automoto.ee foorumid

Täisversioon: minski mootor deltale
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tahaks siis minski mootor deltale panna. Aga palju see siis maksab ja kus saab osta. Kas see sobib hästi delta raamile. Ja kas delta või riga summuti sobib sinna.

aitähBig Grin

djmiki

Neid on küll ja küll pandud,väikse ümbertegemisega istub hästi.Kuid soovitatatkse tagakiik tugevdada.delta raami taha osta w? või minski mootorit?Vaata: www.soov.ee või www.kuldnebors.ee üle.Ning pane ka siis foorumisse kuulutus ülesse,midagi leiad kindlasti.
http://www.u-pop.ee/autoline/car/1760/?o=3 stella raamil.
http://www.u-pop.ee/autoline/car/1797/?o=3 vana moskva mootor 125ccm
ja veel 1 http://www.u-pop.ee/autoline/car/784/?o=3
ja veel http://www.u-pop.ee/autoline/car/1961/12785/


enamjaolt pannakse moskvat kuna mootor on suuruselt väiksem.ainult juppe pole väga palju liikvel.

n2utsu

Uut minski mootorit saab siit.
http://www.hot.ee/motopood/kaup/mootorid.htm

krossi2ss

http://www.u-pop.ee/autoline/car/1961/12785/ see on minu masinBig Grin ainuke jama on see,et sul peab endal keevitus olema,sest isegi kui raami oled korralikult tugevdanud siis ikka tulevad mõrad raami sisse ning juppe saab ikka korralikult siit Eestist,mul on yks org moskva kaa ja 3varu mootoritBig Grin aga noh asjalik masinBig Grin
suur tänu.
aga kas see minski mootor on palju suurem ja raskem delta omast ja milline see moskva mootor on ja kas ta on kallim kui minsk
mopihuviline Kirjutas:suur tänu.
aga kas see minski mootor on palju suurem ja raskem delta omast ja milline see moskva mootor on ja kas ta on kallim kui minsk

ÜLLATUS!!! Peaks igal inimesel veits loogilist mõtlemist olema, minsk on 125kuubikut ja delta on 50kuubikut ehk delta mootor on minskiomast kaks ja pool korda lahjem. Järeldus, minski mootor on suurem ja raskem.
Riga ega delta sumpsi eisaa külge jätta, minskil leegitoru hoopis teine, palju jämedam.
Noh kuidas kunagi aga minuarust jäävad delta rattad veidi nõrgaks, ja raami lõhub kui minski mootor seal peal on. Aga tõmme on hea.
Moskva mootor on minskiomast haruldasem, ümarama silindri ja üldse ümarama välimusega.
Nende mootorite hinda vaata ja uuri ise börsist vms see eitohiks raske olla.

*Kui te et panete deltale minski mootori ja käristate linnavahel rattalubade ja rattakiivriga ringi siis nii see pole.
Kui politsei avastab teil deltapeal minski mootori siis saate juba selleeest et teil pole vastava katekooria juhiluba (ehk siis minskile A1) ja selleeest on juba 6000eekut trahv. Siis võite veel saja muuasjaeest saada trahvi ning teil pole se sõiduk legaalne. Ja ega politsei ka loll pole, saab ikka aru küll mis on mootorrattamootor ja selle hääled ja mis on võrri/mopi mootor ja sellehääled. Võtke lihtsalt teadmiseks, tean juhuseid kus mõnimees on saanud trahvi selleest et sõitnud 75kuubikulise bikega, ja avastas politsei ära et tegu pole 50kuubilisega.
Mina sellise asjaga liiklusesse minna eijulgeks, ja soovitan teistel kah mitte minna...

Aga kas poleks lihtsam osta terve minsk? Minuarust palju mõtekam kui ise hakata leiutama.
Ma fotode peal vaatasin ja see moskva mootor ei olegi nii suur. see vist peaks olema v'iksem kui minski oma ja umbes sama suur kui delta oma.
Ja palju need A1 juhiload maksavad
mopihuviline Kirjutas:Ma fotode peal vaatasin ja see moskva mootor ei olegi nii suur. see vist peaks olema v'iksem kui minski oma ja umbes sama suur kui delta oma.
Ja palju need A1 juhiload maksavad

Juhilube osta ei saa - need ametnikud, kes seda kunagi teha on lasknud, on saanud ebaseadusliku tegevuse eest ammu teenitud karistuse. Igasauguste lubade tegemine eeldab autokoolis käimist (st nii teooria kui ka sõidu õppimist) ning seejärel liiklus- ja teooriaeksami tegemist ARKis.

Mis puudutab Minski mootoriga sõidukit, siis see käib EWs kehtivate seaduste järgi mootorratta katagooriasse. Mis tähendab, et selle iseehitamine tuleb Sul ARKi kasutades legaliseerida. Ehk siis kui on soov iseehitada üle 50 ccm töömahuga tänavakõlbulikku kaherattalist, pead oma tegevust alustama ARKi tehnikaekspertide külastamisest, kes Sulle esmalt selgeks teevad, mida Sa võid ise ehitada ja mida Sa ei või ning kuidas Sa pead ehitama. Ning siis valminuna pead oma sõiduki laskma nende poolt ekspertiist läbi, kus positiivse otsuse korral saad Sa oma sõiduki mootorrattana registrisse.
valdo Kirjutas:
mopihuviline Kirjutas:Ma fotode peal vaatasin ja see moskva mootor ei olegi nii suur. see vist peaks olema v'iksem kui minski oma ja umbes sama suur kui delta oma.
Ja palju need A1 juhiload maksavad

Juhilube osta ei saa - need ametnikud, kes seda kunagi teha on lasknud, on saanud ebaseadusliku tegevuse eest ammu teenitud karistuse. Igasauguste lubade tegemine eeldab autokoolis käimist (st nii teooria kui ka sõidu õppimist) ning seejärel liiklus- ja teooriaeksami tegemist ARKis.

no aga see autokoolis käimine, teooria, sõidu õppimine, eksam  maksab ka ju raha. Nt.- auto juhiloade tegemiseks läheb tänapäevalkeskmiselt 7000-8000 kr.

Ja palju se Ark-is transpordi legaalseks tegemine maksab

Ega ma tahaks, et kõik oleks seaduse järgi, et see politsei ei hakkaks mölisema, et saaks normaalselt sõita
mopihuviline Kirjutas:no aga see autokoolis käimine, teooria, sõidu õppimine, eksam  maksab ka ju raha. Nt.- auto juhiloade tegemiseks läheb tänapäevalkeskmiselt 7000-8000 kr.

Ja palju se Ark-is transpordi legaalseks tegemine maksab

Ega ma tahaks, et kõik oleks seaduse järgi, et see politsei ei hakkaks mölisema, et saaks normaalselt sõita

A1-lubade maksumusest on foorumis juttu olnud - kasuta otsingut. Või uuri veebist autokoole ja nende pakkumisi vastavatele kursustele.

ARKi ekspertiisi osas on kõige õigem küsida ARKist. Alla mõnetuhende Sa vaevalt seda saad ära korraldada. Lisaks veel 1600 kr esmase regitsreerimise raha.
Olen ligi 20a tagasi seokse asja valmis teinud. Lubasid ei olnud, aga kimada tahtsin küll. Smile Mitte et ma kutsuksin üles kedagi järele tegema. Kui tahad tänaval või maanteel sõita, osta ikka vabrikuroller. Aga kui soov suvekodus metsavahel ekstreemi panna ja omaehitatud asjast rõõmu tunda, siis miks mitte. Aga tegemist on küllaga. Mina ehitasin terve talve. Küll mulle räägiti ka, et ei pea raam ega rattad vastu ja kiige läheb kohe sõlme ja pidurid ei pea jne. See on teoreetikute jutt, kes pole ise midagi ehitanud!
Mootor oli mingi uuem Minsk 125cm3, 11HP. Delta mootorist 2x raskem ja kordades võimsam.
1. Raamile on vaja ette toru painutada & keevitada. Enne peab tegema väga täpse ðablooni. Kui esihargiga midagi ette ei võta, lööb esimeses suuremas augus esiporitiiva veidi mõlki.
2. Mootor hakkab sisse-välja käima külje pealt. Seega tuleb teha 3mm plekist vahelapakad kinnituse jaoks. Vibra vähendamiseks kinnitusid mul poldid vahetükkidele läbi kummipukside. Puksid tegin ise paksu seinaga survevoolikust ja pesad veetorust. Pesad lasin vahetükkide külge keevitada.
3. Tagakiigele lasin tugevduseks raudlatid alumisele küljele keevitada. Seda peab tegema oskuslikult, et kiiget kõveraks ei tõmbaks.
4. Minski ja Delta kettülekanded on sama sammuga, ainult Minski kett on tiba laiem. Mina käiasin mootori küljes oleva tähiku õhemaks ning kasutasin Delta originaalketti ja tagahammakat. Pidas vastu küll, aga eks ma sõitsin mõistlikult ka, ei rallitanud eriti.
5. Kuna mootor tuli paigaldada originaalist madalamale, siis avastasin ebameeldiva asja: Keti ülemine pool jooksis kiigepuksi peal. Võtsin tagavedrudel 2 keerdu maha. Kui peale istusin(kaalusin tollal 55-60 kg), tõusis kett parasjagu napilt lendu.
6. Kuna mootor on originaalist kõvasti laiem, tuleb pikendada jalaraudu. On ka suurem häda - jalgpiduri pedaal jääb vale koha peale. Sumpa segab seda eriti. Tegin ise uue pedaali, pika ja kõvera varrega.
7. Elektrisüsteem sarnaneb väga delta omaga. Elektroonikaplokk on peaaegu sama, isegi pistikud sobivad ja otsad on sama koha peal. Soovitaks siiski Minski oma soetada, sest selle genekas on 60W Delta 45W vastu. Originaal võib maha põleda, sest pinge stabiliseerimine käib läbi ploki. Mina aretasin veel alalisvoolusüsteemi peale, aku ja suunatuled, isegi tahhomeetri, aga ei soovita nii keeruliseks ajada. Siinkohal hoiatan igaks juhuks, et nii Delta kui Minski el. süsteem on vahelduvvooluga! Kui ühendate sinna midagi võõrast, võite halvemal juhul kõik maha põletada!
8. Sumpa tegin algul Delta omast ringi ja sobitasin peale. Jama. Ei tasu vaeva. Lärm on kõva ja mineku võtab ka ära. Minski sumpa on OK, ainult kinnitused peab ise tegema. Minskil ju sumpa teisel pool kui Deltal.
9. Spidomeetriga ei osanud midagi peale hakata. Deltal on ülekanne käigukastist, Minskil esirattast. Hübriidil ei ole trossi kuhugi toppida. Tänapäeval on võimalik häda korral kasutada jalgrattaspidokat.
10. Õhupuhasti sobitasin vist Delta oma külge, täpselt ei mäleta.
Natuke sõitmisest. Esimene sõit oli töö juurest(kus ma ehitasin) koju. See oli jõulude ajal ja paksu lumega. Smile Aasta võis olla 1990. Tee oli mõõdukalt libe. Hämmastas ratta stabiilsus ja teelpüsivus. Oli ta ju nüüd raskem ja raskuskese madalamal. Paksus lumes läks ka üsna eduliselt edasi. Kodus ehitasin edasi ja viimistlesin kevadeni.
1. ja 2. käiguga oli kiirendus võrdne vana 350cm3 Jawaga. 3. käik oli juba tunduvalt lahjem. 4. käiguga oli võrr nagu võrr ikka, ainult kiirem. Wink Karbuss tundus malts või ei osanud mina seda korralikult reguleerida. Gaasi põhja keerates jäi mootor nälga, hakkas vahele jätma ja kiirus langes umbes 60 kmh-ni. Gaasi tasapisi järele andes sai välja otsitud "magus" koht ja siis lippas 80-85 kmh. Oleks rohkem viitsimist olnud, oleks 100 ka kätte saanud. Tugeva vastutuulega ei jõudnud 4. käiguga korralikult minna, kiirus vajus 60 peale. Sõitsin mingi paar aastat niisama ringi. Ei läinud raam kõveraks, ei kukkunud kodarad välja, ei öelnud pidurid üles, ei sõitnud ennast surnuks, nagu mind kõik hirmutasid. Tehnika toimis laitmatult. Korra unustasin 3. käigu sisse ja imestasin kohalt võttes, miks pill nii uimane on! Smile
Ah jaa, paar korda kohtasin tee ääres ka miilitsat. Nägin õigel ajal ära, pidurdasin hoo maha, surusin kolmanda rauda ja sõitsin väikese gaasiga ning suurte pööretega neist mööda. Sellises konditsioonis tegi Minski mootor üsna võrri häält.Big Grin Täisgaasiga olid hääled õige jämedad. Paar korda juhtus, et tasakesi ringi kruiisides tahtis mõni võrrimees võidu sõita. Noh, ega ma kade olnud.Cool Tore oli vaadata, kuidas võrrimees lenksu peal kõhuli oli ja elu eest gaasi väänas. Mina sõitsin kõrval, kuni tüdinesin ja käiku vahetades minema kadusin.
Benssu võttis riist mehiselt, 5L sajale! Nojah, eks ma suuremjagu täisgaasiga sõitsin ka.Wink
Sain 21, käisin lõpuks kursustel ära, tegin A ja B load ning müüsin oma kuuritäie võrre maha. Tegin ühesõnaga lõpparve. Aitab! Kihutamiseisu oli üle läinud. Ostsin esimese autorisu jne. Aga see on juba offtopic.
Olen olnud ka käppapidi projekti juures kus ristati nn Vana Java 350 mootor deltaga. nooh eks deltast jäänud ainult raami ylemine osa koos esiamortidega. Välimus kaugelt vaadatates delta, mis delta. Esimene kohaltminek ja delta originaalamordid peale esiratta uuesti maaga kontakti saamist kasutuskõlblikud polnud-asendasime need miski kawasaki küljest võetud osadega. Nalja ja rebimist oli hulgajagu. Lõppes kogu see pull ratta omanikule süüdimõistmisega 6-es LE punkti rikkumises ja kopsaka rahatrahviga. Loo moraal on see, et kui sutsu viitsimist ja tehnilist taipu, saab kõike teha. Kas sellest peale tegemisrõõmu ka miskit kasu sünnib-vaevalt küll. Samas vanatehnika harrastamine polegi kasulik, pigem miski vastik mõnutekitav sõltuvus.