Jäin korra nende arvude peale mõtlema ... 180-ne väljalase tundub täitsa norm, aga eelväljalase (180-132)/2=24 kraadi tiba vähevõitu ... 28-30 jääks vist sinna optimumi piiri. Väikese eelväljalaske puhul kipuvad gaasid (heit & küttesegu) kergesti segunema ... Aga kuna muid mõjutavaid tegureid on sedavõrd palju, siis võib see hinnang ka puusse panna.
Muudest "piduritest" jäid silma akusüüde ja membraanklapp
. Esimese puhul mõtlen just aku kaalu ... Membraanklapi puhul kipuvad nii väikese kubatuuri korral just negatiivsed küljed domineerima - plaadikeste pesalt tõstmiseks on vaja korralikku hõrendust, klapp ise avaldab sisselaskele ebasoovitavat takistust (netist vast leiab ka mingeid graafikuid selle kohta) ning alates kuskil 8T pööretest kipub klapi käitumine inertsmomentide tõttu moonduma. Ehk siis näiteks PVL racing-magneeto + plaat-tüüpi pöördsiiber.
noojahh, pöördsiibri peale oleme mõelnud küll sääse teamis, aga keeruline teha - nõuab erilise kujuga väntvõlli. Klappi on siiski oluliselt lihtsam peale aretada. PVL peale on ka mõeldud, aga sindrinahk maksab teine paljuvõitu. Pealegi see elektrooniline akusüüde toimib täiesti normaalselt ja aku annab mingi kilo ringis vaid kaalu. Silindri parameetrite kohta ma sõna ei võtaks, nendega tegeles Emot Racing.
Pilt silindri sisemusest:
Uusi pilte:
Noh Vootele sa oled hull ikka-heas mõttes muidugi, ma loodan keegi ei solvunud nüüd.Tõesti on huvitav sinu töödest lugeda ja jälgida mida kõike tahtmise korral võimalik on võrrimootorist teha.Ma kungi arvasin ise võrrimootorist teadvat midagi, aga nähes selliseid aretusi, peab küll oma teadmistest hoopis teisiti arvama, nüüd ma tean, et ma ikka midagi ei tea.Tore.Aga ühest eelmisest postitusest jäi silma gaasijaotusfaaside kohta-nimelt, et väljalaskegaasid segunevad sissetuleva kütteseguga, noh mingil määral peabki see toimuma, selliselt tekkinud töösegu poleb intensiivsemalt ja loomulikult võimsuses see avaldub.
Nojah. Jääb ikka suu lahti küll nähes mida kõike võib teha tavalisest säärekast
Kuid terve selle pika jutu juures ei saanud ma aru mis mootor tal ikka peal on (originaal)
Ja seda ka, kas ei oleks ka kasulik panna ette trummel piduri asemel ketas?
Mootor oli kunagi tavaline D8
Praegusel mootoril on D8-st järgi ainult karteripooled ja need on ka ümber tehtud.
Väntvõll on D6, aga lääne kepsuga ja esimene ketiratas on ka originaal
Ketaspiduritega on ka säärekaid nähtud, üks selline:
Täna toimus esimene käivitamine. Alguses sai kohe tööle, kõik oli ilus ja naeratus oli näol...siis hakkas lörisema, pöördesse ei läinud ja lõpuks sittus küünla ära.
Asja lähemalt uurides selgus, et karpa jookseb sorinal läbi. Membraankarpa kohta üsna uskumatu asi. Nüüd peab hakkama lahti seda võtma, et viga leida. Abja võidusõidule jäi seetõttu minemata.
See nüüd veidi häirib, et kui säärekast ei jää midagi eriti alles siis ei ole ta ju enam säärekas. Kui ma kinnitan lääne mootori sääreväristaja kruvidega kas siis on mul ka säärepõrr?
see, mida tohib millisese võistlusklassis muuta, mida mitte, on algusest peale võistlusreeglites paigas olnud.
Standard klassis on lubatud vaid "sisene forsseering". Visuaalselt peab mootor säilima originaal - Silinder, karter, karburaator, õhupuhasti ja süüde on nõutavad originaaldetailid.
Vabaklass on klass käsitöölistele. Nõutav on originaalkarter ja originaalsilinder. Nende detailide "ümberlõikamine" on täiesti vaba. Samuti on aksepteeritav veepumba Vodolei mootori vesijahutusega silinder, kuna see on sama tehase toode ning on mõledud konkreetselt "D" mootorile.
Kõik muu on juba tegija enda fantaasia või inseneritöö + luksepaoskused.
Nii, täna sain asja juba paremini toimima. Gaasiga peab küll veel meelitama, aga kiiruse sain päris hea kätte. See karpa üleujumine oli tingitud madalate pöörete sgukruvi liigsest väljakeeramisest. Tundus, et oli selle juba põhja keeranud, aga tegelikult oli seal nagu väike takistus ja siis sai mitu tiiru veel keerata.
Uusi pilte:
Sellest peaks tulema küll eesti kiirem võrr
Aga sellel konkreetsel võrril ei ole ju säilinud originaalsüüde, ja karburaator?
Järgmiseks võik sinna turbo panna
tsiklimees Kirjutas:Aga sellel konkreetsel võrril ei ole ju säilinud originaalsüüde, ja karburaator?
oldmoped Kirjutas:Vabaklass on klass käsitöölistele. Nõutav on originaalkarter ja originaalsilinder. Nende detailide "ümberlõikamine" on täiesti vaba. Samuti on aksepteeritav veepumba Vodolei mootori vesijahutusega silinder, kuna see on sama tehase toode ning on mõledud konkreetselt "D" mootorile.
Kõik muu on juba tegija enda fantaasia või inseneritöö + luksepaoskused.
Kas Valgas oli probleeme esipiduriga?
Esipiduri tross läks kohe esimesel kiiruskatsel, tagapidur võttis ka vähe. Pärast oli vootele tossutald ikka väga auguline pidurdamisest
Edasi läheb muidu päris vägevalt.
Järgmiseks siis ette ketaspidur?
Esipidur läks esimesel ringil, kui üritasin kellestki mööda saada. Tulemuseks käbla ja katkine tross. Tagapiduriga juhtus aga selline asi, et olin eelmine õhtu tagaratta laagreid õlitanud ja küllap see õli siis sattus ka klotsidele, kuigi üritasin seda vältida.
Rada oli veel aeglasemaks tehtud, oleks vabalt võinud taha 55-se ketiratta panna. Sirge lõpus tuli kätte võib-olla 2/3 pööretest. Resokas hakkas just sirge lõpus vedama.
Enda sõitmisest ka mõni video on?