automoto.ee foorumid

Täisversioon: V8 mootori võimalikkusest Gaz 24-l ?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

canarbic

Kas oleks võimalik aretada 24-le peale 53 või 52 V8 mootor, kui keeruline see oleks, kas mahub kapoti alla ära, kui suuri ümberehitusi see nõuab ja on kellegil äkki kogemusi ?
Kas see on väga ebareaalne ?
Kui teostus oleks kvaliteetne oleks lõpptulemus väga huvitav!

Venelaste lipulaeval ju välimus väga kõva aga mootor on kuidagi nõrk.



vebel

Kunagi oli juttu ühe vene mehega, kes väitis ennast olevat olnud Kremli turvas NL ajal ja neil olid olnud seal mustad Volgad, milledel olid peal V8 mootorid. Mille omad nad olid, seda ma ei mäleta, kuid nina oli olnud väga raske. Peale selle oli olnud tagumise istme taga suur raudplaat. Jutust tuli välja, et tegu oli nii kaitsega kuulide vastu ja samas ka tasakaalu elemendiga. Tema oli ka endale ühe sellise masina saanud ja oli siis selle plaadi ära võtnud. Peale seda oli masina tagumik päris üleval olnud ja kogu aeg ketsi libistanud.
Selle masina oli ta kuhugi lõunaosariikidesse maha müünud, kus ta oli olnud mallipill ja staatuse sümbol.
See jutuajamine oli nii 5-6 aastat tagasi ja võib olla on midagi juba ununenud ja palju seal tõde oli ei oska mitte öelda, seega ärge öelge et ma luuletan Smile

canarbic


Sorry et läbustan, seda teemat ju räägitud siin.
Järgm kord loen tähelepanelikumalt
:yes
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: vebel
olid olnud seal mustad Volgad, milledel olid peal V8 mootorid. Mille omad nad olid, seda ma ei mäleta, kuid nina oli olnud väga raske.
Tðaika mootor arvatavasti, neid ikka pandi eriotstarbelistele Volgadele
Kõige lihtsam ja vähim silmariivavam variant oleks ikkagi tõõmahu suurendamine 2,8 - 3,0 (ka enam? -> oleneb väntvõllist...) vahemikku ning tõõmahu kasvuga ka vastavad parendused teha (summuti võib hakata kägistama jms. Tulemuseks \"madalalt\" tõmmet omav mootor, millega väga mugav liigelda ning jaksab ka kiiremaid ülekandeid lõpuni vedada.

Hj/kg suhe peaks tulema ilmselt parem kui 1,6 - 1,7 stock Ladal, kuigi üks mootor (Lada) tõõtab enam põõrdelt, teine madalalt...

V8 install tundub olema vähemasti ARK vaatenurgast komplitseeritud, kuigi liigub vahel üsnagi vastuolulist informatsiooni. Samas tasub arvestada, et Volga on tõesti üldiselt veidi alajuhitav (oleneb ka oludest, rehvidest jne), seega ehk isegi prepareeritud Volga (M24 jne) mootor ehk ka veidi parem selles mõttes...

Lõpetuseks ei tasu unustada, et stock M24 mootor on momendikõveralt umbes võrreldav W124 300D Mersu diiselmootoriga.
Täpsustan:52-el ei ole V-8 mootor,vaid 3,5 liitrine R6.Paljud 52 mootori jupid istuvad pobile,Pobil aind 2 sil vähemWink
> Paljud 52 mootori jupid istuvad pobile

Informatsiooniks, et informatsioon mudelitest
ja modifikatsioonidest õigesse paika loksuks:
Pobi ja 51 on sama ajastu (1940te esimene
pool) tulemid, mis mõlemad pärinevad GAZ-11
mootorist, mis omakorda pärineb 1920te
aastate Dodge D5-lt.

Pobil on 51ga võrreldes lihtsalt kaks pütti
vähem ja 82 mm jämedused kolvid liiguvad
110 mm asemel üles-alla ainult 100 mm. Enamik
muid jubinaid (v.a loomulikult vänt- ja
nukkvõll) samad, st lähevad ühelt teisele. Ka
Pobit oleks \"õnnistatud\" kuuese reasmootoriga,
kui Stalin poleks 1944. aastal katsemudeli
takseerimisel \"net\" öelnud, sest asi oli tema
jaoks liig suur bensujoodik. Seejärel tegid
konstruktorid eesotsas Liphartiga (kes muide
pärineb Balti aadlisuguvõsast) ruttu mootori
väiksemaks, säilitades enamikus samad
detailid. Väntvõll nt läks palju lihtsamaks,
kuna R6 vajab nn \"ruumilist\" võlli, R4 aga
vaid tasapinnalist. 51-ga sarnase R6 sai
hiljem ZIM ehk GAZ-M-12.

Mis puudutab GAZ 52 mootorit, siis selle
sünnilugu 1960tel on seotud asjaoluga, et
venelane ei suutnud tollal käivitada V8
mootorite tootmist esialgu plaanitud mahus.
Mistõttu V8 jaoks projekteeritud GAZ 53
shassiidele tuli paljudele peale panna vana
hea R6 mootor. Esialgu pandi sellele
muutusteta 51 mootor (sellist 53 mudelit
nimetati 53F).

Hiljem tehti vanalt healt Dodge\'lt pärineva
mootori juures pisimuudatusi (teine karbuss,
kollektor, õlifiltrid jne) ja sääraseid
mootoreid ja autosid hakati nimetama tähisega
GAZ 52. Muutused ei olnud, tõsi küll, väga
suured, nt 52 ja 51 mootoriplokk on
absoluutselt identsed. Mistõttu tõepoolest
52 jublungid (mis pärit vana hea 51 ajast,
paljud ka \"uue emka\" ehk 11 ajast)
lähevad paljud ka Pobile.


Parimat,

Valdo
52 mootor muidu hea ja töökindel:smug
Egas neil 51 mootoriga palju vahet pole jahWink
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
,
GAZ 52. Muutused ei olnud, tõsi küll, väga
suured, nt 52 ja 51 mootoriplokk on
absoluutselt identsed.
Nähtavasti teatud detailides on mootoriplokkidel ikkagi erinevusi: miks muidu ühel plokil on tähis 51-xxxxxx; 52-l ehk ZIM mootoriplokil tähis 12-xxxxxx