automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ikarus, osa 5
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
EdR Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Seal lennuväljal ju rentnikke kotiga.Ja mulle vist selge kellele see Ikarus kuulub. Veidi aega teadasaamiseks.Buss ise asub hetkel väga lolli koha peal, aia tagant paistab vaid katus. Bussile saaks ligi ma vaid äripäewiti.Eks ootan puhkuse ära(siis aega rohkem).See lennujaama ümberehitus võtab ikka aega ,enne kui seda Ikarust jälle liigutama hakatakse.

Ku võimalus tuleb,vorbi tast pilte ka. Huvitab ennastki,mis ostarve sellel bussil seal on.
Kardetavasti on tegu laoga. 97 aastal olid osades Ikarustes lennujaamateenistuse autopargi varuosad jm kraami, mõned veel liikusid.
Tegemist ongi panipaigaks kasutatud bussiga.Aga sõidukõlbulikust peaks sel bussil olema,vähemalt lennujaama territooriumil.Seal suht karm teema ,neile eriti ei meeldi järelveetavad asjad eriti kui need lennukitega koos seisavad.Hetkel buss lennukitest hulk maad eemal .
SÕidukõlbulikkust peabki jätkuma vaid lennujaama territooriumile, korraga üle 10 km ei sõideta ja siis võib seda jälle à nädal remontida.
Üks päev meenus siin, et vanasti sai Tallinnas nähtud kahte "sorti" 280-eid: ühed olid voltustega ja teised olid nagu need praeguse aja suurem osa bussidest (kaks üheosalist ust, pöörduvad bussi sisse). Kas mõni targem foorumlane teab selgitada, millest selline vahe oli tingitud? Ja kas see vahe kajastus kuidagi ka mudeliindeksis?

Kui ma õigesti ei eksi, siis sõitsivad nood üheosaliste ustega isendid 40-t. Minu mälestused pärinevad aastatest 94-95-96 umbes...
41Degree Kirjutas:Üks päev meenus siin, et vanasti sai Tallinnas nähtud kahte "sorti" 280-eid: ühed olid voltustega ja teised olid nagu need praeguse aja suurem osa bussidest (kaks üheosalist ust, pöörduvad bussi sisse). Kas mõni targem foorumlane teab selgitada, millest selline vahe oli tingitud? Ja kas see vahe kajastus kuidagi ka mudeliindeksis?

Kui ma õigesti ei eksi, siis sõitsivad nood üheosaliste ustega isendid 40-t. Minu mälestused pärinevad aastatest 94-95-96 umbes...

Need olid Saksast toodud Ikarus 283-d (või 286).
Uuemad 280 olid kõik laiade ustega ja tulid siia ikka otse Ungarist.283, alul olid nad valged toodi Tallinnasse vahetusbussidena tollasest Leningradist.Siit läksid vastu 256 ed.See aeg kui Ülemiste kolonn eraldus Bussipargist.Ja kõik uued bussid tulid waid Bussipargile.(Mägi lihtsalt Ülemistele neid busse ei lubanud).Suurem osa neist kui mitte kõik olid linnadewahelise wariandid.Ja seepärast vahetatigi nendest osa linnaliiniwariantide vastu wälja. Nii mäletan asju mina.
Ja Saksast ei toodud meile ühtki Ikarus 283e vaid 280d ikka!
Mis asjad need Saksast siis tulid?
EdR Kirjutas:Mis asjad need Saksast siis tulid?
Saksast tuli ~25tk Ikarus 280 tüüpi bussi, millel avanesid vaid üksikud aknad.
Eristas neid sellega, et olid sinist värvi.
Kui ma ei eksi, oli kokku 5 tk 283-t Tallinnas. Kõige uuem Saksast toodud oli kaheukseline 2035 mustade külje liistudega , 1987 v.a.
33ndal liinil oli ka vähemasti üks kollane sakslane, mille akende ümber must värv
ja kõik mittevoltustega ei sõitnud mitte 40-t, levinumad olid 1825, 1855, 1862
Regardman Kirjutas:Saksast tuli ~25tk Ikarus 280 tüüpi bussi, millel avanesid vaid üksikud aknad.
Eristas neid sellega, et olid sinist värvi.
Neid tuli kokku 23, oli siniseid, punaseid, kreemvalgeid ja mõni ka reklaamvärvides. 5 bussi Dresdenist olid kollased, nagu meiegi omad, ainult akende osa oli must.
283-ed olid 18m pikad, 280-ed 16,5 m pikad. Need 2-osaliste ustega olid 280.xx, voltustega 280.yy. 283-esid oli meil 5, üks neist oli 3602, see hästi meeles, seal sai varases lapsepõlves pea veriseks vastu bussis olevat lõõtsa metallkaitset kukutud. Põhiline erinevus 283-l lisaaken (selline pisike) eesmisel osal enne lõõtsa ja samasugune aken peale tagumist ust.
Esimesed kaheosaliste ustega lõõtsad tulid kevadel 1988, kokku 11 tk: 2016-2284-2084-1084(esimene liin 1), 2017-2285-2706(1), 2224(33), 2415-2069-1069(36), 2615-2257(16), 2621-2071-1071(3), 2825-1825(18, 34, 40), 2855-1855(18, 34, 40), 2862-1862(18, 34, 40), 2882-1882(18), 5070-3570(51). Hiljem lisandus veel trobikond harilike ustega lõõtsikuid (21 tk) ja suvel 1989 veel 2 kaheosaliste ustega: 2624-2323(16) ja 2679-2311(16). Märtsis 1991 lisandusid 283-d (vaadake sasstak'i avatari!): 2213-3213(33), 2633-2867-3867(60), 2634-2874-3874(60), 2635-2869-3869(60) ja 5202-3602(6); lisaaken oli ka vasakul pool juhikabiini taga, istekohti vähem kui 280-tel, lõõts ja uksed aga laiemad.
mauro Kirjutas:33ndal liinil oli ka vähemasti üks kollane sakslane, mille akende ümber must värv

2329?!?
6631 Kirjutas:
Regardman Kirjutas:Saksast tuli ~25tk Ikarus 280 tüüpi bussi, millel avanesid vaid üksikud aknad.
Eristas neid sellega, et olid sinist värvi.
Neid tuli kokku 23, oli siniseid, punaseid, kreemvalgeid ja mõni ka reklaamvärvides. 5 bussi Dresdenist olid kollased, nagu meiegi omad, ainult akende osa oli must.

5 bussi Dresdenist: 2290, 2329, 3503/3543, 3506, ja 2787/3787?!?
Teised: 1031, 2035/1035/3035/2935, 1042, 1859, 1895, 2219, 2253, 2330, 2334, 2336, 3515/1515, 3516, 3517, 3519, 3612/2612, 2771/3771, 2789, 2790/3790?!?
6631 Kirjutas:
Regardman Kirjutas:Saksast tuli ~25tk Ikarus 280 tüüpi bussi, millel avanesid vaid üksikud aknad.
Eristas neid sellega, et olid sinist värvi.
Neid tuli kokku 23, oli siniseid, punaseid, kreemvalgeid ja mõni ka reklaamvärvides. 5 bussi Dresdenist olid kollased, nagu meiegi omad, ainult akende osa oli must.
Noh eks ma mäletan ka neid teist värvi aga meelde tuli tol hetkel sinine Big Grin
sasstak Kirjutas:
mauro Kirjutas:33ndal liinil oli ka vähemasti üks kollane sakslane, mille akende ümber must värv

2329?!?

Vist küll, kunagi nägi isegi päris ilus välja võrreldes teistega.
Regardman Kirjutas:
sasstak Kirjutas:
mauro Kirjutas:33ndal liinil oli ka vähemasti üks kollane sakslane, mille akende ümber must värv

2329?!?

Vist küll, kunagi nägi isegi päris ilus välja võrreldes teistega.

2290 oli kah samasugune Dresdenist ja 33. liinil. Sõitis seesama Torgovtsev, kes oli algusest lõpuni 2760 peal ja nüüd 2761.
Ehk siis puust ja punaseks...
k2sipidur Kirjutas:283-ed olid 18m pikad, 280-ed 16,5 m pikad. Need 2-osaliste ustega olid 280.xx...
280.48 ja 280.64
k2sipidur Kirjutas:voltustega 280.yy...
280.01, 280.33
Saksa variandid oli 280.02
... ja see kaheukseline tõenäoliselt 280.03
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49