automoto.ee foorumid

Täisversioon: Zid Pilot reguleering
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ostsin endale uue 2005 aasta masina. Proovisõit oli lühem ning töötas kenasti. Nüüd ei sa ka midagi töötamisele ette heita, kuid 3 ja 4nda käiguga sõites ei taha keskmistel pööretel kuidagi töödata nagu poogib kinni ja gaas põhjas liigub küll. Endal oleks aga soov just ökonoomselt 50ga sõita poole gaasiga. Ka kohapeal töötab keansti vaikselt ja siis kui mootor juba mõnda aega töötanud justkui jääb seisma. Millist kruvi või mida tuleks regullida, sest arvan et viga on just selles..?
Mis ma oskan muud ütelda kui et teretulemast 4T Zid klubisse.

On endal 4T Zid Pilot, aastast 2004 ja sellel oli täpselt sama jama. Seletan siis oma kogemust ka siin foorumis, ehk on abiks või tekib kellegil abistav mõte. Jutt ise selline:
3.-4. käiguga sõit on paras piin, nagu poole gaasiga (ehk siis normaalselt) sõita üritad nii kaob jõud, hakkab jõnksutama ja sureb lõpuks peaaegu välja. Tühikäigul töötades suri ka minu oma välja. Kruvid küünla maha ja vaatad - must nagu tont, ehk segu liiga rikas. Samas, kui lased täisgaasiga siis põletab küünla omakorda valgeks. Ei käi hästi ei ühte ega teistpidi. Üritasin tulutult segukruviga mängida, no ei midagi.

Midagi väga head ei oska ka mina ses suhtes soovitada, kui, siis vaid neid kahte asja:
- võta karpa mootori küljest maha (jah, muidu ei saa sa siibrit kättegi), keera maha õhusiibri kambri kork ja tiri siiber lagedale. Võta ta trossi otsast ära (selleks tuleb vedruga jännata et trossiots sälgust lagedale saada). Edasi...
Siibri küljest ripub välja nõel, selle surud ettevaatlikult siibri sisse (ja vaata et seepeale üks pisike fiksaatorvedru ja veel pisem plastseib jalga ei laseks sealt!). Kui nõel käes siis näed et siibripoolses otsas on tal pisike stopperseib peal, tehasest tulles peaks see olema keskmises soones. Võta stopper ettevaatlikult maha ja pane ta üks nõks nõela saba poole (ehk nagu öeldakse, lase nõela allapoole). Kokkupaneku juures ainuke keerulisem lugu on nõela fiksaatorvedru tagasipanek sinna kus ta olema peab (mina tegin seda vahetatavate otstega kruvika vart tarbides - see on täpselt nii jäme et lükkab vedru ilusti tagasi) ja siibri trossi otsa tagasipanek.
Mis sa sellega saavutad on see et segu muutub lahjemaks ja ratas peaks paremini sõitma hakkama 0-1/2 gaasi vahemikus. Nii suurt tippkiirust aga kui ta aretas sul varem - seda enam ei tule muidugi...

- teine asi: reguleeri klapid üle. Ka see tegevus on paras n*** sest klapikambri auk on masohhistlikult kitsas, mõõdetav vahe ise suht ava põhjas ja töötulemus peab täpne olema. Fakt on see et lehtkaliiber jääb sellest harjutusest kõveraks ja 0,1-st suuremat lehte sinna vahele enam ajada ei tahaks (0,05 sisselaskele ja 0,1 väljalaskele olid vist tehase numbrid nagunii).
Mina lõpuks loobusin kaliibrist üldse ja keerasin asja 'näputunde' alusel. Näpp on muidu hea mõõduriist aga peab eelnevalt 'kalibreeritud' saama. Kui klapp mootori töötades lõgisema kipub - ju sai palju ja keerad pisikese nõksu koomale tagasi. Minu omal igatahes klapivahed praktiliselt puudusid kui jaole sain. Kahtlus jääb et millalgi tuleb klapimajandusega tegelema hakata seetõttu, eks näis.

[Uuendus 11.06.06]: Kompressiooni mõõtmine andis sooja mootoriga 7,0 ja külmaga 7,5 Surveaste sellel mootoril peaks olema 9,0:1.

Kokkuvõtteks: minu 4T Zid muutus sõidetavamaks aga jätab sellegipoolest ikkagi veidi soovida. 3.-4. käiguga on asi ikka üsna jõuetu, võiks olla parem.
Kes arvab nüüd et mis ma 49ccm mootorist ikka tahan siis sõidu pealt karpat kruvides olen saanud kätte üsna asjaliku jõudluse 3.-4. käiguga. Paraku puudus siis aga tühikäik täielikult, nagu seisma jäi nii jäi ja käima ennem ei läinud kui segukruvi vanas olekus tagasi.