemad, 260-tel kuuesed ja kiiremad. Viieseid toodeti vist ainult vanematele bussidele. See kõik on muidugi minu mäletamist mööda ja suht ammu kuuldud...
Minumeelest olid 80-te lõpu linnaliinide Ikarustel aeglased käigukastid ja 5-käigulised. HML busside aeglased 5.käigulised olid 3-ukselistel,näit. nr 3243,3244,3245,3246,3250,3251,3253,3254... Kiirus ei ületanud 70km/h.
Mingid 5-käigulisi on ka vanemaid,need olid väiksemate ülekannetega käikudega(ehk siis kiiremad). HML olid need nr.249,252,257,3205,202,203,ehk mõni veel.
6-käigulisi oli vähemalt 2 erinevat. Harjumaa Liinide omadel põhiliselt aeglasemad kastid (max kiirus enamasti 80km/h juures),selliseid olid HML 306,307,308,309,311,312,3315,316,317,318,320,321,322. Oli ka kiiremaid kaste. Sellised olid HML nr. näit. 239,310,313,314,319,323,324.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49