automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ikarus, osa 5
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
(18-11-2009, 15:13 PM)Mister X Kirjutas: [ -> ]Võib olla jälle asjatu postitus, aga kas selle Ikaruse vasakul küljel pole mitte Mootori embleem (pilt on võetud halva nurga alt)?

http://www.ss.lv/msg/ru/transport/cargo-...bhdok.html

Kindlasti on Mootori embleem, väga hästi on näha ju!
Eile oli jälle au näha sõitvat Ikarust. Otepääle jõudes (liiniga Põlva-Otepää) busside seisuplatsi juures oli Ikarus 250 tehnoabi, Tarbuse oma (nii ütles kiri bussi peal, kuigi Tarbusi enam vist ei eksisteeri.) Tehnoabi tuli aitama mingit kollast linna Säfflet või Aabenraad (vanemat tüüpi) mis oli ära kustunud. Kahjuks polnud aega asja kauem uurida, kuigi olen rõõmus et veel sõitvat Ikarust eksisteerib.


P.S: Ikaruse nr. märk oli vist 104AVO või midagi sellist.
Sedapuhku oli siis nähtav see buss:

http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_0126

Muide, tegemist ei saa olla mudeliga 250, vaid linnabussiga 280 - seda näitab uste paiknemise skeem ja mudelitähis "280" esikandlel, ainult et poolik "8" mõjub nüüd pigem "9" või "5"-na.
(27-11-2009, 16:52 PM)Mister X Kirjutas: [ -> ]Sedapuhku oli siis nähtav see buss:

http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_0126

Muide, tegemist ei saa olla mudeliga 250, vaid linnabussiga 280 - seda näitab uste paiknemise skeem ja mudelitähis "280" esikandlel, ainult et poolik "8" mõjub nüüd pigem "9" või "5"-na.

Esiteks Ikarus 250st pole mõtet tehnilist abi teha, on see ju taga mootoriga (jaa erandeid leidub Piiteris, kus lollakad kahe 256ga maha saanud). Puhas 280 esimene sektsioon, millise konkreetselt, tuleb veel tuvastada. Samas arvel on see kui Ikarus 260.

Esikandlel pigem 6 tagurpidi keeratud.
Vabandust, sai nagu külje pealt rohkem nähtud ja siis ajasin segamini. Smile
Mina tahaks näha kuidas nende tehniliste 256-te eksplutt välja näeb. Hea küll lähed vahetad ratta ära või pumpad õhu sisse, aga mismoodi tagamootoriga bussile on loodud võimalus teist masinat pukseerida?
(28-11-2009, 00:04 AM)oxygen Kirjutas: [ -> ]Mina tahaks näha kuidas nende tehniliste 256-te eksplutt välja näeb. Hea küll lähed vahetad ratta ära või pumpad õhu sisse, aga mismoodi tagamootoriga bussile on loodud võimalus teist masinat pukseerida?
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=10899
Leidsin kahjuks ainult bussist endast sellised pildid. Üks on neil kindlasti veel.
Edit. http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=10899
(27-11-2009, 23:12 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(27-11-2009, 16:52 PM)Mister X Kirjutas: [ -> ]Sedapuhku oli siis nähtav see buss:

http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_0126

Muide, tegemist ei saa olla mudeliga 250, vaid linnabussiga 280 - seda näitab uste paiknemise skeem ja mudelitähis "280" esikandlel, ainult et poolik "8" mõjub nüüd pigem "9" või "5"-na.

Esiteks Ikarus 250st pole mõtet tehnilist abi teha, on see ju taga mootoriga (jaa erandeid leidub Piiteris, kus lollakad kahe 256ga maha saanud). Puhas 280 esimene sektsioon, millise konkreetselt, tuleb veel tuvastada. Samas arvel on see kui Ikarus 260.

Esikandlel pigem 6 tagurpidi keeratud.

Pole küll antud masina tagaotsa lähemalt näinud, aga ehk ongi tegu tagasilla tagant "kärbitud" 260-ga. Kui tagumine ülend kasvõi avariis kortsu on sõidetud, siis pole ju väga suur probleem buss ustepaari jagu lühemaks lõigata ja sinna mingi sein improviseerida.
Vabandused, ilmse tõenäosusega on jah tegemist 260ga, ajasin numbri segamini - 280 on siiski lõõts. Ka mina arvasin kunagi, et see tehnoabi on ehitatud turist-Ikaruse baasil, kuna buss kannab sinivalget värvikombinatsiooni, millised olid pea kõik hilisemad Tarbuse pikamaa-Ikarused.
(28-11-2009, 01:53 AM)Mister X Kirjutas: [ -> ]Vabandused, ilmse tõenäosusega on jah tegemist 260ga, ajasin numbri segamini - 280 on siiski lõõts. Ka mina arvasin kunagi, et see tehnoabi on ehitatud turist-Ikaruse baasil, kuna buss kannab sinivalget värvikombinatsiooni, millised olid pea kõik hilisemad Tarbuse pikamaa-Ikarused.
Tarbus võõpas linnalähi 260d samuti nendesse toonidesse. Hea näide: http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=51950
Eestis kolme uksega Ikarus 260d klappustega polnud, ainult voldikud, ent uste vahetus pole üldsegi mitte välistatud.
Pole küll suurem asi Ikaruse asjatundja, aga viimasest näitest aru ei saanud. Pildil Ikarus 266? Selliseid oli ju meite mail ka, üks vist veel üsna hiljuti. Esikannel ainult mõne pikema landi oma. Kas pöörduksed olid meil tõesti ainult 266 ja 280-tel (pluss veel need pikendatud 280-d, marki ei mäleta, 283 vms)? Pole kunagi sellise nurga alt mõelnud, kuid oleks nagu 260 ka näinud pöördustega.

Tegelikult Regardman või mõni teine entusiast võiks teha kokkuvõtliku postituse 2xx ikaruste erinevustest (nendest, mis Eestis kasutusel olnud). Maaliini omade osas on minu jaoks siiani asi veidi segane, hoolimata aastatepikkusest foorumilugemisest. 250 on pikk(6 reisijaakent vasakul küljel, 4 pakiruumiluuki) ja tagamootoriga? 255 on lühem(5 akent ja 3 luuki) ja tagamootoriga? 256 on ka lühem ja tagamootoriga? Mis erinevused on 255 ja 256 vahel? Keskmootoriga maaliinibusse ei olnudki?

Võimalik, et ma leiaks ka ise need vastused foorumisügavustest, aga ma usun, et ma poleks ainus kes sellist "vahekokkuvõtet" tänuliku pilguga vaataks. Ehk oleks õige ka selle postitusega uut, Kuuendat Ikaruse teemat alustada?
(28-11-2009, 03:32 AM)zazik Kirjutas: [ -> ]250 on pikk(6 reisijaakent vasakul küljel, 4 pakiruumiluuki) ja tagamootoriga? 255 on lühem(5 akent ja 3 luuki) ja tagamootoriga? 256 on ka lühem ja tagamootoriga? Mis erinevused on 255 ja 256 vahel? Keskmootoriga maaliinibusse ei olnudki?

250 oli meeter pikem kui 255 ja 256.
255 oli reisija poolt käsitsi avatavate ustega.
256 oli juhi poolt nupust avatavate ustega.
256 ** (tärnide asemel kahekohaline nr. aga mitte see ,mis on levinud) oli veel luksuslikum variant, mis oli koopia 250-st, ainult meeter lühem viimasest. Samasugused õhukogujad katusel, ventilaatorid õhukogujates, sama õhujaotussüsteem lae all, vaibad põrandal. Puudusid vaid päevavalgusega valgustid laes (olid tavalised) ja külmik tagaotsas. Muide viimasena Moskva poolt jagatud 250-tel puudusid ka minu teada külmikud (kaks lisanumbrit 250 järel).
Üks lugu: TAK Ülemiste fil. Aastat ei mäleta. Talv. 250-le oli antifriisi asemel jahutussüsteemis nafta. Hommikul käivitas juht bussi ja läks sõidulehe järele. Seal läks muidugi jutustamiseks ja mõne aja pärast tuli keegi teatega, et su buss põleb. Geroruumis oli tagasivoolu voolik lõhkenud ja muudkui andis tulele jõudu. Maha põlesid kolm või neli esimest istmerida, lagi tuli üle värvida.
Muuseas, kaks korda põles buss gar. nr.-ga 3092. Saabus ta enne iseseisvust eelviimase Moskva jaotuskavaga. Polnud veel liinigi sõitnud, T-2 oli tehtud ja siis liikude ajal läks esiistme juures ümber samaka klaas. Üks torkas sellele tulemasinaga tule otsa ja tuli oli kohe püksisääres. Muidugi õnnestus see kohe maha trampida. Siis lasti selle bussi mootoriruumi polstriks mingit vahtu Taebla EPT-s. Mõni aeg hiljem läks see vaht sõidu ajal põlema ilmselt läbilaskva sumbutitorustiku tõttu. Aga ta teenis truult kuni Eesti Bussi lõpuni ja läks koos teistega müügiplatsile orjakaupmehi ootama.
(28-11-2009, 13:52 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(28-11-2009, 03:32 AM)zazik Kirjutas: [ -> ]250 on pikk(6 reisijaakent vasakul küljel, 4 pakiruumiluuki) ja tagamootoriga? 255 on lühem(5 akent ja 3 luuki) ja tagamootoriga? 256 on ka lühem ja tagamootoriga? Mis erinevused on 255 ja 256 vahel? Keskmootoriga maaliinibusse ei olnudki?

250 oli meeter pikem kui 255 ja 256.
255 oli reisija poolt käsitsi avatavate ustega.
256 oli juhi poolt nupust avatavate ustega.
256 ** (tärnide asemel kahekohaline nr. aga mitte see ,mis on levinud) oli veel luksuslikum variant, mis oli koopia 250-st, ainult meeter lühem viimasest. Samasugused õhukogujad katusel, ventilaatorid õhukogujates, sama õhujaotussüsteem lae all, vaibad põrandal. Puudusid vaid päevavalgusega valgustid laes (olid tavalised) ja külmik tagaotsas. Muide viimasena Moskva poolt jagatud 250-tel puudusid ka minu teada külmikud (kaks lisanumbrit 250 järel).
Üks lugu: TAK Ülemiste fil. Aastat ei mäleta. Talv. 250-le oli antifriisi asemel jahutussüsteemis nafta. Hommikul käivitas juht bussi ja läks sõidulehe järele. Seal läks muidugi jutustamiseks ja mõne aja pärast tuli keegi teatega, et su buss põleb. Geroruumis oli tagasivoolu voolik lõhkenud ja muudkui andis tulele jõudu. Maha põlesid kolm või neli esimest istmerida, lagi tuli üle värvida.
Muuseas, kaks korda põles buss gar. nr.-ga 3092. Saabus ta enne iseseisvust eelviimase Moskva jaotuskavaga. Polnud veel liinigi sõitnud, T-2 oli tehtud ja siis liikude ajal läks esiistme juures ümber samaka klaas. Üks torkas sellele tulemasinaga tule otsa ja tuli oli kohe püksisääres. Muidugi õnnestus see kohe maha trampida. Siis lasti selle bussi mootoriruumi polstriks mingit vahtu Taebla EPT-s. Mõni aeg hiljem läks see vaht sõidu ajal põlema ilmselt läbilaskva sumbutitorustiku tõttu. Aga ta teenis truult kuni Eesti Bussi lõpuni ja läks koos teistega müügiplatsile orjakaupmehi ootama.
Ikarus 250 võis olla nii kuue küljeaknaga ( http://fotobus.msk.ru/photo/109038/ ), ent olid ka Ikarus 250.58d, mis olid sama pikad, ent 5 pika küljeaknaga ( http://fotobus.msk.ru/photo/141134/ ). Muidugi olid ka esimesed Ikarus 250d käistsi avatava uksega ( http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=77634 ). Ikarus 255d olid tõesti lõpuni käsitsi avatava uksega, samas esimesed Ikarus 256d olid ka käsitsi avatava uksega.
Keskmootoriga olid Eestis tõesti ainult linna(lähi)liini Ikarus 260d ja Ikarus 280d. Hiljem taasisesvumisel, sattus kasutatud Ikarus 212d, mis olid lühikesed jupatsid. Linnalähi Ikarused olid markeeringuga 260.27 või 260.51 (alates 1989 aastast).
PS, on teada, mis selle 3092 hilisem number xxxAKP seeriast oli?
(28-11-2009, 16:30 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]PS, on teada, mis selle 3092 hilisem number xxxAKP seeriast oli?

Minu mälus mitte.
(18-11-2009, 15:20 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]
(18-11-2009, 15:13 PM)Mister X Kirjutas: [ -> ]Võib olla jälle asjatu postitus, aga kas selle Ikaruse vasakul küljel pole mitte Mootori embleem (pilt on võetud halva nurga alt)?

http://www.ss.lv/msg/ru/transport/cargo-...bhdok.html

Kindlasti on Mootori embleem, väga hästi on näha ju!
Tehasenumber 0205. Targemad tunnevad ehk ära, mis masinaga tegu.
(03-12-2009, 02:47 AM)geooon Kirjutas: [ -> ]
(18-11-2009, 15:20 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]
(18-11-2009, 15:13 PM)Mister X Kirjutas: [ -> ]Võib olla jälle asjatu postitus, aga kas selle Ikaruse vasakul küljel pole mitte Mootori embleem (pilt on võetud halva nurga alt)?

http://www.ss.lv/msg/ru/transport/cargo-...bhdok.html

Kindlasti on Mootori embleem, väga hästi on näha ju!
Tehasenumber 0205. Targemad tunnevad ehk ära, mis masinaga tegu.
Ülemiste pargi tehasenumbreid kahjuks bussihuvilisteni jòudnud pole.
(03-12-2009, 02:47 AM)geooon Kirjutas: [ -> ]Tehasenumber 0205. Targemad tunnevad ehk ära, mis masinaga tegu.

Mis nr on "0205"? Kus kohast see võetud on? Kas on keegi kusagil sellist garaaþinumbrit kohanud? Või mootorinumber? Või kerenumber? Palun selgitust!
(03-12-2009, 11:25 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(03-12-2009, 02:47 AM)geooon Kirjutas: [ -> ]Tehasenumber 0205. Targemad tunnevad ehk ära, mis masinaga tegu.

Mis nr on "0205"? Kus kohast see võetud on? Kas on keegi kusagil sellist garaaþinumbrit kohanud? Või mootorinumber? Või kerenumber? Palun selgitust!
Tehasenumber, mis esines antud bussi birkal sellisel kujul: 250.59 * 0205 * 1985.
X-ga tähistatud mudeli indeks, mis hetkel teadmata.
(03-12-2009, 14:34 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]250.xx * 0205 * 1985.
X-ga tähistatud mudeli indeks, mis hetkel teadmata.
250.59, kui esikandlel olev number ikka õige on.
(03-12-2009, 11:25 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(03-12-2009, 02:47 AM)geooon Kirjutas: [ -> ]Tehasenumber 0205. Targemad tunnevad ehk ära, mis masinaga tegu.

Mis nr on "0205"? Kus kohast see võetud on? Kas on keegi kusagil sellist garaaþinumbrit kohanud? Või mootorinumber? Või kerenumber? Palun selgitust!
Kodanik "regardman" seletas asja ära.

Tehasenumber saadud Läti liikluskindlustusfondi (LTAB) päringu teel: http://www.ltab.lv/sbweb/zaudatl.do
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49